Hoofdstuk 37
'Wat gaan we nu doen?' vroeg Daley. 'Het is uit tussen mij en Rosa.'
'Dus je nu het uit is met Rosa, denk je: ik ga direct een relatie aan met Sky.' Met opgetrokken wenkbrauwen staarde ik Daley aan.
Als ik ergens een hekel aan had, dan was dat wel zijn tweede keus zijn.
'Sky, zo bedoelde ik het helemaal niet,' verzuchtte Daley.
'Zo kwam het wel over,' wierp ik tegen.
'Luister, Daley, ik ben geen tweede keus en dat wil ik ook niet zijn.'
De bel rinkelde door mijn appartement en het onderbrak ons gesprek.
'Ik ben nog niet met jou uitgepraat,' deelde ik mee, waarna ik opstond om de deur open te doen.
'Hey,' zei Noor, toen ik opendeed. Ze was samen met Zola gekomen.
'We wilde komen even kijken hoe het met je gaat,' Zola glimlachte. 'Mogen we binnenkomen?'
'Ja, tuurlijk,' knikte ik. 'Daley is er ook.'
'Prima, ik wilde een hartig woordje met hem spreken, dus dat komt me goed uit,' hoorde ik Zola zeggen, toen ze achter me aanliep naar de woonkamer.
'We hebben wat voor je meegenomen om je op te vrolijken,' meldde Noor, terwijl ze een boodschappentas achter haar rug vandaan haalde.
'We dachten dat je dit goed kon gebruiken,' ze haalde een reep chocolade, een zak chips en een beker Ben & Jerry's tevoorschijn.
'Wat lekker en ontzettend lief,' een glimlach sierde mijn lippen. 'Bedankt!'
'Willen jullie iets drinken?' stelde ik voor.
'Ik in ieder geval niet,' antwoordde Noor.
'Ik ook niet.'
'Dal, kan ik jou onder vier ogen spreken?' Zola keek haar broer streng aan, waardoor het voor Daley bijna onmogelijk werd om te weigeren.
'Ja, zullen we dan naar buiten gaan?' Voordat Zola de tijd kreeg om te reageren, had Daley zijn zusje al aan haar arm meegetrokken.
'Oké, in de tussentijd gaan wij een film kijken,' besloot Noor met een glimlach. 'En die bak Ben & Jerry's gaat smelten als wij hem nu niet heel snel opeten.'
'Misschien heb je een punt. Al betwijfel ik of wij al het eten op gaan krijgen.'
'Ik denk dat je je daar geen zorgen om moet maken. Straks komen Daley en Zola terug en ik vermoed dat zij ook vast wat lusten,' knipoogde Noor.
'Daley denkt dat nu hij zijn relatie met Rosa heeft beëindigd, hij gelijk met mij opnieuw kan beginnen,' vertelde ik.
Noor schoot in de lach. 'Die denkt echt te makkelijk over liefde! Waarschijnlijk zijn zijn gevoelens voor Rosa nog niet weg en dan is het niet eerlijk tegenover jou als hij met haar in zijn hoofd zit.'
'Ik heb mijn grote twijfels over of Daley te vertrouwen is en Daley's liefde voor mij echt is,' bedacht ik me.
'Hoezo denk je dat?' Noor fronste met haar wenkbrauwen.
'Het is net uit met Rosa en je kunt niet van het ene op het andere moment stoppen met houden van iemand,' verklaarde ik.
'Daar heb je een punt,' moest Noor me gelijk geven. 'Ja, hij heeft net zijn vorige relatie beëindigd en is met jou vreemdgegaan, maar ondertussen hield hij van je, Sky. En volgens mij weet jij best dat Daley van je houdt, of denk je soms dat hij elke liegt als hij dat tegen je zegt?'
JE LEEST
Lost
FanfictionSkylar van Dijk had jarenlang een relatie met profvoetballer Daley Blind. Het ging uit doordat Daley naar Manchester United vertrok en Skylar haar carrière als modeontwerpster bij Calvin Klein niet wilde opgeven. Wanneer Skylar Daley weer tegenkomt...