4 - Tanty Dari Tahun 2057

1.7K 59 26
                                    

Adli tiba di rumah dan terus buka TV. Menonton bolasepak di antara Malaysia vs Singapura.

"Bosan betul la match ni. Game slow gila," Adli tongkat dagu. Dia rasa macam buang bil letrik je tengok game slow macam ni. Dia tukar channel dan menonton berita pula.

"Wah, Kak Merlina. Kemain dia senyum sambil baca berita."

Bunyi Whatsapp.

Kamelia: woi

Kamelia: jom la tengok bola

Kamelia: aku kat aliff bistro

Tersenyum tanpa sengaja Adli bila nampak Kamelia mesej dia.

Adli: kau dengan siapa? sorang?

Kamelia: dgn alim

"Hah? Alim? Celaka kau, keluar dengan Kam tak bagitau aku? Dasar fuckboy! Asal rambut berpomade sikit je, sailang awek orang. Eh, kemain je mengaku Kam tu awek aku," Adli bermonolog dalaman.

Adli: pahal lak kau lepak dgn alim?

Kamelia: ptg tadi aku ada projek dgn dia la

"Projek? Pantek, tak pernah-pernah pulak bagitau aku dorang ada projek. Sial."

Adli: projek apa doh?

Kamelia: kau kalau jgn byk tanya kat whatsapp boleh x? dtg la

Kamelia: bwk jongos

Adli terus capai kunci kereta.

"Jongos, jom keluar. Aku nak makan ni."

Jongos terus sarung selipar dan mengikut Adli.

"Pakai tali pinggang keledar!"

Dalam hati Adli macam timbul perasaan pelik. Pelik bukan sebab projek si Alim ni, tapi pelik macam mana Kam macam rapat gila dengan Alim.

Zaman sekarang ni banyak je kes member baik caras awek member. Pesen rambut swag macam Alim ni bukan boleh percaya.

Tapi Adli lagi pelik dengan dirinya, dah kenapa diri dia tiba-tiba jealous tak tentu pasal pulak ni? Selalu tenang je bab makwe-makwe ni.

Adli dah syok dengan Kamelia ek?

"Mana ada aku minat Kam la, doh. Aku rasa pelik la kenapa tiba-tiba je dorang ada projek," tiba-tiba Adli bersuara ketika sedang memandu.

Lagu Addicted dari kumpulan Simple Plan berkumandang.

Sejak bila Adli boleh feel layan lagu punk gedik-gedik macam Simple Plan ni, hanya dia je tahu.

"Guilty pleasure, beb. Kau macam la takde. Yang kau layan Carly Rae Jepsen, Michelle Branch tu, aku tak kata apa pun Nami? Cibai mengata aku."

Eh tacing pulak Adli ni.

Adli tiba di Aliff Bistro dan kelihatan Kamelia dan Alim bersama dengan beberapa budak ravers melepak sambil tengok bola.

"Eh, bro. Dah sampai?" Alim terus salam Adli gaya Adli ni abang long kawasan.

Nampak Alim salam macam respek je, budak-budak ravers tu pun salam Adli.

"Projek apa doh?" Adli tanya Kamelia.

"Dorang ni nak pakai studio abah aku, nak buat MV untuk YouTube. Ini la kumpulan ravers Alim. Aku tolong rakam, nanti aku dengan Edry edit," kata Kamelia.

Lega hati Adli. Ingatkan projek apa sampai tak nak beritahu tadi.

Tapi dia saja la nak tunjuk jealous dia jugak.

Adli Margera: Mencari Si JongosWhere stories live. Discover now