Kapitola 30

1.3K 69 1
                                    

Skutečně se ten večer nikam nedostali. Pol obcas zašla za Ufňukanou Uršulou na záchodky, ale nikdo tam nic nesplachoval. Napadlo ji, jestli se dotyčný přeci jen nepoučil a nezbavil se deníku jiným způsobem. Mnohem pravděpodobnější jí ovsem připadalo že šestnáctileté já jejího otce už ho ovládlo. Nebo ji. Na druhou stranu se s Uršulou za pomoci takřka vrcholné diplomacie domluvila, že kdyby po ní ještě někdy někdo něco hodil, řekne jí o tom. Uršula dokonce ani nezačala ječet, brečet, nebo se schovávat v potrubí. S blížícími se zkouškami sice Polyxena musela své snahy trochu odsunout, ale na Uršulu si stejně čas našla. Občas si vzala knihu a sedla si pod umyvadla na jejich záchodcích. Zjistila že Uršula, pokud nemá záchvat vzteku, lítosti, nebo něceho podobného, je fajn holka. Zkoušela ji a smála se spolu s ní jejím špatným odpovědím. Několikrát měla pocit, že kolem záchodků někdo chodí, ale dovnitř nikdy nevstoupil. Až pár dnů před zkouškami, když se Polyxena výjimečně učila v knihovně, přišla profesorka McGonagallová. Tvářila se vážně. Dokonce tak vážně, že Pol sklonila knihu a jen se na ni dívala. "Pane Pottere, pane Weasley, pojďte se mnou. A vy můžete také, slečno Raddleová." Pol se podívala po klucích, a když viděla jak se zvedají, odložila knihu a vydala se za nimi. Profesorka je vedla na ošetřovnu a cestou povídala. "Bude to pro vás nejspíše šok, ale nebojte se. Určitě budou v pořádku. Profesorka Prýtová říkala, že mandragory budou brzy dospělé, poté bude možné všechny zkamenělé opět probudit." Než se kdokoli z nich stačil na něco zeptat, vstoupili na ošetřovnu. Na posteli úplně vzadu ležela Ginny Weasleyová, a vedle ní Hermiona. Oba kluci se zastavili a jen zírali na dvě nehybná těla. Pol přistoupila blíž a dotkla se Ginnyny ruky. Příliš tu dívku neznala, jen věděla, že se jedná o Ronovu sestru. Hermiona... to bylo jiné. Byly kamarádky, i když nijak výrazně to nebylo vidět. McGonagallová se diskrétně vzdálila a Polyxena toho využila, aby jemně vytáhla papírek, který Hermiona lehce držela skrytý v jedné ruce. Letmo se dotkla Harryho ramene. "Mrzí mě to. A tvoje sestra také, Rone." Řekla a přitom mu nenápadně zastrčila papír z Hermioniny ruky do kapsy hábitu. Harry jí věnoval překvapený pohled, ale slabě se usmál a dělal jako by nic. Pol tiše odešla. Nebyla na dlouhé truchlení. Zamířila zpět do knihovny a snažila se rozptýlit učením. Přibližně deset minut před večerkou konečně dospěla do fáze, kdy nemusela číst jednu větu několikrát, aby si zapamatovala její obsah. V tu dobu už bohužel musela na kolej, takže bylo jisté, že několika hodinový boj podstoupí znovu.

Jeho DceraKde žijí příběhy. Začni objevovat