24 - Adli Eleena Curhat

1.2K 65 18
                                    

"Korang pergi mana je tadi?" tanya Kamelia pada Nizam, Eleena dan Adli di stesen BART Embarcadero.

"Kami semua main arked di Musee Mecanique, lepas tu, awak nak tau, Adli ni tengah main pinball, terlanggar bahu siapa? Billie Joe Armstrong!" kata Eleena bertepuk lengan Kamelia.

"Seronok la kau, Adli, jumpa idola kesayangan kau," Kamelia usik Adli. Adli hanya diam membisu, masih lagi takde mood nak bercakap.

"Awak dengan Ray pergi mana?" tanya Eleena.

"We all going to The Haight, to see Grateful Dead house. Lepas tu, we all pergi kat satu kedai hippie kat situ. I temankan Kam belikan vinyl favorite Wak Ramlan," kata Ray. Kamelia punyalah senyum gembira.

"Wow, Scott McKenzie! Cool gila!" Nizam capai beg Kamelia, dan tengok vinyl yang dibeli oleh Kamelia.

"Grateful Dead, Big Brother and the Holding Company, Cream, Jefferson Airplane! Weh, nanti test la pasang," kata Nizam, excited dengan koleksi vinyl Kamelia.

Tanty dan Juliana tiba di stesen BART. Nampak muka Tanty macam pelik.

"Where you guys going?" tanya Ray.

"We've went to Cha Cha Cha," kata Juliana.

"Eating Carribean food?" tanya Ray.

"No just have few shots of rum, haha!"

Patutlah tingtong si Juliana ni. Dan patutlah muka Tanty pelik.

Keretapi tiba di stesen.

Adli hanya pandang sahaja kemesraan Ray dan Kamelia. Muka dia tak senyum langsung pun. Tapi sebenarnya dalam diri Adli, dia confused. Dia tak tahu perasaan apa ni. Kenapa dia harus cemburu bila Kamelia rapat dengan Ray? Sama la bila dulu dia rapat dengan Ustazah Mardihah, dia pun rasa kenapa Kamelia nak cemburu pulak? Atau anak tokan si Atikah Suhaimi tu? Bukan main marah lagi dia.

Tanty pulak dah pishang dengan Juliana yang asyik membebel tentang perjuangan feminis dari kat kafe Cha Cha Cha tadi.

"Awak okay, Adli?" tanya Eleena sebagai sahabat yang prihatin.

"Adli, chill lah. Tak punk rock la macam ni. Mana Adli pujaan orang ramai ni? Nak emo-emo jadi Hafiz la," kata Nizam.

"Awak ni, janganlah usik dia macam tu. Biarkan dia, nanti dia okay la tu," kata Eleena.

--

"Wow, Eleena! Your butterscotch cookies are the best I've ever tried in many, many years! I never thought this cookies will transformed me to be a pterodactyl in a Jurassic world," puji Laura sebaik sahaja mereka tiba di rumah.

"Wow, look at that," Laura pandang Kamelia dan Ray saling ketawa dengan lawak masing-masing.

Adli terus masuk rumah, tak banyak cakap, dan terus mandi.

Lepas mandi, dia terus simpan baju Kerplunk Green Daynya dalam beg. Dia sayang baju tu, walaupun ada bekas sos cili dan cheese, tapi ada sign Billie Joe, dia tak nak basuh. Kalau boleh dia nak frame baju ni.

Adli sarung baju Rage Against The Machine Evil Empire, dan terus sumbat telinga kat earphone sambil baca komik manga yang dia beli di Jepun.

Lagu Bulls on Parade berkumandang di gegendang telinganya, seolah-olah menjerit pada dirinya, "weh, kau Adli Margera! Kau tak boleh cengeng pasal chinggey. Kita kena terus rebel dan tak jadi lembik macam mat sendu."

Gorengan gitar Tom Morello dan rapping Zach de la Rocha membuatkan dia terus bersemangat.

Kamelia nampak Adli seorang diri baring sambil membaca komik sambil dengar lagu dalam earphone.

Adli Margera: Mencari Si JongosWhere stories live. Discover now