Enam belas tahun kemudian, seperti yang anda semua baca dalam siri pertama Cheras Perdana (vol 3), Nizam dan Eleena break up, lalu Nizam lari dari rumah dan terus ghaib dari Cheras Perdana tak balik-balik rumah. Tiada siapa tahu ke mana hilangnya Nizam (kecuali Hafiz yang memegang amanah Nizam).
Lapan tahun Nizam menghilangkan diri kerana peristiwa itu, dia kembali ke Cheras Perdana. Dan bertemu dengan Kamelia di pasar malam Rabu Cheras Perdana. Kamelia menceritakan semula apa yang berlaku pada Nizam sejak dia lari dari rumah. Eleena berkahwin dengan orang lain selepas hampir enam tahun menunggu Nizam. Bagaimanapun, nasib Eleena malang, kerana berkahwin dengan orang yang salah.
Akibat sikap cemburu dan panas baran, Eleena sering dipukul oleh suaminya. Setiap malam, Eleena menangis seorang diri memeluk Melur, anaknya dalam keadaan badannya luka-luka.
Kamelia geram dengan suami Eleena, ikutkan hati dia nak je flying kick si suaminya tu. Tapi, suami Eleena ni bukan orang sebarang. Jadi, Kamelia perlu berhati-hati untuk melaksanakan kerja ini.
Apabila Nizam melamar Kamelia untuk berkahwin, setelah mengetahui Eleena sudah berkahwin dengan orang lain, hati Kamelia jadi luluh, walaupun dia masih menyimpan rasa pada Nizam.
Sebelum itu, dia telah menaruh harapan lama dengan Adli, tetapi, ibunya mahu Adli ada zuriat. Dan Kamelia tidak boleh ada zuriat kerana satu masa dahulu, dia kena kanser rahim, yang menyebabkan dia tidak mampu mempunyai anak sendiri.
Adli berkahwin dengan Ustazah Mardihah walaupun Adli sebenarnya asyik pandang Kamelia sahaja. Kamelia pula membawa diri, mengembara seorang diri sebelum bertemu dengan Ail. Ail memberitahu Kamelia bahawa Nizam berada di Setiawangsa.
Kamelia ingin berjumpa Nizam, tapi Ail kata jangan, sebab biar dia sendiri yang pujuk Nizam.
Ail datang dan jumpa Nizam, memujuk Nizam untuk kembali ke Cheras Perdana. Nizam keberatan, kerana memori bersama Eleena tak mampu dilupakannya. Dia tolak ramai cinta orang lain dan tak pernah bercinta dengan sesiapa selepas break up dengan Eleena.
Nizam bertemu kembali dengan Kamelia, dan kerana kedua-duanya patah hati, bila Adli dah kahwin, dan Nizam bila dapat tahu Eleena berkahwin dengan seorang yang panas baran, mereka membuat keputusan untuk bercinta.
Sungguhpun Kamelia mencintai Nizam, tapi dia tetap mahu satukan Nizam dengan Eleena. Maka, pada malam selepas bersanding, ketika Nizam sedang nyenyak tidur, Kamelia hubungi Adli.
Adli pula sebenarnya dah lama usha suami Eleena ni. Kaki mabuk, kaki clubbing, dan semua jenis kaki lah. Adli menunggu masa sahaja untuk melaksanakan apa yang dipanggil "The Final Margera" - margera yang terakhir kali.
Malam itu, Kamelia dan Adli ke rumah Eleena di Bangsar, dan bersama dengan Alim Kasut dan Ziel-O, mendajal kereta suami Eleena. Eleena telah diberitahu oleh Kamelia, ketika dia sedang terlantar di hospital akibat patah tangan dipukul oleh suaminya. Kerana itu, Melur dijaga sementara oleh adik Eleena, Edry.
Adli dan geng The Jackals memutuskan tali brek kereta suami Eleena ketika suaminya sedang mabuk berclubbing. Kemudian, tanpa dikesan, kereta suami Eleena diputuskan tali brek, dan suami Eleena mati akibat kemalangan.
Dengan kandungan darah alkohol yang tinggi, tiada siapa yang syak ini kerja The Jackals.
Dengan kematian suami Eleena, Eleena mewarisi hartanya selain hartanya sendiri. Tetapi semua itu tak bermakna kalau hatinya hancur berantakan sebegini.
Dia tahu, Kamelia sudah berkahwin dengan Nizam. Kalau dulu, Eleena tak kisah kalau Kamelia mencintai Nizam, tapi dalam keadaan sekarang, apa kata Kam?
YOU ARE READING
Adli Margera: Mencari Si Jongos
Science FictionSewaktu petang di cuti sekolah Sukan SEA, sedang duduk santai, Adli tenang menonton televisyen. Tiba-tiba datang saudaranya ke rumah. Tujuannya untuk menyuruh Adli jaga anak saudaranya yang bernama Rayyan Aqish Danial Hakim, whatever nama budak zama...