Hoofdstuk 12

296 15 0
                                    

Hoofdstuk 12

"Want hij geloofd in mij, hij ziet toekomst in ons allebei. Hij vraagt nooit maak je voor mij eens vrij, want hij weet, dit gaat voorbij" zong Elisa met André Hazes mee. Ondertussen was ze de woonkamer aan het stofzuigen. Jayden was bij het zaalvoetbal aan het kijken van wat vrienden dus kon Elisa ongestoord het huishouden doen met muziek wat zij leuk vindt.

Ze hoorde hoe de deur met een klap dichtging. De ramen trilden even. Net toen Elisa omkeek zag ze Jayden de woonkamer binnen lopen. "Kan die herrie uit of in ieder geval wat zachter?" Schreeuwde hij boven de muziek uit. Elisa zuchtte en zette de radio wat zachter. Met de stofzuiger liep ze de keuken in om daar ook nog even te stofzuigen. Ze had gedacht dat Jayden wel de hele middag weg zou zijn, maar hij was maar 2 uur weggeweest.

Zodra de stofzuiger uit was hoorde ze hoe Jayden de muziek uit zette en de tv aandeed. Elisa zuchtte even. Met de stofzuiger achter haar aan liep ze de woonkamer in door naar de gang waar ze de stofzuiger in de berging zette.

"Hoe was het bij het zaalvoetbal?" Vroeg Elisa belangstellend.

"Wel leuk."

"Hebben ze gewonnen?"

"Ja, 3-2" antwoordde hij kortaf. Elisa wierp een blik op de tv en zag dat hij Netflix had opgestart.

"Ik ben nog niet klaar met het huishouden hoor" waarschuwde ze haar vriend.

"Wel met de stofzuiger toch? De rest maakt niet zo'n lawaai."

"Je kan ook even helpen, dan zijn we zo klaar."

"Nee, ik heb last van m'n been."

"Oké" zuchtte Elisa. Ze liep door naar de keuken waar ze een emmer pakte en een sopje maakte. Het werd weer eens hoogtijd dat ze de ramen zou lappen. Je kon er amper doorheen kijken, zo vies waren ze geworden. Gelukkig was ze bijna klaar met alle huishoudelijke taken. Ze hoefde straks alleen het bed nog te verschonen en de wasmachine aan te zetten.

"Ohja, Elies?"

"Ja?"

"Mijn ouders komen morgen om twee uur, had je al taart gehaald?"

"Is goed en ja heb ik gedaan. Davy en Laura komen ook morgen, Ajax moest vanavond al voetballen vertelde hij."

"Oké."

Elisa deed de kraan uit en liep met de emmer richting één van de ramen. Morgen zou Elisa alweer 23 worden en ze had er helemaal geen zin in. Ze vond het wel fijn dat ze haar ouders weer kon zien, maar haar ouders zouden waarschijnlijk schrikken van hoe hun dochter eruit zag. De wallen die ze had waren amper te verbergen. Met een zucht haalde Elisa de spons uit het water en ging aan de slag.

Elisa slaakte een zucht toen ze klaar was. Tevreden keek ze naar haar ramen die weer helemaal schoon waren. "Ziet er goed uit schat" hoorde ze Jayden vanaf de bank zeggen.

Elisa glimlachte zwakjes. "Dankjewel."

"Kom je bij me zitten?" Vroeg Jayden toen Elisa de keuken weer uitkwam. "Of ben je nog niet klaar?"

"Ik moet het bed nog verschonen en de wasmachine aanzetten."

"Je hebt wel een pauze verdiend, kom" Jayden klopte even naast zich op de bank.

"Als ik nou nog even doorga ben ik klaar. Anders moet ik straks weer."

"Oké."

Elisa liep door naar hun slaapkamer waar ze begon met het bed te verschonen. Het is altijd zo'n gemartel als je een tweepersoonsbed moet verschonen in je eentje. Maar Elisa had het al heel vaak gedaan. Zo had ze een paar handigheidjes waardoor het ietsje makkelijker werd, maar toch was het makkelijker als je het samen mer iemand deed. Eerst hielp Jayden nog wel eens, dan wachtte Elisa tot ze samen naar boven gingen en hielp hij even. Maar aangezien Elisa nu altijd eerder naar bed gaat dan Jayden moest ze het alsnog alleen doen.

Nadat het schone beddengoed op bed lag en het vieze beddengoed in de wasmachine zat liep Elisa weer naar beneden. Met een zucht liet ze zich op de bank vallen.

"Klaar?"

Elisa knikte.

"Ik kijk alleen even deze aflevering af, dan kunnen we wel wat samen kijken. Dan bestellen we voor de verandering wat eten. Of moet je weg vanavond?"

"Ik hoef niet weg, maar het is goedkoper als we zelf eten maken."

"Heb je nog pizza in de vriezer liggen?"

Weer knikte Elisa.

"Die kunnen we ook opwarmen toch? Je hebt al zoveel gedaan in het huishouden."

"Oké" zuchtte Elisa. Jayden legde zijn hand op haar been, een kleine glimlach ontstond op haar gezicht.

Over en uit (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu