Hoofdstuk 3

308 16 0
                                    

Hoofdstuk 3

Met een diepe zucht sloot Elisa de voordeur achter zich. "Ben thuis" riep ze het huis in.

"Woonkamer" hoorde ze terug. Elisa liep de woonkamer binnen en zag Jayden achter de PlayStation zitten. "Hoe lang duurt het voor het eten klaar is? Ik heb om zes uur afgesproken met de jongens."

"Als je even zou willen helpen moet je dat wel kunnen redden" probeerde Elisa.

"Is goed. Begin maar vast. Ik kom er zo aan."

Verrast keek ze Jayden aan die druk bezig was met een potje FIFA. Waarschijnlijk wou hij nu alleen helpen omdat hij op tijd weg moest. Maar het viel haar mee dat er niet eerst een diepe zucht te horen was.

Elisa was alvast begonnen met wat snijwerk van de broccoli. Vanuit het niets voelde ze twee armen om haar middel. Een kus werd er in haar nek gedrukt. "Kan ik je nog ergens meehelpen?"

"Zou je de aardappels willen schillen?" Vroeg Elisa die volop genoot van het moment. De intieme momenten tussen beide waren schaars, dus genoot ze extra van die ene keer dat het wel gebeurde. Want ergens miste ze het wel. Maar meestal had Jayden niet zoveel zin in dat gehang van een vermoeide Elisa. Zij was alleen goed voor de intieme momenten in de slaapkamer, maar die waren er ook niet veel meer. Elisa ging meestal eerder naar bed dan haar vriend en omdat ze zo moe was van hele weken meer dan 40 uur werken en al het huishouden doen sliep ze zo snel en vast dat ze niet zo snel meer wakker werd. Alleen van haar wekker die 's ochtends afging. Maar er was al een paar keer voorgekomen dat ze daar ook gewoon doorheen sliep en ze dus te laat op haar werk kwam.

"Doe ik" hij liet Elisa weer los om een aantal aardappels te pakken. Met een mesje ging hij aan de slag. "Waren er nog lastige klanten vandaag?"

"Viel wel mee, hoe was je dag?"

"Prima, die van jou?"

"Wel oké" gaapte ze. "Ik hoop dat ik vroeg klaar ben straks. Kan ik lekker op tijd naar bed. Wat ga je eigenlijk bij de jongens doen?"

"Beetje gamen, denk ik."

Elisa knikte. "Worden jullie daar niet een keer zat van?"

"Nee hoor. Als we FIFA zat worden doen we gewoon een ander spel."

Elisa gooide de stronkjes broccoli in de pan met kokend water. "Ben je bijna klaar?"

Jayden knikte. "Ik weet nu opeens weer waarom ik bijna nooit kook. Wat een kut werk."

"Ik vind het ook stom, maar iemand moet het doen. Jammer genoeg draai ik voor alle kut klussen op."

"Gaan we het hier weer over hebben? Huishouden is gewoon een vrouwen ding."

"Dus jij wilt zeggen dat al je vrienden niks in het huishouden doen?"

"Ja" antwoordde hij chagrijnig. Het mesje die hij gebruikte voor het schillen van de aardappels smeet hij in de gootsteen. "Ik ben klaar, roep me maar als het eten klaar is." Met een hoop kabaal liep hij de keuken weer uit.

Elisa zuchtte diep. De aardappels zette ze naast de broccoli op het vuur. "Lekker makkelijk weer" antwoordde Elisa bijna onhoorbaar. Ze voegde nog wat zout toe aan de aardappels en pakte haar mobiel uit haar zak.

Davy Klaassen
Heb je vanavond wat te doen?

Elisa de Vries
Ja, ik moet werken.

Davy Klaassen
Klanten aan huis zeker?

Elisa de Vries
Ja

Davy Klaassen
Wil je mij anders ook een keer 's avonds knippen. Maken we er gelijk een leuke avond van.

Elisa de Vries
Sure, app me maar wanneer. Dan kijk ik of het kan. X

Davy Klaassen
Zou ik doen. X

Meestal kwamen Laura en Davy langs in de salon zodat Elisa 's avonds niet nog hoefde te werken voor hun. Elisa stopte haar telefoon weer terug. Ze zag dat de aardappels en broccoli al aan het koken waren. Ze roerde door beide pannen en besloot ook de saus voor de broccoli warm te maken.

-

"Tot vanavond" Jayden had zojuist zijn bord leeggegeten en zijn telefoon van tafel gepakt.

"Tot vanavond" zei Elisa terug. Het laatste hapje stopte ze in haar mond. Jayden had z'n eten zo snel mogelijk opgegeten zodat hij op tijd bij zijn vrienden zou zijn. Of Elisa al klaar was boeide hem niet zoveel.

Elisa hoorde hoe de voordeur weer in het slot viel. Een diepe zucht volgde toen ze al het afwas zag staan. Met een beetje moeite stond ze op en bracht de afwas naar de keuken waar ze het afspoelde en in de vaatwasser zette.

Op de klok zag ze dat het iets over zes was en Elisa besloot haar spulletjes alvast bij elkaar te pakken zodat ze straks gelijk weg kon.

Over en uit (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu