Vanaf nu is woensdag de vaste uploaddag voor dit boek, dus vanaf vandaag elke woensdag een hoofdstuk! :)
Hoofdstuk 21
'Wat doe jij nu weer?' Grinnikend kwam ik Sabines woonkamer binnen, waar ze op een matje een soort van yoga aan het doen was.
'Zwangerschapsyoga,' antwoordde Sabine, terwijl ze opstond. 'Ik moet toch wat blijven doen. Ik bedoel: met kickboksen ben ik gestopt wegens de kleine hier,' ze wees richting haar buik, 'en ik moet blijven sporten, anders gaat het volledig de verkeerde kant op nu ik zwanger ben.'
Ik schudde lachend mijn hoofd. 'Je bent me er eentje.'
'Hoi, Skylar!' Daniël begroette me met een knuffel.
'Hé, Daan,' glimlachte ik.
'Schat, ik ga naar Frank. Tot vanavond.' Hij drukte een kus op Sabines lippen. 'Ik zal het niet te laat maken. Beloofd. En veel plezier met wat jullie gaan doen.'
'Wil je wat drinken?'
'Doe maar gewoon water,' antwoordde ik.
'Thanks, Bien,' glimlachte ik naar haar.
'Hoe gaat het met de kleine?'
'Goed, Daniël en ik zijn gister naar de verloskundige geweest en het gaat goed met het kindje.'
'Fijn om te horen!' reageerde ik. 'Wat gaan we zo doen? Hardlopen?'
'Dat zie je zo meteen, voor nu hou ik het geheim, want als je het hoort, denk ik dat je mond open zal gaan vallen,' lachte Sabine.
'Moet ik me zorgen gaan maken?' gniffelde ik, terwijl ik haar aankeek.
'Nee hoor, absoluut niet,' wuifde Sabine het weg. 'Ik vermoed dat je morgen spierpijn gaat hebben, omdat je die spieren meestal niet op deze manier gebruikt.'
'Goed, zullen we maar beginnen?' stelde Sabine voor.
'Wat wilde je gaan doen?'
'Waar ik net mee bezig was,' was Sabines reactie, die wees richting het yogamatje.
Toen Sabine me uitnodigde om te gaan sporten, had ik niet gedacht dat ze met yoga zou komen. Ik hoopte oprecht dat ze het niet meende, maar helaas deed ze dat wel.
'Bien, dit lijkt me geen goed idee,' ging ik tegen haar in. 'Je weet dat ik totaal niet lenig ben, en daarom vind ik het niet verstandig. Ik heb geen zin om morgen een spierscheuring te hebben door jouw impulsieve beslissing om yoga te doen.'
'Sky, zo ver gaan we niet, hoor. Maak je daar maar geen zorgen om. Voor nu gaan we beginnen met yoga. Dus ik zou zeggen: neem plaats op de mat,' besloot Sabine.
'Goed dan,' verzuchtte ik en ging liggen op het matje naast Sabine.
'Oké, we gaan onze hoofden lekker leegmaken.'
'Je bedoelt eerder je spieren killen, denk ik.'
'Skylar, je mag best iets optimistischer zijn,' was Sabine van mening. 'Je moet eerst yoga uitproberen, daarna mag je pas oordelen.
'Laten we maar meteen beginnen. Hoe eerder we beginnen, hoe eerder ik er vanaf ben.'
'Oké, doe mij maar na,' Sabine ging in een houding staan.
Ik deed een poging haar na te doen, maar ik was redelijk kansloos vergeleken met Sabine, gezien het feit dat ik half niet zo lenig als zij was.
Al mijn spieren trokken samen ik haatte yoga nu al.
'Hoe lang moet dit?'
'We houden het vijftien seconden vast.'
'Wat vinden mensen hier in godsnaam ontspannend aan?' riep ik gefrustreerd.
JE LEEST
Lost
FanfictionSkylar van Dijk had jarenlang een relatie met profvoetballer Daley Blind. Het ging uit doordat Daley naar Manchester United vertrok en Skylar haar carrière als modeontwerpster bij Calvin Klein niet wilde opgeven. Wanneer Skylar Daley weer tegenkomt...