23 - Yalan

27.1K 1.9K 1.1K
                                    

Yiğit bakışlarını flörtleşen çiftte gezdirdi. "Off... Nerde kaldı bu Yusuf? Birazdan fazla aşk filminden kusacağım." diye homurdandı. Oynaşan ikili ona döndüler. Deniz kızar gibiyken Berkay'ın suratı alaya bulanmıştı.

"Senin neden sevgilin yok Yiğit? İlgilendiğin biri mi var yoksa?" Yiğit göz devirdi.

"Evet var abi. Patates kızartması mesela, hamburger ya da iskender! Pizza, kebap, zurna, çiğköfte!"

"Tamam biz anladık." dedi Deniz hafifçe yüzünü buruşturarak.

"Acıktım. Yusuf gelse de..." diye mırıldandı.

"Yusuf olmadan boğazından geçmiyor herhalde?" dedi Deniz alaylı alaylı. Yiğit ona pis bir bakış attı.

"Açtırma ağzımı bence sen." diye tehdit etti onu bakışlarıyla. Deniz göz devirip Berkay'a döndü. O sıralarda geldi Yusuf. Yiğit gözleri parlayarak ona bakıyordu şimdi.

"Nerde kaldın lan? Açlıktan beynim ağrıdı."

"Olmayan şey ağrımaz kardeşim." dedi Yusuf göz devirerek. "Kardeşimle savaş verdim. Sınıfından bir kız bana aşıkmış falan... Bir saat onunla uğraştırdı beni." Hepsi şaşkınlıkla ona döndü.

"Kanka sana aşık olan bir kız normal değil." dedi Yiğit gözlerini hafifçe irilterek.

"Sanane Yiğit?" diye alay etti Berkay. Yiğit iç geçirdi. O gün onu sinir etme günü falan mıydı?

"Hadi kardeşim biz ayrılalım, valla homofobim başlayacak."

Deniz Berkay'a dönüp sordu. "Homolar homofobik olabiliyor mu?" Yiğit sırtındaki çantayı Deniz'e fırlatacakken Yusuf yakaladı onu.

"Gel hadi, gidelim." İkili gülmeye başlarken, Yusuf bıyık altından gülerek çekiştirdi Yiğit'i.

"Gelmeseydin elimde kalacaklardı." diye homurdandı Yiğit. Yusuf gülümsedi.

"Ne bu homo muhabbeti?"

"Ya ben geçen seni öpmüşüm ya gı-gı-gıdığından. Onun için sana aşıkmışım gibi davranıyorlar." dedi Yiğit bakışlarını kaçırarak.

"Yani her şey beni gı-gı-gıdığımdan öptüğün için mi?" dedi Yusuf onu taklit edip dalga geçerek. Yiğit ona kötü bir bakış atınca kıkırdadı.

"Ee abicim, ne bu kız muhabbeti?" dedi Yiğit de onu taklit ederek.

"Ya bu Yeliz'in sınıf arkadaşı bir yıldır falan bana aşıkmış. Kız çıkma teklif etmeye bizim eve geldi." Yeliz Yusuf'un bir yaş küçük kız kardeşiydi.

"Ee?" dedi Yiğit ilgisiz görünmeye çalışarak. Ama fazlasıyla merak etmişti. Genelde kız muhabbeti yapmazdı ikili.

"Kız üstümü değiştirirken birden odama daldı." Yiğit iri gözlerle ona baktı. "Ben de bağırınca ağlayarak dışarı çıktı tabi. Sonra bir saat kızın gönlünü almaya çalıştım. O da yüz buldu, teklif etti."

"Sen?" Omuz silkti.

"Düşünürüm dedim. Kız güzel Allah için."

"Resmi var mı?" Yiğit düşündü. En iyi arkadaşımın sevgilisi olursa, Berkay piçinin de sevgilisi var. Yok ben kesin yalnız kalırım. Kızın gözünde dudağında bir kusur bulur yırtarım.

"Instagramı var." Yusuf telefonunu çıkarıp dudağını kemirerek kızın profiline girdi. Sırf Yiğit'in bir bahane bulmasını dilediği için en çirkin fotoğrafını açıp Yiğit'e gösterdi. Yiğit'in onaylamasını istemiyordu. Nedendir bilinmez, o çıksa bile Yiğit desteklemesin istiyordu.

Yiğit resme bakınca gözleri iyice irildi. Kız manyak güzeldi. Şimdi ne diyecekti ki? Gözleri? Masmavi ve iri. Burnu fındık gibi minicik. Dudakları botoks yaptırmasına gerek duymayacak kadar güzel. Çene minicik. Saçlar kumral. Küfür etti. "Güzelmiş." dedi isteksiz isteksiz.

"Güzeldir." diye mırıldandı Yusuf.

"Karakteri ne olacak?" dedi Yiğit içinden bir bahane buldum der gibi sevinç çığlıkları atarak.

"Yeliz öve öve bitiremiyor. Kızın daha önce hiç sevgilisi olmamış. Çok utangaçmış. Çok tatlı dilliymiş, küfür bile etmezmiş. Ağırbaşlı oturaklı falanmış." Yiğit bu kez çok sevdiği Yeliz'e sövdü içinden.

"Adı ne?" dedi son çare.

"Gül." İç geçirdi Yiğit.

"Sen bilirsin." diye mırıldandı BurgerKing'e girerken. Kasaya geçip büyük boy ikili menü seçtiler, ikisi de çıt çıkartmadan yemeklerini alıp üst kata çıktı, tenha bir köşeye geçip masaya yerleştiler.

"Sanırım ilişkiye ihtiyacım yok." diye mırıldandı son çare Yusuf başını eğerek. Yiğit gözlerini oyun oynayan çocuklara dikti, ağzına bir patates dilimi yolladı.

"Hiç aşk uyumu testi denedin mi?" diye sordu Yiğit. Yusuf tek kaşını kaldırdı. Yiğit görmedi ama. "Baş harfleri aynı olan insanlar hep %90 çıkıyor."

"Ee?"

"Baş harfinin aynı olduğu biri var mı aklında?"

"Yok." dedi omuz silkerek Yusuf. "Kanka öyle bir isim vermişlerki bize... Y nedir amına koyayım? Falda bile çıkmaz kimseye o harf."

"Ama tesadüfe bak ki ikimizin baş harfi aynı." dedi gülerek Yiğit. Sonra birbirlerine baktılar, aynı anda bakışlarını kaçırdılar. Bazen böyle ikisi de susup kalıyordu ufak pot kırışlarla.

"Sen aşk uyumu testi mi denedin?" dedi Yusuf konuyu değiştirmek için. Yiğit gözlerini iriltti.

"Yok be! Yasin deniyor." dedi kuzenini kullanarak. Yusuf şüpheyle onu süzdü, bakışlarını kaçırıp yemeğine başladı.

Karşı masadaki sevgilileri izlemeye başladı Yusuf. "Heterolardan midem bulanıyor bazen. Çok ortada yaşıyorlar her şeyi. Berkay ve Deniz öyle değil mesela."

"Bir erkekle çıkmak... İster miydin?" diye sordu utana sıkıla Yiğit. Yusuf cıkladı.

"Homoseksüel değilim ki. Olsaydım... Yine çıkamazdım. Çok zor görünüyor. Çok küçük bir ihtimal." Yiğit ofladı, ayağa kalktı. Bir anda canı sıkılmıştı. Yusuf ona dikti gözlerini. "Nereye?"

"Sıçmaya." Yusuf yüzünü buruşturup hamburgerini tepsiye bıraktı.

"Siktir git gözümün önünde amına koyayım." Yiğit giderken gevşek gevşek öpücük attı Yusuf'a. Gittiğindeyse, Yusuf dudaklarına bir tebessüm oturttu. O günlük yalan söyleme kotasını bir anda doldurmuştu.

Esmer (Gay)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin