Bunyi bising dari kolam renang dari Adli dan Ray yang sedang terjun dan berenang main air sungguh riuh rendah. Kamelia hanya memerhatikan mereka berdua yang macam rapat gila.
"Beb, tengok ni," jerit Ray sambil terjun gaya tupai ke dalam kolam renang di belakang rumahnya.
"Hekeleh, meh sini aku terjun gaya macam Macho Man," kata Adli.
"Beb, kau minat wrestling jugak ke? Jom kita tengok wrestling sama-sama nanti?" tanya Ray.
"Aku kureng sikit wrestling zaman sekarang ni. Lama dah tak follow. Ada tempat menarik lagi tak lagi?" tanya Adli.
"Kau budak punk kan? Kau mesti nak pergi Gilman," kata Ray.
"Gilman tu apa?"
"Port gig punk. Kat situlah bermulanya Green Day, Operation Ivy, Rancid, The Offspring..."
"Gila kau aku tak minat! Cantik la Ray, you ma maaaaaannn!"
Baling-baling air dan kuak gaya penyu masing-masing dipraktikkan Adli dan Ray.
Juliana pula anti sosial, dan duduk di tepi sambil main phone.
Tanty dan Laura sedang serius membincangkan hal-hal saintifik.
Nizam pula sedang main gitar lagu Incubus - I Miss You, dan diperhatikan oleh Eleena.
"Kam, come on! Don't just stay there, come in!" Ray mengajak Kamelia mandi swimming pool.
"Tak nak lah!" jerit Kamelia, segan.
"Beb, Nizam dengan Eleena tu memang dorang asyik bersama ke? Macam lovebird sweethearts je," tanya Ray.
"Kat sekolah lama dulu, dorang ni pasangan paling popular. Orang panggil Nizaleena," kata Adli.
"Macam Brangelina la pulak! Takde ke orang nak ngorat Eleena tu? I'm sure mesti ramai," tanya Ray.
"Aku rasa seluruh daerah kot nak try dia. Kecuali aku la."
"Serius la, haha!"
"Dalam era social media ni, era sailang menyailang boleh berlaku dengan mudah, Eleena takde social media."
"Sailang tu apa beb?" tanya Ray.
"Rampas girlfriend ke boyfriend orang."
"Ooh. Sorry lah, aku dah lama tak tahu bahasa pasar korang ni," kata Ray.
Adli menyelam.
"Kamelia ramai tak minat?" tanya Ray.
"Ada la, tapi dia sombong. Kerek gila. Lepas tu, orang baru ngorat sikit, dah kena kung fu," kata Adli.
"Haha, tapi lu takkan tak minat dia, Adli?"
"Aku mana minat awek-awek ni. Aku ni budak punk. Budak punk tak lembik!"
"Ala entah-entah kalau jumpa punk girl kat Gilman besok, kau cair dulu!" kata Ray, ketawa.
"Pundek la kau, Ray!"
Baling-baling air berlaku. Terkena pada Juliana.
"Hey, asshole!" tempik Juliana sambil hentak kaki.
Adli dah rasa tak best. Tempat orang ni, dia malas nak cari pasal.
"Weh, Ray. Dah la tu, adik tiri kau dah bising pulak," Adli terus naik ke atas dan capai tuala.
"Baru macam ni dah takut ke, beb? Mana Adli Margera yang famous tu?" kata Ray, menganjing.
"Malas la cari pasal kat tempat orang."
YOU ARE READING
Adli Margera: Mencari Si Jongos
Science FictionSewaktu petang di cuti sekolah Sukan SEA, sedang duduk santai, Adli tenang menonton televisyen. Tiba-tiba datang saudaranya ke rumah. Tujuannya untuk menyuruh Adli jaga anak saudaranya yang bernama Rayyan Aqish Danial Hakim, whatever nama budak zama...