22

941 33 0
                                    

Hoofdstuk 22

'Skylar?' hoorde ik achter me, toen ik op de babyafdeling van de H&M stond.

Ik was de stad ingegaan met het idee om boodschappen te halen, maar ik kon het uiteindelijk niet laten om de H&M binnen te lopen en toen ik al die babykleertjes zag liggen, moest ik even kijken.

Ik draaide me om en zag Mitchel staan. De afgelopen paar weken hadden Mitchel en ik het slechts één keer op app-contact gehouden, maar daar was het dan ook gebleven.

'Hé, Mitchel,' glimlachte ik naar hem. 'Hoe gaat het?'

'Goed,' knikte hij, 'en met jou?' Hij drukte drie kussen op mijn wang en toonde zijn interesse in me.

'Redelijk.'

'Ik heb af en toe wat over je nagedacht,' vertelde Mitchel aan me.

Wat moest ik hiervan denken?

'En ik vroeg me af of je binnenkort iets met me wilde gaan drinken, gewoon als vrienden.'

'Is goed,' ging ik op zijn voorstel in. Iets drinken kon nooit kwaad. Ik moest toch wat doen om Daley uit mijn hoofd te zetten. Iets waarvan ik wist dat het een grote uitdaging ging en worden en ik was er niet zeker van of het ging lukken.

'Heb je vanavond tijd?'

'Jazeker.'

'Zal ik je anders komen ophalen rond acht uur?' stelde Mitchel voor.

'Prima. Ik app je mijn adres straks door,' reageerde ik.

'Zie ik je vanavond.'

-

Ik glimlachte naar Mitchel toen hij voor de deur stond. 'Kom binnen. Ik ben bijna klaar.'

'Doe rustig aan, hoor. We hebben alle tijd,' was Mitchels reactie.

Ik trok mijn hakken aan en stopte de sleutels in mijn tas, waarna het tijd was om te gaan.

'Ik moet erbij zeggen dat mijn beste vriend mijn auto wilde lenen om naar zijn vader te gaan die in het ziekenhuis ligt, dus ik ben maar op de fiets gestapt. Ik hoop niet dat je het erg vindt.'

'Natuurlijk niet,' wuifde ik het weg.

Ik stapte bij hem achterop en sloeg mijn armen om Mitchel zijn middel.

'Zit je goed?' vroeg Mitchel.

'Yes, we kunnen gaan.'

Terwijl ik Mitchel stevig vastklemde, hadden Mitchel en ik de leukste gesprekken.

'Je hebt het ritje overleefd bij mij op de fiets,' grapte Mitchel, toen hij afremde.

'Ik had niet anders verwacht.' Ik stapte van de bagagedrager af.

We liepen Het Paardje binnen waar me tegenover elkaar plaatsnamen en we onze bestelling aan de serveerster doorgaven.

'Gaat het wel goed met je, Skylar?' Bezorgd werd ik door Mitchel aangekeken.

Zelfs Mitchel, die ik niet lang kende, had me door. Hoelang ging ik het volhouden om tegen Zola te liegen? En vooral: hoelang ging het duren voordat Zola me doorhad? Misschien had ze gemerkt dat ik raar of anders deed, maar had er niets over gezegd. Al vond ik dat niet iets voor Zola. Zij zei meestal waar het opstond.

'Ja, hoor, er is niks aan de hand,' loog ik.

'Hoezo denk je dat?'

'Je ziet er moe uit en ook heb ik het idee dat je ergens mee zit waar je niet graag over praat,' zei Mitchel.

Het was een wonder dat Zola niets gezegd had over dat ik me raar gedroeg, besefte ik me.

'Ik voel me gewoon niet top.'

'En hoe komt dat dan?' ging Mitchel door. 'Skylar, ik wil dat je weet dat je me altijd alles kunt vertellen en dat ik als de beste mijn mond kan houden, als dat moet.'

'Ik ben zwanger van mijn ex,' gooide ik er zonder over na te denken uit. Enerzijds voelde het goed om het aan iemand verteld te hebben die ik niet lang kende, anderzijds wist ik niet of het een slim plan was.

'Die ex heeft een vriendin en ze weet er niks vanaf.'

Ik had meteen spijt dat ik Mitchel de waarheid had verteld, terwijl ik Zola amper ergens over durfde te vertellen. Maar soms was het gewoon fijner en makkelijker om met iemand te praten die je niet goed kende.

'Wauw, wat heftig.'

'Is die ex toevallig Daley Blind?'

Als antwoord knikte ik.

'En je vindt hem nog leuk, zie ik,' concludeerde Mitchel.

'En hij mij ook. Althans, dat is wat hij tegen mij zegt. Daley zegt ook dat hij met mij verder wil gaan, maar ondertussen heeft hij zijn vriendin die thuis op hem wacht,' zuchtte ik. 'Ik wil niet de spelbreker zijn voor hun relatie.'

'Dat ben je niet, want dat is Daley al. Je gaat niet zomaar vreemd, daar zijn redenen voor en waarschijnlijk is dat voor Daley dat hij verliefd is op jou.'

'Maar waarom gaat hij dan niet weg bij Rosa?' verzuchtte ik. 'Ik heb meer het idee dat hij geen keuze kan maken tussen ons tweeën.'

'Hij is bang voor de gevolgen. Als de media opmerken dat Daley een ander heeft, zal daar een big thing van gemaakt geworden. Hier, in Nederland, zal het hooguit in Privé komen te staan, maar in Engeland word je als voetballer op de voet gevolgd door de media. Helemaal als ze erachter komen dat hij met jou ging, terwijl hij een relatie had met een ander.'

'Ik snap dat het moeilijk voor je is,' meelevend legde Mitchel zijn hand op de mijne.

Ik sloeg mijn ogen neer. 'Daley zal binnenkort aan Rosa moeten vertellen dat ik zwanger ben van hem. En ik weet bijna zeker dat ze heftig gaat reageren.'

'Hoezo denk je dat?' Met gefronste wenkbrauw keek Mitchel me aan.

'Toen ik in Manchester was, is ze erachter gekomen dat ik de ex-vriendin van Daley ben en ze was nogal boos op ons, omdat we het voor haar hadden achtergehouden. Niet dat ik het gek vind dat ze woedend was, want ik zou dat zelf ook zijn als ik niet zou weten dat mijn vriend close is met zijn ex.'

'Waarom hebben jullie het eigenlijk achtergehouden?' wilde Mitchel weten.

'Daley wilde niet dat Rosa het zou weten, omdat hij bang was dat ze daardoor onzeker ging worden of zich zorgen zou gaan maken. Als ik haar was, zou ik me veel zorgen maken.'

'Ik voel me echt rot. Ik heb hun relatie gewoon kapot gemaakt,' nam ik de schuld op me.

'Sky, nu moet je eens heel goed luisteren!' Streng werd ik door Mitchel aangestaard.

'Je moet jezelf niet de schuld gaan geven. Daley was er zelf bij en jullie zijn dus allebei even dom geweest en ik snap dat je het extra rot vindt nu je zwanger bent, maar het is nu eenmaal zo. Ik raad jou en Daley aan om open kaart te spelen tegen Rosa. Ze zal het vast moeilijk vinden, maar ze heeft geen andere keuze om het te accepteren.'

-

Zola Blind:
Ik geef zondag a.s. een feest bij mij thuis en ik kan jou als mijn beste vriendinnetje natuurlijk niet missen! Ik moet erbij zeggen dat Daley en Rosa ook komen.. Maar ik ga er vanuit dat dat geen probleem is en jij gewoon komt:) Het is vanaf 21:00 bij mij thuis!

Ik twijfelde of ik moest gaan, kon ik het aan om de hele avond naar Daley en Rosa te moeten kijken omdat ikzelf geen date geen had om me op te focussen? Maar het zou opvallen als ik Daley probeerde te ontlopen en niet te komen.

Skylar van Dijk:
Jaa, ik kom! See you there xxx

Daley kwam en dat betekende dat ik hem onder ogen ging komen met Rosa.

Hoe ging ik ervoor zorgen dat ik Daley zo weinig mogelijk kon gaan zien?

Een geweldig idee om hem jaloers te maken en mezelf een leuke avond te bezorgen kwam in me op.

'Mitchel, zou jij je voor één je voor willen doen als mijn date?'

LostWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu