Het een-na-laatste hoofdstuk voor de epiloog is aangebroken! Enjoy en hopelijk wint Ajax vanavond:)
Hoofdstuk 43
'Ik ben vandaag vrij,' begon Daley. 'Misschien kunnen we iets met zijn drieën doen. Jayden, jij en ik.'
'Ik denk dat Jayden dat ook wel wil,' stemde ik in. 'Maar, wat heeft Jayden gister met jou gedaan? Na jullie gesprek was je ineens zo stil.'
'Hij heeft me duidelijk gemaakt dat ik jou geen pijn mag doen,' zuchtte Daley. 'Ik was dat zeker niet van plan, maar ik heb het idee dat jouw broer mij minder vertrouwt dan jij mij.'
'Daley, trek je van Jayden weinig aan.'
'Sky, ik wil dat je weet dat ik er begrip voor heb als je me niet volledig vertrouwt. Daar zou ik ook moeite mee hebben als ik in jouw situatie zat.'
'Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook niet helemaal doe, maar ik vertrouw je al meer nu ik met je samen ben. Heb je het er lastig mee dat Jayden je wantrouwt?' Ik keek Daley aan.
'Voordat jij en ik uit elkaar gingen, waren Jayden en ik heel close. Het doet me dan zeker wat als hij dit soort dingen zegt. Ik ben blij dat hij eerlijk tegen me is – dat heb ik liever dan dat hij liegt – maar het doet me gewoon pijn, Sky. Het doet me meer pijn om te zien dat jij me wantrouwt. Ik had gewild dat je me vertrouwde, maar ik snap goed dat je dat niet doet na alle gebeurtenissen van de afgelopen maanden.'
Ik legde mijn hoofd op Daley's schouder.
'Hoe lang blijft Jayden in Manchester?'
'Ik dacht iets van drie dagen of zo, maar het is mogelijk dat hij in zijn hoofd heeft gehaald dat hij langer wil blijven. Je weet hoe hij is,' antwoordde ik.
'Als je het fijner vindt om met een teamgenoot wat te gaan doen in plaats van met mij en Jayden, vind ik dat prima, hè, Dal! Voel je niet opgedrongen om per se met ons mee te moeten gaan.'
'Dat voel ik me absoluut niet,' verzekerde Daley mij. 'Ik ben juist blij dat ik je terug heb en dat ik wat met je mag doen.'
-
'Met Messi gaat alles goed, zo te zien,' Jayden liet Daley en mij een foto zien van Messi die lag te slapen op Veroniques schoot.
'Mooi zo,' glimlachte ik. 'Ik mis hen behoorlijk, en ik denk dat ik binnenkort sowieso terug zal vliegen om Messi weer te zien.'
'Anders vlieg je met mee wanneer ik terug ga,' bedacht Jayden.
'Wanneer ga je terug?' probeerde ik te peilen.
'Ik ga overmorgen terug naar Nederland.'
Ik knikte, terwijl ik een blik op Daley wierp, die niet erg blij was geworden van het voorstel van Jayden kon ik aan zijn gezicht zien.
'Ik zal erover nadenken.'
-
'Wat zou je ervan vinden als ik een paar dagen terug zal gaan naar Amsterdam?' Ik keek Daley aan.
We zaten met zijn tweeën op de bank en het was geweest om een film te kijken, maar ik had nog geen minuut me kunnen concentreren op de film. Het dilemma of ik hier zou blijven of naar Amsterdam ging, bleef maar door mijn hoofd malen. Aan de ene kant wilde ik Daley niet alleen achterlaten, maar aan de andere kant wilde ik graag terug naar Amsterdam. Terug naar de vertrouwde stad waar ik iedereen en alles om me heen had, behalve Daley.
'Ik heb er geen problemen mee. Zolang je maar niet te lang weggaat, anders ga ik je te veel missen,' hij knipoogde naar me. 'Ik snap dat je graag iedereen daar wil zien, en dat je ook even aan mij wilt ontsnappen.'
'Sky, wat is nu jouw grootste droom?' wilde Daley weten. 'Nog steeds je eigen modemerk oprichten?'
'Ik bedoel: je weet mijn droom en die is in vervulling gegaan. Ik speel bij een grote voetbalclub. Maar je moet ook denken aan je eigen dromen.'
Ik had er lang niet over nagedacht. Jaren geleden leek een eigen merk me gaaf, maar bij Calvin Klein weggaan was ik niet van plan.
'Dat eigen modemerk lijkt me supercool, maar ik zit nu prima bij Calvin Klein,' reageerde ik.
'Hoezo? Waarom volg je die droom niet?'
'Ik heb leuke collega's, een goede leidinggevende en ik ga met een glimlach naar mijn werk. Wat wil je nog meer?' argumenteerde ik.
'Wie weet gebeurt er morgen iets met je waardoor je niets kunt doen! Dan heb je je droom niet waargemaakt, dat is zonde!' was Daley van mening.
'Daarin moet ik je gelijk geven,' was ik het met hem eens. 'Voorlopig blijf ik bij mijn werkgever, Dal. Ik begrijp dat je dit voor mij doet, maar ook voor jezelf, zodat ik bij jou in Manchester zou kunnen komen intrekken.'
'Zo zit het niet, Sky. Ik wil gewoon dat jij gelukkig bent. En ja, het is mooi als je dat vanuit Manchester kunt regelen, maar dat hoeft van mij niet per se.'
'Goed, zal ik een vliegticket voor je regelen naar Amsterdam?' glimlachte Daley. 'Dan kun jij je lekker ontspannen, want volgens mij heb je dat al ontzettend lang niet gedaan.' Hij begon met het masseren van mijn nek, en merkte dat het behoorlijk vastzat.
'Neem een lekker bad of zo, dat zal je goed doen.'
'Ga ik doen,' ik stond op van de bank om richting de badkamer te gaan.
'Als je terugkomt, heb ik het ticket voor je geregeld,' hoorde ik Daley zeggen voordat ik de badkamerdeur achter me dicht deed.
Ik draaide de kraan open en begon me daarna uit te kleden.
Ik wierp een blik in de spiegel en schrok van het beeld dat ik erin te zien kreeg.
Grote, donkere kringen onder mijn ogen hadden ervoor gezorgd dat ik er ontzettend moe uitzag. Had ik zo weinig geslapen de laatste tijd?
Ik zuchtte. Ik had niet gemerkt dat ik er zo slecht uitzag door alle ellende die had plaatsgevonden.
Ik liet me in het warme water zakken en meteen voelde ik me al een stuk meer ontspannen. Dit was wat ik nodig had: tijd voor mezelf.
'Sky?' Daley kwam de badkamer in en grijnsde.
'Ja,' ik deed mijn ogen open en staarde hem aan.
'Ik heb iets voor je waarvan ik dacht dat je het wel zou lusten,' hij zette een fles wijn en twee glazen op de grond neer.
'Kom er anders bij.' Dat liet Daley zich geen twee keer zeggen en binnen no-time zat hij tegenover me in het warme, aangename water.
Daley opende de wijnfles en vulde de twee glazen.
Ik schonk hem een glimlach als bedank.
'Proost, Sky! Op ons!' Daley hief zijn glas op en onze wijnglazen rinkelden.
Ik dronk gulzig een slok wijn en voelde de alcohol in mijn keel brandden, maar ik probeerde dat gevoel te negeren.
'Het vliegticket heb ik voor je geregeld,' deelde Daley aan mij mee.
'Echt onwijs bedankt,' glimlachte ik naar hem.
'Ik doe alles voor je, dat weet je, toch?' antwoordde hij.
Zo zaten we een tijdje. We kletsen, lachten en het voelde alsof we nooit uit elkaar waren geweest.
'Goed, ik ga er maar eens uit.' Ik stapte uit het bad en de kou bekroop over mijn lijf.
Ik sloeg de handdoek over mijn lichaam, zodat ik mijn naakte lichaam eronder verborgen werd.
Daley kwam achter me staan. Ik huiverde bij het voelen van zijn ademhaling in mijn nek.
'Ik hou van je,' fluisterde hij in mijn oor, waarna een kus op mijn slaap volgde.
JE LEEST
Lost
FanfictionSkylar van Dijk had jarenlang een relatie met profvoetballer Daley Blind. Het ging uit doordat Daley naar Manchester United vertrok en Skylar haar carrière als modeontwerpster bij Calvin Klein niet wilde opgeven. Wanneer Skylar Daley weer tegenkomt...