13

1K 32 4
                                    

Hoofdstuk 13

Daley Blind:
"Daley Blind gespot met ex"

Daley Blind is afgelopen zaterdagavond
gezien met zijn ex-vriendin Skylar van Dijk. De twee leken het heel gezellig te hebben in hartje Manchester en het lijkt erop dat Daley Rosa – zijn huidige vriendin – heeft ingeruild voor Skylar.

'Shit,' vloekte ik. Ik had al een kater waardoor mijn ochtend niet vlekkeloos was begonnen, maar dit maakte het nog vreselijker. Niet omdat ik het vervelend vond dat de media zich ermee bezighielden – het boeide me geen flikker wat zij ervan vonden – maar wegens het feit Daley hierdoor in de problemen zou kunnen raken.

En zou waarschijnlijk ook voor problemen opleveren. We hadden onszelf erg in de nesten gewerkt en er was geen enkele manier om dat terug te draaien.

Het kwam in me op dat als Rosa dit artikel zou lezen, ze erachter zou komen wat Daley en ik gehad hadden.

Skylar van Dijk:
Heeft Rosa het artikel gelezen?

Daley Blind:
Ja, zij confronteerde me met het artikel vanochtend toen ik wakker werd... ze is woedend op me wegens het feit dat ik het niet eerlijk heb gezegd. Je had gelijk: ik had het haar moeten vertellen. Ik ben zo stom geweest, Sky... Kon ik de tijd maar terugdraaien..

Met medelijden had ik het appje gelezen. Daley zat er flink doorheen. Aan de andere kant had ik hem er wel voor gewaarschuwd, dus vond ik het vooral dom van hem.

Skylar van Dijk:
Kan ik vanmiddag met je praten?

Daley Blind:
Is goed, ik kom naar het hotel waar je zit! App me je kamernummer later maar. Ik houd je op de hoogte als ik in het hotel ben aangekomen.

-

Daley drukte een kus op mijn wang toen hij mijn hotelkamer binnenkwam.

'Ik heb respect voor je dat je het zo snel hebt kunnen vinden. Toen ik mijn kamer zocht, deed ik er een stuk langer over.'

Daley schoot in de lach. 'Zo lastig is het nou ook niet, hoor,' deed hij nonchalant. 'Vrouwen zoeken gaat gewoon niet samen. Jullie denken te moeilijk.'

'Tuurlijk. Ik kan me geen dag voorstellen zonder jouw bescheiden opmerkingen,' zei ik sarcastisch.

Daley nam plaats op het bed en ik volgde zijn voorbeeld.

'Waar ik bang voor was, is gebeurd,' zuchtte hij. 'Ik had naar jou moeten luisteren.'

'Dal, je kunt nu elke keer tegen jezelf gaan zeggen: "Ik had naar Skylar moeten luisteren", maar dat lost het probleem niet op. Tijd kun je niet terugdraaien en fouten ook niet. Het enige wat je kunt doen, is proberen je fouten te herstellen.'

'Hoe reageerde ze?' vroeg ik aan Daley.

'Boos, en niet zo'n klein beetje. Ze negeert me sinds ik het weet, dus ik krijg ook niet bepaald de kans om het haar uit te leggen.'

'Ik zou dat ook zijn als degene met wie ik op dat moment samen zou zijn mij dit zou flikken,' vertelde ik hem eerlijk.

'Ik heb het Rosa geprobeerd uit te leggen, maar begrip had ze er niet voor.'

'Dal, wat zou jij ervan vinden, als Rosa met een man om zou gaan waar ze heel close mee is en je komt er later achter dat het haar ex-vriend is?' legde ik hem de situatie uit.

'Ik zeg ook niet dat ik haar niet begrijp, maar het is gewoon een klote situatie,' Daley zuchtte opnieuw.

'Ik heb haar in de tijd dat we elkaar kennen nooit zo woedend gezien als vandaag. Ze zegt niks, reageert niet op me wanneer ik de conversatie probeer aan te gaan met haar, gunt me geen blik waardig. Kortom; wat ik ook probeer, Rosa negeert me volledig. Ik krijg zelfs de kans niet het haar uit te leggen!' riep Daley gefrustreerd uit.

'Dal, rustig, het komt vast goed tussen jullie.'

'Ik betwijfel het, Sky. Ik weet niet of ik zo verder met haar wil.'

Ik schrok best van Daley's woorden. Zou hun relatie echt willen opgeven?

'Maar goed, ik heb trek. Heb je al geluncht?'

'Nee,' antwoordde ik.

'Ik denk dat wanneer we iets in de stad gaan eten, we gespot gaan worden en dan zal er nog meer gezeik van de media en Rosa komen. Het lijkt me beter als ik de roomservice bel,' Daley had de telefoon al in zijn hand en voordat ik antwoord kon geven, hing hij aan de lijn.

'Het komt er zo aan,' meldde hij.

Er werd op de deur geklopt en Daley stond meteen op van het bed.

'Ik ben zo terug.'

Twee minuten later kwam hij terug met een roomservice-karretje dat vol stond met eten.

'Heb jij voor een heel weeshuis besteld of zo?' grinnikte ik.

'Sky, dit is iets wat jij als vrouw zijnde moet weten: als het om vrouwen en eten gaat, telt één vrouw als een weeshuis vol,' Daley probeerde een serieus gezicht te trekken, maar zijn poging mislukte en hij barstte in lachen uit om zijn eigen grap.

Ik gniffelde. 'Ik ben ervan overtuigd dat ik hierna geen honger hoef te hebben.'

'Zo wel, dan moet ik nog zo'n hoeveelheid bestellen,' Daley grijnsde.

-

'Ik kan de hele dag geen eten meer zien,' verzuchtte ik toen ik propvol zat van al het lekkers dat Daley besteld had.

'Mooi, hebben we daar geen last van vandaag,' hij lachte.

'Het is tijd om te gaan, denk ik. Rosa zal zich vast afvragen waar ik blijf. En zeker nu we ruzie hebben, kan ik het niet maken te lang weg te blijven,' Daley kwam overeind, waarna hij me zijn hand gaf waarmee me omhoog trok.

Hij drukte me zachtjes tegen de muur. Onze gezichten waren slechts één centimeter van elkaar vandaan. Het duurde niet lang voordat onze lippen elkaar opnieuw gevonden hadden en we onszelf verloren in elkaar.

-

Ik lag met mijn hoofd op Daley's borst. Ik kon zijn hartslag horen kloppen, wat me rustig maakte.

'Ik heb me weer laten gaan,' hoorde ik Daley zuchten.

'Ik vraag me steeds vaker of de relatie tussen Rosa en mij echt is,' bekende hij.

'Hoe bedoel je dat precies?' vroeg ik hem.

'Ik heb het idee dat ik samen ben met haar omdat ik jou probeer te vergeten, wat me niet lukt, zoals je merkt, want ik ga vreemd met jou.'

'Luister naar je gevoel. Als dat Rosa is, is zij de gelukkige,' bracht ik uit.

'Als jij het bent, ben jij, Skylar, de gelukkige,' voegde Daley eraan toe.

'Of wilde je dat niet zeggen?'

'Ik wilde het niet per se over mij hebben.'

'Daley, ik wil dat je weet dat ik nooit gestopt ben met van je te houden, ondanks dat onze relatie voorbij is,' vertelde ik eerlijk.

'En ik weet ook dat ik het hierdoor moeilijker voor je gemaakt heb dan het al was.'

'Ik houd ook van jou, Sky. Onthoud dat.'

LostWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu