"Pundek kau kanina mahai sohai! Burrito mende harga $7.50 ni? Ni bukan burrito, ini burit!" jerit Adli bila dia beli burrito di tepi jalan di Piers 39. Eleena dan Nizam share tacos dan berjalan menuju ke Beach Street.
"Sini memang mahal lah, Adli. Awak tahu tak, harga secawan kopi kat sini berapa harganya? $4.60, tu tak masuk tip pulak tu," kata Eleena.
"Tak masuk akal betul harga macam ni. Aku pernah baca artikel mana entah, 80 peratus makanan di Amerika berasal dari California. Patut murahlah," kata Adli sambil mengunyah burrito yang mahal gila.
"Kau ambik inti apa?" tanya Nizam.
"Entahlah, aku nampak macam sedap je, aku nak la," kata Adli.
"Kau ni sama je perangai macam Ail, dia pernah confess dengan aku pasal makan kat Restoran Ketam dulu," Nizam bercerita tentang Ail dan Rafi masa mereka ponteng puasa dengan disyaki makan daging ba alif ba ya di Restoran Ketam. Kejadian itu boleh dirujuk di Cheras Perdana vol. 1.
"Kalau semua nak syak wasangka, baik aku duduk Malaysia je, aku tak nak tahu apa aku makan," kata Adli sambil terus mengunyah burrito.
"Kam pergi mana eh?" tanya Adli sambil buang pembungkus burrito dalam tong sampah.
"Aik, ingatkan awak tak kisah?" tanya Eleena, dapat mencium bau-bau cemburu Adli.
"Nampak macam dia sangkut dengan Ray je tu," kata Nizam.
"Awak ni, dia dari dulu crush dengan Ray. Lepas tu, dia crush dengan awak," Eleena lap pipi Nizam yang comot terkena sos tacos.
"Ye ye je awak ni, cinta. Kam tu dia suka borak dengan saya pasal muzik, tu je," kata Nizam, macam biasa, pakar mengelak topik begini.
"Kau je tak pernah nampak, Zam. Ketara sangat!" kata Adli.
"Nak makan tak In and Out Burger ni?" tanya Nizam.
"Awak lapar lagi ke?"
Nizam angguk.
"Aku lapar lagi ni. Tak puas betul makan burrito mahal burit tapi sikit ni," kata Adli.
"Weh, cheeseburger harga dia $2.45 je," kata Adli, melihat harga dari tepi cermin.
"$3.60 untuk Double Double. Macam sedap je?" kata Nizam.
"Banyaknya awak makan hari ni, cinta?"
"Saya makan sekeping cookies awak masa dalam keretapi tadi," kata Nizam dengan muka separuh bersalah separuh manja mengada mintak penampar.
"Weh, Zam. Baik angkat set, doh! Set Double Double, $6.15."
"Jangan lupa campur tip," kata Eleena.
"Tips berapa pulak?"
"Awak genapkan nombor tu."
"Oh, macam tu pulak. Dah la mahal, kena bayar tip pulak?" Adli komplen.
"Budaya orang sini memang macam ni, Adli. Gaji dorang rendah kat sini. Dengan tip je mereka survive sebenarnya," kata Eleena.
"Awak nak makan apa, cinta?" tanya Eleena.
"Double Double Set, kita share la?"
"Memang la, awak ingat saya larat ke makan satu set banyak macam tu. Awak nak jugak ke, Adli?" tanya Eleena.
"Weh, milkshake tu sedap gak, kan?"
"Tapi kau nak set cheeseburger?"
"Set cheeseburger dengan milkshake. Chocolate!" kata Adli membuat keputusan.
YOU ARE READING
Adli Margera: Mencari Si Jongos
Science FictionSewaktu petang di cuti sekolah Sukan SEA, sedang duduk santai, Adli tenang menonton televisyen. Tiba-tiba datang saudaranya ke rumah. Tujuannya untuk menyuruh Adli jaga anak saudaranya yang bernama Rayyan Aqish Danial Hakim, whatever nama budak zama...