16

1.1K 33 7
                                    

Omdat ik toch studie-ontwijkend gedrag aan het vertonen ben nog een hoofdstuk! :)

Hoofdstuk 16

'Ook koffie?' vroeg ik aan Marlies.

'Ja, lekker,' knikte ze.

'Hoe was je weekend in Manchester?' vroeg ze, toen ik terugkwam.

'Leuk, vooral gefeest,' verzon ik.
Ik ging Marlies niet vertellen wat er écht gebeurd was. Ze was aardig, maar mijn diepste geheimen vertelde ik haar absoluut niet.

'En wat heb jij gedaan dit weekend?' veranderde ik snel van onderwerp.

'Twee dates gehad,' antwoordde ze.

'Oh, en?' Ik grijnsde.

'Met de eerste was het gezellig, maar die tweede,' verzuchtte Marlies. 'Hij had het continu over zichzelf. Zo hinderlijk! Het was zo'n gast met een enorm groot ego.'

'Gelukkig was die eerste date leuk,' probeerde ik het positieve eruit te halen. Helaas heb je dat soort mannen er ook tussen zitten. Je kunt niet altijd alleen maar leuke dates hebben.
Je bent dus klaar met Tom?' trok ik als conclusie.

'Ja, allang! Heb jij onder een steen gelegen, Sky?'

'Sorry, ik ben er niet volledig bij de laatste tijd.' Het was voornamelijk Daley die door mijn hoofd spookte.

'Ik kwam erachter dat hij al een vriendin had, en hij mij enkel nodig had voor de seks. Hij ging dus gewoon vreemd! Als hij al met zijn vriendin vreemdgaat en erover liegt, is hij voor geen cent te vertrouwen.'

'Er komt vast iemand op je pad. Wellicht die eerste date.'

'Ga je mee?' Naomi kwam naast me staan en keek me aan.

'Ja, tot straks, Mar. Naoom en ik gaan lunchen in de stad.'

'Oké, ik ben met de scooter hier naartoe gekomen! Ga je mee achterop of blijf je hier staan?' Met een grijns staarde Naomi me aan.

Ik gniffelde, waarna ik bij Naomi achterop sprong.

'Ik vind je eruit zien alsof je twee dagen niet hebt kunnen slapen, Sky,' hoorde ik Naomi zeggen, terwijl ze de scooter bestuurde.

'Zo voel ik me ook,' lachte, 'Manchester was een druk weekend lukte het me niet om te slapen.'

'Wat hield je bezig?'

'Onder andere Daley en Rosa,' vertelde ik. 'Ik hou van hem, maar hij houdt van Rosa, al zegt hij tegen mij dat hij ook van mij houdt.'

'Liefde is in de meeste gevallen mooi, maar in jouw geval is het slopend. Je hoopt dat hij jou boven haar verkiest, maar of hij dat doet, is de vraag.'

Binnen vijf minuten hadden we het centrum bereikt en parkeerde Naomi haar scooter.

'Oké, waar gaan we heen?'

'Bagels & Beans,' besloot Naomi en trok me aan mijn arm mee naar binnen.

'Goed, ik wil weten wat er tussen jou en Daley gebeurd,' viel ze met de deur in huis.

Dus daarom wilde met me lunchen, om me te kunnen overhoren.

'We hebben het gedaan, dat wilde je weten, toch?' Ik rolde met mijn ogen.
Naomi's mond viel open.

'Wát! Dat meen je niet,' siste ze. 'Wat als Rosa daar over een paar maanden achter komt?'

'Ja, dan is dat maar zo. Bovendien denk ik dat het de vraag is hoelang Daley het volhoudt tegen haar te liegen.'

LostWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu