"Morning, guys," kata Laura sambil tuang jus oren pada Eleena yang sememangnya morning person.
"Morning, Mrs Laura," suara Eleena serak-serak basah baru bangun tidur. Geram je kalau Nami Cob Nobbler dengar.
"What's your plan today?" tanya Laura.
"Probably going to the Downtown. Adli really wants to see the Golden Gate Bridge, and Gilman Street," kata Eleena.
"That's quite far."
"Morning, cinta," Nizam terus cium bibir Eleena.
"Awww," Laura tersenyum.
"Oops, sorry Mrs Laura," Nizam garu-garu kepala.
"I'm totally cool, Nizam. I heard you guys wants to see Golden Gate and Gilman Street?" tanya Laura.
"Gilman Street, yes. But I'm more interested to go to Musée Mécanique. Eleena and I are such a big fan of arcade game," kata Nizam.
"Wow, interesting. What would you love to have for breakfast?" tanya Laura.
Eleena pandang Nizam.
"Let me help you," Eleena tolong Laura kacau doh tepung.
"Are you sure, Eleena?"
"Trust her, Mrs Laura. Her butterscotch cookies are the finest in the world," kata Nizam.
"Oooh, I love butterscotch cookies."
"Matter of fact she brought it here," kata Nizam.
"Cinta..." Eleena pandang Nizam, marah manja.
"Are you sure you want that cookies, Mrs Laura?" tanya Eleena.
"Yeah, damn sure!"
Eleena bisik sesuatu pada Laura.
"C'mon guys, this is California and this is San Francisco, the most liberal city in America. And plus, my parents was hippies back in their days. Bring it on!"
"Cinta, kalau dia berenang atas lantai, saya tak tanggung tau," kata Eleena.
"Ala, awak tengok muka dia pun dah tau stoner tegar," kata Nizam.
"Cinta, suka-suka je awak ni kan."
"What did you call him? Cinta?" tanya Laura.
"Yes, in Malay it means, 'love'," kata Eleena.
"That's a beautiful word. I should learn more Malay words from my husband. And Malay cuisine. Oh my God I love rendang. And I love char kuey teow. I visited Penang two years ago, it is really beautiful place."
"Char kuey teow?" Eleena pandang Nizam.
Nizam naik kening.
"Now I want my Jimi Hendrix cookies!" kata Laura.
Nizam naik ke atas dan nampak Adli tidur sambil peluk Kamelia. Adli ni masalahnya dia ni tidur lasak, tapi tak sedar. Tu yang kejap kaki kat muka Nizam, ha, yang ni, dia peluk Kamelia pulak.
"Oooo, sesuatunya!"
Nizam ambil iPhone dari poketnya, dan ambil gambar Adli memeluk Kamelia sambil tidur.
"Adli, bangun weh," Nizam kejut Adli.
"Kau siap Jongos, aku terajang kau sampai mampos! Mana kucing aku, lahanat," kata Adli dalam tidur.
"Pantek, mengigau pulak. Adli, bangun," Nizam terus mengejut Adli.
"Adli!"
"Ha, amende kau nak, Nizam?" Adli lap air liur basinya di baju Kamelia.
YOU ARE READING
Adli Margera: Mencari Si Jongos
Science FictionSewaktu petang di cuti sekolah Sukan SEA, sedang duduk santai, Adli tenang menonton televisyen. Tiba-tiba datang saudaranya ke rumah. Tujuannya untuk menyuruh Adli jaga anak saudaranya yang bernama Rayyan Aqish Danial Hakim, whatever nama budak zama...