Faces of the Belmez

2.6K 36 6
                                    

İspanyanın Andaluzya eyaletinin Belmez defa Moraleda adındaki 2000 kişinin oturduğu küçük bir kasabasında otuz yıldır Bilim adamlarını hiçbir çözüm bulamadıkları esrarlı hadiseler oluşmaktadır. Her şey bundan 30 sene evvel bir bağın etrafını çevreleyen beyaz kireç boyalı duvarlarında başlamıştır. 1971 senesi 23 Ağutosda Rodriguez Acosta sok. no. 5 de oturan Pereira ailesinin başından son derece gizemli ve halen açıklanamamış bir hadise geçmiştir. Salonda oturan Maria Gomez Pereira mutfaktan tuhaf sesler geldiğini fark etti açık kapıdan baktığında mutfağın ortasında acayip bir şekil gördü. İlk gün duvarda oluşmayan başlayan bu şekil sanki sadece bir insan yüzünün az bir parçasına benziyordu fakat gün geçtikçe gelişerek sonunda Maria nın karşısında duvarda kendisine bakan bir insan yüzü şekillenmişti.

İlk zamanlar Maria bunun kendi muhayelesinin bir aldatmacası olduğuna inanmıştı. Yazın geçirmiş olduğu sebepsiz yüksek ateş hastalığının bir neticesi ve kalıntısı olduğunu düşünüyordu. Fakat zaman geçtikçe resim daha netleşiyor ekspresyonist bir yüz resmi şeklinde gözüküyordu. Yüzünde hazin ve üzüntülü bir ifade vardı. Maria kocası Juan'ı ve Oğlu Miguel'i ve onlara olanları gösterdi. Miguel gayet net bir şekilde bir erkek yüzünün orada gözüktüğünü ifade ediyordu. Pereira ailesi korku ve dehşet içinde evlerinden dışarı kaçarlar. Ertesi gün komşularına gelirler olanları anlatırlar ve onun eve girip kendisinin de bakmasını isterler. Eve giren komşu hakikaten mutfağın ortasındaki duvarda bir erkek insanın yüzünün resmi olduğunu korku içinde söyler.

Ayrıca bu resminde komşu kasaba Jaenin Kilisesinde ki bir duvardaki fresklerdeki eski bir piskoposun resmine de çok benzediği fark edilir. Miguel bu korkuyla aldığı bir balyozla mutfaktaki duvarı vurarak yıkar ve o adam yüzü resmini yok eder. Bir hafta sonra Eylülün 8 inde resim mutfaktaki ayni yerde tekrar ortaya çıkar. Bu resme daha sonra "Pava" adı konur. Bu kere tekrar ortaya çıkan resmi kırmazlar fakat dikkatle yerinden çıkarıp bir kristal çerçeve içine alırlar. Bu hadiseler küçük bir yer olan Belmez kasabasında süratle yayılır ve Pereiraların evi bir çok meraklının akın ettiği bir yer olur.

Pereira ailesi kasaba belediyesinden yardım ister onlarda yaptıkları araştırmalar neticesinde en iyi çarenin ocağın ana merkezini ve arka duvarını yıkıp içinde bunu sağlayan şeyin ne olduğu araştırılmasına karar verirler tahminen eni 2.80 bir daire ve derinliği 1.50 metre olan bir delik açılır. Kazılan duvarın içinde bir oyuk bulurlar burada bir çok insan kemiği yığını ve ikide başsız iskelet bulunur. Daha sonra kemiklerde yapılan araştırmalar bunları 13 yüzyıldan kalma genç insanlara ait olduğu anlaşılır. Bu kemikler Katolik bir mezarlığa gömülür. Evin mutfağının zemini ve ocağın olduğu yer tekrar çimento ile sıvanır. Kısa bir zaman sonra mutfağın zemininde bir çok kadınlı erkekli insan resimleri görünmeğe başlar bunların her birinin ifadesi gittikçe daha kızgın ve keskin bir ifade taşımağa başlar. Miguel bunları gene balyozla kırmağa kalkması görünmez bir kuvvetin koluna yapışıp onun yere vurmasına mani olmasıyla geçersiz olur.

Resimler orada kalmakta kararlıdırlar. Bu haberlerin etrafa gittikçe yayılması ve büyük ilgi ve merak uyandırması üzerine vilayetin yetkilileri kasabaya gelip inceleme yapmağa ve bilgi toplamağa başlamışlardır. Politikacılar ve bürokratların gelmesiyle beraber Kilise ileri gelenleri de olayla ilgilenmeğe başlamışlar ve onlarda araştırmak ve bilgi toplamak için Din Bilim adamlarını görevlendirmişlerdir. Olay o kadar büyümüştür ki sonunda kasabaya gelen turist ve meraklılarında meydana getirdikleri kargaşa ilgililere ve Kasaba ileri gelenlerin de bu işe bir son koyma mecburiyeti getirmiştir. Bunun için gerekli önlemlerin alınmasına başlanmıştır. Bazı mahalli otoriteler bu olayların Miguellerin komşuları olan Gomez ailesinin ressam olan büyük oğulları tarafından yapılan bit şaka olduğu düşünülmeğe başlanmıştı. Bu yüzdende olay mahalline 24 saatlik bir polis devriyesi konmuş ve etraf kontrol altına alınmıştır. Bütün ziyaretçiler sıkı bir kontrol ve sorgudan geçirilmiş ve aranmışlardır. Fakat değişen bir şey olmamış ve resimler mutfakta yine hem değişmiş hem de çoğalmışlardır.

KORKU HİKAYELERİ (Tamamlandı) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin