Na de lekkere overwinning op Feyenoord vond ik het wel weer tijd voor een hoofdstukje! :)
Hoofdstuk 11
De naam Rosa de Jong verscheen in het beeldscherm van mijn telefoon. Ik twijfelde of ik moest opnemen, aangezien het me pijn deed de verhalen over Daley aan te moeten horen.
'Hé, Sky!' riep ze enthousiast toen ik opnam.
'Hoi,' zei ik.
'Hoe is 'ie?' vroeg Rosa.
'Goed hoor, met jou?'
'Ook goed, maar waar ik voor belde, was om te vragen of je op mijn vijfentwintigste verjaardag komt?' kwam Rosa ter zaken.
'Ja, tuurlijk, wanneer vier je het?'
'Zaterdag over twee weken, al moet ik je er wel bijvertellen dat ik het bij Daley in Manchester vier, dus je moet tijd hebben om daar naartoe te komen,' vertelde ze me.
'Ik zal nu meteen even kijken in mijn agenda,' antwoordde ik, terwijl ik mijn agenda erbij pakte en zocht naar de datum. Stiekem hoopte ik dat ik die dag al iets gepland had, maar helaas bleek dat niet het geval te zijn, en liegen vond ik ook geen optie, dus moest ik gaan.
'En?' hoorde ik Rosa hoopvol vragen.
'Ik ben erbij,' antwoordde ik.
'Top,' reageerde Rosa.
'Ik zie je in elk geval over twee weken, maar ik vermoed dat we elkaar vast een keer tussendoor spreken,' probeerde ik een einde te maken aan ons telefoongesprek.
'Zeker, tot dan inderdaad.'
-
'Dus nu heeft ze gevraagd of ik op haar verjaardag kom,' vertelde ik aan Noor.
'Misschien kun je er een weekendje Manchester aan vastplakken,' suggereerde ze.
'En daarna met Daley in het bed belanden,' Noor gaf me een knipoog.
'Noor!' Ik keek mijn beste – of eigenlijk deed ik een poging – streng aan. We wisten allebei dat ik het niet erg zou vinden, maar het niet goed, dus moest het stoppen, hield ik mezelf voor.
'Wat?' grijnsde ze. 'Jullie hebben afgelopen week laten zien dat het mogelijk is, dus zo'n gek idee vind ik het niet van mezelf.'
Ik schudde lachend mijn hoofd. 'Jij bent me er ook eentje.'
'Maar, eh, geef nou zelf toe: je zou het niet erg vinden.'
Mijn wangen werden knalrood en de grijns op Noors gezicht werd breder en breder.
'Zie je wel!' riep ze. 'Mijn vermoedens klopten.'
'Laten we hierover maar stoppen,' lachte ik.
'Moeilijk onderwerp, Sky?'
'Daley ligt nogal diep,' gaf ik toe.
'Je bent niet over hem heen,' trok Noor als conclusie.
'Ja, dat is het ook, ja. Maar het doet me de meeste pijn wanneer ik Daley met Rosa zie.'
'Het is normaal dat je je rot voelt. Je bent nooit over hem heen gekomen, omdat je gevoelens afsloot. Jij en Daley waren zo lang samen geweest en eigenlijk was jullie liefde voor elkaar niet over, toen Daley de relatie beëindigde. Bovendien ben jij een behoorlijke workaholic, dus daarmee kwam jij de tijd door zonder al te veel moeite.'
'Ik mis hem, en niet zo'n beetje ook, ben ik achtergekomen.'
'Je komt over hem heen,' moedigde Noor me aan.
JE LEEST
Lost
FanfictionSkylar van Dijk had jarenlang een relatie met profvoetballer Daley Blind. Het ging uit doordat Daley naar Manchester United vertrok en Skylar haar carrière als modeontwerpster bij Calvin Klein niet wilde opgeven. Wanneer Skylar Daley weer tegenkomt...