Hoofdstuk 8
Kleine Jongen
Je bent op deze wereld
Dus zal je moeten vechten
Net als ik
Ik kan het weten
Het leven is niet makkelijk
Er is tegenspoed op ieder ogenblikZong Elisa met de muziek mee. Vanaf kleins af aan was ze al fan van André Hazes, samen met Davy brulde ze altijd de liedjes mee. Liedjes van tegenwoordig vond ze ook wel leuk, maar haar hart lag toch bij dit soort liedjes. Elisa wilde het net tweede couplet inzetten toen ze een berichtje binnen hoorde komen.
Davy 19:01
Ik heb kaartjes voor de wedstrijd dit weekend. Ga je mee? Laura gaat ook.Las Elisa toen ze de chat van haar en Davy openende. Gelijk begon ze te typen.
Elisa 19:02
Gezellig!Davy 19:02
Laura wilt je wel ophalen. Om 17:00? Wedstrijd begint 18:30Elisa 19:03
Is goed. Ik zou zorgen dat ik klaar sta dan.Laura 19:04
We kunnen ook samen ergens eten als je dat wilt.Elisa 19:05
Vind ik ook goed. Gezellig! Lang geleden ook :)Laura 19:05
Dan doen we dat!"Sorry voor alles" hoorde Elisa Jayden zuchten. Elisa keek omhoog recht in zijn gezicht. Ze had hem helemaal niet binnen horen komen.
Elisa zuchtte terwijl Jayden naast haar kwam zitten. De muziek zette ze wat zachter.
"Ik weet dat je je best doet, maar ik vind het gewoon nog lastig om te beseffen dat m'n droom zomaar over is."
"Waarom ga je er niet met een specialist over praten?"
Jayden schudde zijn hoofd. "Heb ik ooit al eens geprobeerd, maar het hielp niet."
"Ik wil wel echt dat je je anders gaat gedragen. Anders denk ik niet dat onze relatie nog lang stand houd."
Jayden knikte. Ook hij wist dat het niet helemaal goed zat tussen de twee.
"En even over het huishouden. Je hoeft echt niet alles te doen, maar ik zou wel kunnen waarderen dat je af en toe een wasje draait of een stofzuiger door het huis haalt."
"Oké" knikte Jayden. Elisa haar handen nam hij in zijn handen, een kus drukte hij op haar voorhoofd. "Wat doe je morgen?"
"Davy heeft me uitgenodigd voor zijn wedstrijd, dus daar ga ik samen met Laura heen en daarvoor gaan we met z'n tweeën ergens eten."
Jayden knikte. "Is het goed als ik dan wat vrienden hier uitnodig? Ik wou eigenlijk wat met jou doen, maar als je er niet bent kun je ook geen last van ze hebben."
"Is prima, je mag ze uitnodigen."
"Thanks babe" een kus drukte hij op haar mond. "Hoe was je dag?"
"Wel prima, waar was jij de hele dag?"
"Bij vrienden. Daarna zijn we uiteten geweest. Wat heb jij gegeten?"
"Doperwten uit blik met wat fruit ernaast."
Jayden knikte. "Wil je wat drinken?"
"Doe maar een sapje."
Niet veel later kwam Jayden terug met twee glazen drinken die hij op tafel zette. "Zullen we samen een filmpje kijken?"
Elisa knikte. "Gezellig."
Met een plof kwam hij op de bank neer. Gelijk sloeg hij zijn arm om haar heen. "Kies jij maar iets uit."
Elisa zette de muziek uit en startte Netflix op. Ondanks dat ze amper konden rondkomen wou Jayden geen afstand doen van zijn Netflix account. Waarschijnlijk omdat hij zich anders de hele dag verveelde als hij niet met vrienden was.
Zodra Elisa een film had gevonden liet ze Jayden de omschrijving lezen. "Klinkt wel leuk" knikte hij. "Een keer iets anders dan wat ik normaal kijk."
Ze glimlachte zwak en zette de film aan.
-
De film was net een halfuurtje bezig toen Jayden een berichtje kreeg. Hij keek even op zijn telefoon waarna hij hem van de bank pakte en wegdraaide van Elisa. Met opgetrokken wenkbrauw keek ze hem aan, maar hij had er geen oog voor. "Wie is dat?"
"Gewoon een vriend" antwoordde Jayden waarna hij zijn telefoon weer vergrendelde en zijn arm weer om haar heen sloeg. Een kus drukte hij op haar hoofd. "Geen zorgen."
Elisa besloot te doen wat hij zei en richtte zich weer op de film. Het was waarschijnlijk gewoon een vriend zoals Jayden al had gezegd. Elisa hoefde niet alles te weten wat Jayden deed. Ze wilde zelf ook niet dat Jayden alles van haar wist, ook al had ze niet zoveel te verbergen.
JE LEEST
Over en uit (voltooid)
Fanfiction"Ik moet helaas mededelen dat je nooit meer op hoog niveau zou kunnen voetballen. Het spijt me." Deze woorden veranderden het leven van Jayden en Elisa compleet. Nu zijn ze een jaar verder en werkt Elisa zich rot om het hoofd financieel boven water...