kap 49. Where have you been?

229 7 1
                                    

Sarah)

Hoveddøren gik op og ind kom et par velkendte krøller. "Hvor har du været" spurgte jeg. "Ude" svarede han forvirret. "Hvorfor sagde du ikke du tog afsted" spurgte jeg. "Jeg havde travlt" svarede han. "Hvad skulle du" spurgte jeg. "Bare noget" svarede han ligegyldigt. Hans øjne var blanke. "Har du drukket" spurgte jeg. "Hvad rager det dig" svarede han. Han svajede lidt. jeg gispede lavt. "hvor meget har du drukket" spurgte jeg nervøst. Han vendte øjne og gik mod køkkenet. "Du skal ikke bare gå" råbte jeg mod ham. "Du skal fandme ikke råbe af mig kælling" Råbte han. Hans hånd gav et kæmpe klask da den ramte min kind. Et skrig forlod mine læber.

Sveden løb ned af mig, da jeg åbnede øjnene. Harry sad på kanten af sengen og rystede i mig. Jeg kiggede skræmt på ham. "Er du okay Sarah" spurgte han nervøst. "Hvad skete der" spurgte jeg. "Du skreg og rystede helt vildt. jeg tror du havde et mareridt" svarede han. Vent var det bare en drøm? Han krammede mig da han så mit forvirrede blik. En enkel tåre sneg sig ud af øjenkrogen. Han tørrede den væk med en tommelfinger. "Hvor har du været" spurgte jeg usikkert. "Shoppet baby ting med Malene" sagde han og kyssede mig på panden. Jeg nikkede.

Harry havde lavet te til mig. Jeg sad foran pejsen med et tæppe. Tænk man må have en pejs i en lejlighed. Er det ikke lidt farligt? Nok ikke mere farligt end i et hus. Jeg tog en ordentlig mundfuld te. Men spyttede det ned i mit glas igen. Eller spyttede og spyttede nok mere den der du ved du åbner munden igen og det løber ud. Okay det lyder klamt. Jeg håber i ved hvad jeg mener. "Hvad er det dog du laver" spurgte Harry grinene. "Den er varm" svarede jeg og lavede en underlig grimasse, med tungen ude. Vi kiggede hinanden i øjnene. Hurtigere end lynets hastighed ramte vores læber hinandens og bevægede sig takt. Det langsomt udviklede sig til et roligt snav. Før jeg vidste af det log jeg oven på ham. Inden det udviklede sig fik jeg kun lige sat den damn kop ned.

Malene)
Jeg åbnede døren til Sarahs lejlighed. Jeg havde taget en ballon med til hende, hvor der stod 'Tillykke' på den Anden side af det stod der godt nok med de 97 år. Men fuck det. Jeg gik ind i stuen. Jeg tabte ballon så den fløj sgu op i loftet. Jeg rømmede mig. Sarah og Harry kiggede forskrækket herind. Harry grinte akavet. Sarah rødmede. "Skal jeg komme tilbage senere så i kan snave færdig" spurgte jeg for at lette stilheden. "Nej nej" grinede Sarah. Sarah rejste sig og gav mig en kram og Harry kom lidt efter. "Hvad laver du egentlig her" spurgte Harry. Sarah slog ham på brystet og gav ham et underligt blik. Jeg grinede. "Jeg ville give Sarah en ballon men" svarede jeg. "Men hvad" spurgte Sarah. "Kig op" grinede jeg. De kiggede begge op. Sarah fnes og Harry grinte hæst. "97 år" spurgte Harry forvirret. "Det var den sidste ballon, hvor der stod tillykke eller nej vent der var en hvor der stod tillykke med Alien barnet" svarede jeg. Sarah havde kæmpe store øjne lige nu. "Jeg er glad for den du gav mig" grinede hun. "Her" sagde jeg og gav hende en dartpil. Hun grinede. Harry så forvirret ud. "Det her gjorde vi altid da vi var små og havde en ballon" Forklarede jeg. "Dig først, du kom med dartpile og en ballon" grinede Sarah. Jeg sigtedet og ramte forbi. Sarah gjorde sig klar og Harry gik bagud med et skræmt blik. Vi grinede alle tre. Sarah skød og ramte lige i midten af ballonen. Så den sprang.

Sarah)

Glimmer faldte ned over mig. Jeg grinede, Harry stod min sin IPhone. Han viste mig videoen han havde taget af mig. Jeg grinede over det. Han postede det på Snapchat. Jeg smilede over hele fem øren. Det her er minder man aldrig vil glemme. Harry kyssede mig på kinden. Malene sendte ham et lusket blik. Jeg kiggede underligt på hende. Hvad forgår der?

SometimesWhere stories live. Discover now