2 🐠

2.1K 111 5
                                    





 Çalan zil ile birlikte Doğa geriye doğru yaslanmış ve ellerini önünde birleştirip kaba bir şekilde gerinmişti . Naif görüntüsünün aksine mahalle kabadayısı gibi hareketleri Berkin'e komik gelse de yüzünde herhangi bir mimik oynamıyordu . Sadece yanında ki kızın pürüzsüz yüzüne bakıyordu .

Doğa Berkine doğru dönmeden konuştu . "Yüzümün fotokobisini çekmeye falan mı çabalıyorsun ?" Berkin hızla önüne dönerken cevap vermemişti . Bu sefer de Doğa ona doğru dönmüştü . Bakışlarını yanında oturan çocuğun dudağına indirdiğinde belli belirsiz olan yara izini görmeye çalıştı .

Yanında ki çocuğun kemikli çenesi konuşmak için aralanacakken hemen sol tarafından bir ses geldi . "Merhaba Doğa ,ben Serdar . İstersen okulu gezdirebilirim sana ?"

Sınıfa geldiğinden beri kendisine asılan çocuğun ismi Serdardı demek . Serdar'ın eli hala havadayken Doğa ona aşağılayıcı bir bakış atıp yanında oturan çocuğa döndü . "Kalk hadi ."

Serdarın eli şaşkınlıkla hemen yanına düşerken kaşları kızgınlıkla çatılmıştı ."N-nereye ?"Berkinin bu sorusu ile Doğa ayağa kalmıştı . "İki yıl burada olduğuma göre cehennemimi tanımam gerekiyor "

Doğa Serdarın hala aynı yerde olduğunu umursamadan ayaktaki çocuğun omzuna çarpıp yanından geçti . Berkin ise hala olduğu yerde şaşkınca Serdarın yüzünde ki ifadeyi izliyordu .

Doğanın kendisini çağıran sesiyle hızla yerinden kalkıp Barışların sırasına bakmamaya özen göstererek sınıftan çıktı .

Doğa koridorun ortasında durmuş üzerinde ki montunun cebine ellerini sokmuştu . Berkin önünde ki kızın kısacık saçlarına hayranlıkla bakarken hemen onun yanında durdu . Oysa ki Berkin uzun saç aşığıydı. Bu yüzden kız kardeşinin saçlarını kestirmesine asla izin vermiyordu .

"Kızlar tuvaleti ve kantinin yerini göstersen yeter "

Tam yürümeye yeltenecekken Berkine dönüp sorgular bir biçim de çocuğun suratını süzdü . "İsmin neydi senin ?"

"Berkin" Kız yanında ki çekingen çocuğun sesini ilk defa duymuştu . Demek ki dili varmış diye geçirdi içinden . Koridorun sonuna doğru yürürken Berkin Kızlar tuvaletinin yerini göstermiş ardından da merdivenleri inmeye başlamışlardı .

Merdivenlerin hemen köşesinde Barışı gören Berkinin adımları bir an duraksadı . Doğa bunu fark etmiş olmalı ki arkasını dönüp kumral çocuğa baktı . Ardından onun gözlerini kırpmadan baktığı köşeye döndü yönünü .

Türkiye standartlarına göre uzun boylu , yapılı ve oldukça yakışıklı çocuk ile kesişti gözleri . Onu baştan aşağı süren bakışları ile bir an kaşlarını çattı . Ardından gözlerini ondan çekip arkasında ki kumral çocuğa döndü tekrar.

"Neden öyle donup kaldın ?"

"H-hiç ! Sadece..."

Cümlesinin devamını getiremedi Berkin . Zaten bir kaç gün içinde yanında ki kızda kendinden uzaklaşacak ve okuldaki diğer öğrenciler gibi aşağılayıcı bakışlarını üzerinde gezdirecekti .

Doğanın merdivenleri inmeye devam etmesi ile kendisi de hareketlendi . Bir kaç adım sonra Barışla aynı basamağa gelmişti . Başını çevirip de yüzüne bakamazdı . Biraz korkuyordu birazda iğreniyordu .Barış onun hayatında ki en büyük zorbaydı .

Ama onun bakışlarını hala üzerinde hissedebiliyordu .Hızla indiği merdivenlerin ardından Doğanın yanında yerini almıştı yeniden .

Okulun dışına çıktıklarında bir kaç adım ötelerinde ki yeni binaya girdiler . Berkin adım atmayı bıraktığında Doğa da durmuştu ."Burası da kantin . Başka görmek istediğin bir yer var mı ?"

Sorduğu soruya kendisi bile şaşırmıştı . Fakat Doğa bunu garip karşılamamıştı çünkü hala kendisinin ezik karakterinden haberi yoktu .

"O zaman git bana bir çay al hadi . Burada bekliyorum seni "

Ya da ezik karakterinden kızın çoktan haberi olmuştu . Öyle ki böyle bir istekte bulunmuştu . "Tamam"

Tam hareket edecekken kızın kolunu saran parmakları ile duraksadı . Kızın ela gözlerine baktığında aralarında fazla bir boy farkının olmadığını fark etti .En fazla 3-5 santim uzundu kızdan .

"Sen böyle her şeye tamam mı dersin ?"

Yöneltilen soru ile bir kaç saniye duraksadı . Verecek pek bir cevabı yoktu aslında . Birilerinin hamallığını yapmaya alışmıştı . "B-ben..."

"Bak baştan anlaşalım eğer arkadaş olacaksak kendi fikirlerin ve sesin olmalı "

Berkin kızın ela gözlerine bakarken kolunda ki parmaklar olduğu yerden ayrılıp kızın montunun cebine yeniden girmişti .

Zilin çalması ile kız arkasını dönüp yürümeye başladı . Berkin ise hala arkasından bakıyordu .Kendisine dönen kızın sesi ile hareketlenip ona yetişti . Birlikte sınıfa çıktıklarından sınıfta ki uğultu bir anda kesilmiş ve Doğa önden Berkin ise hemen arkasından sınıfa girmişti .

İkisi birlikte sıraya ilerlerken Doğa rahat bir şekilde sırasına oturmuştu bile . Berkin tam yerine oturacak iken ondan önce davranan Tuğçe yeni gelen kızın yanında yerini almıştı .Elini uzattığında doğa sorgularcasına kıza baktı .

Bütün sınıf saçma bir şekilde bu sahneyi izliyordu . "Benim adım Tuğçe . Hoş geldin sınıfımıza ."Doğa derslerine girecek olan hocanın nerede kaldığı ile ilgili sabır çekerken kendisine uzatılan ele karşılık veridi.

"Hoş bulduk "

"Yaşın kaç ve Eski okulundan neden ayrıldın Doğa ?Kusura bakma biraz meraklıyım da "

Gelen soru ile sesli bir nefes verdi genç kız . " Fark ettim ..." İlk önce kendisini ayakta izleyen çocuğa ardından bütün sınıfa bakıp konuştu ."Yanlışlıkla kimya laboratuvarının patlamasına sebep oldum ve kovuldum "

Gelen cevap ile sınıftan bir kaç kişinin hem şaşkınlık hemde gülmesiyle başka birisinden yeni bir soru geldi . "Bunun için kovulman biraz fazla olmamış mı ?"

Doğa bu sorulara neden cevap verdiğini sorgularken umursamaz bir sesle konuştu . "Laboratuvar müdür odasının hemen üzerindeydi ve masanın üzerinde bulunan tavanda koca bir delik açıldı . Müdürün odasında olduğundan da haberim yoktu . "

Sınıfta oluşan sessizlik ile yanında ki kıza döndü . "Artık kalksan mı yerimden ?"

Kızın yanından kalkması ile az önce bütün sınıfa uydurduğu hikayeyi beyin süzgecinden geçirdi . Acaba fazla mı sıkmıştı ? Ardından kendi kendine ' Aman bunlarda anlayacak beyin yok gibi zaten ' diyerek düşünmeyi bıraktı .

Berkin duyduğu hikaye ile kaşları çatılırken kızın yanında ki boşluğa oturmuştu . Sınıfa sonradan giren Barış ile yan yana oturan ikilinin gözleri onun üzerindeydi . Berkinin korku dolu bakışlarını görmeyen Doğa konuştu .

"Bu kim ?"

Sorulan soru ile gerilen Berkin sesini oldukça kısık tutmaya çalışarak cevap verdi . "Barış Adal" Doğa baştan aşağı süzdüğü çocukla tekrar göz göze geldiğinde içinde anlamlandıramadığı bir öfke oluştu .

Berkin yanında oturan kızın Barışa olan bakışlarını beğeni dolu ifade olarak adlandırırken ilk defa nefret ettiği adamın yerinde olmak istedi . Neden böyle bir dilekte bulunduğunun ve neden içten içe kendisine kızdığının farkında değildi . Ve asla farkında olmakta istemezdi.

Barış yerine oturduğunda üzerinde ki bakışların farkındaydı . Yeni gelen kızın kendisine neden baktığının da . Doğa her ne kadar kendisini tanımasa da Barış, Doğa Taşar'ın kim olduğunu çok iyi biliyordu .Doğa Taşar'ın kendisinden önce namı gelmişti kulağına . Kendi kendine gülümsedi ve kimsenin duyamayacağı şekilde fısıldadı . "İplerin elimde tuzakçı kız"


AKVARYUM   BXBHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin