Loch Ness Canavarı İskoçya'daki Loch Ness gölünde yaşadığı ileri sürülen tıpkı Van Gölü Canavarı efsanesi gibi bir göl canlısıdır.
İlk kez 6. yüzyılda görüldüğü rapor edilmiş olsa da, "Loch Ness Canavarı" dünyanın gündemine 1934 yılında Londralı bir jinekolog olan Dr.Robert Kenneth Wilson'ın çektiği fotoğraflarla girmiş ve bundan sonra da popülerliği her geçen gün artmıştır. Bu fotoğraflar 21 Nisan 1934'te "Daily Mail" gazetesinde yayımlanırken Dr. Wilson adının zikredilmesini istememişti. Bu yüzden fotoğraflar o zamandan beri Cerrahın Fotoğrafları olarak anılmaktadır.
Fotoğraflardaki görüntülerden ve görgü şahitlerinin tariflerinden, bu yaratığın mezozoik zamanda (yani günümüzden 250 ilâ 65 milyon yıl önceki çağda) yaşamış olan "plesiosaurs" adlı sürüngenlerin soyundan geldiği ve bir şekilde hayatta kalmayı başardıkları ileri sürülmüştür. Bilim çevreleri bir modern çağ efsanesi olduğunu ileri sürdükleri bu canlının varlığını kabul etmemektedir. Buna rağmen meraklı birçok araştırmacı aralarında sismik çalışmalar, derin su altı dalışlarının da olduğu birçok olanağı kullanarak halâ bu canlının varlığını ispatlamaya çalışmaktadırlar.
Henüz İzine Rastlanmadı
Yapılan araştırmalar sonunda gölün temiz, Nessie’nin de sadece bir söylenti olduğu defalarca kanıtlansa da bölge halkı yüzyıllardır şarkılarına konu olan canavarın varlığına hala inanıyor.
Canavarcık Nessie’nin bilinen ilk izleri 1500 yıl öncesine uzanıyor. İskoçya’da yaşayan yerli halk, taş oymalarında canavarı resmetmişlerdi. Bu rölyeflerde Loch Ness canavarı, tuhaf, büyük bir akuatik yaratık olarak görülüyor. M.S. 565 yılında Adamnan’ın yazdığı bir biyografide de Loch Ness Canavarı’nın görüldüğü anlatılıyor. Kitaba göre, canavar Ness Nehri’nde yüzen bir adama saldırıp öldürüyor. Nessie, yüzyıllar boyunca halk arasında bir söylenti olarak yaşıyor. 27 Ağustos 1930’da üç İskoç balıkçı suda bir türbulans gördüklerini bildirdiklerinde ise efsane gazetelerin manşetlerine çıkıyor. Balıkçılar 10 metre boyundaki canavarın sudan çıkıp teknelerine saldırdığını ve tekneyi havaya fırlattığını açıklıyorlar.
1962’de Loch Ness Araştırma Bürosu yaratık hakkında araştırma yapmak üzere harekete geçti. 1964’te araştırma kurulu kalıcı bir hale dönüştü ve nehir etrafında kameralar ve telefoto lensleri yerleştirilerek incilemeler başladı. Ayrıca mobil kamera istasyonları ve su altı dinleme cihazlarıyla canavarın varlığını araştırmayı hala sürdürüyor. Zaman içinde su altı kameraları, dalgıçlar, denizaltılar da devreye giriyor. Loch ile ilgili hakkında her yol deneniyor ama canavar hakkında bir kanıt bulunamıyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORKU HİKAYELERİ (Tamamlandı)
RandomKendi kendine kapanan kapılar, gecenin bir yarısı ensenizde hissettiğiniz nefes, karanlıkta gizlenen gölgeler, camın ardında gördüğünüz karartı, telefondan gelen garip sesler ve dahası! Korku hikayeleri dinlemeyi ya da anlatmayı seviyorsunuz, değil...