Hoofdstuk 13

346 25 0
                                    

Hoofdstuk 13

"Gefeliciteerd" glimlachte Jayden. Een kus drukte hij op Elisa haar mond.

Elisa glimlachte even. "Dankjewel."

Hij rekte zich even uit. Een arm sloeg hij om zijn vriendin heen. Elisa streelde met haar hand zijn ontblootte bovenlichaam. De sixpack die hij een jaar geleden nog had was verdwenen.

"Moet je nog wat doen voordat de gasten komen?"

Elisa knikte. "Hapjes maken."

"Hoe laat ga je dat doen?"

Elisa keek even op haar wekker naast zich waarna ze zich weer omdraaide naar haar vriend. "Over vijf minuutjes. Dan kunnen we daarna eten en kan ik me daarna klaarmaken."

Jayden zuchtte even, maar knikte daarna toch.

"Waar had jij op gehoopt?"

"Iets intiems, iets wat mensen doen als ze een relatie hebben. Iets wat alweer een tijdje geleden is."

Met een glimlach op haar gezicht schudde ze haar hoofd. Ze drukte nog een kus op zijn borst waarna ze de dekens afsloeg.

"Mis jij het niet dan?"

"Jawel."

"Maar?"

"Maar daar hebben we geen tijd voor. Tijd is geld."

Elisa hoorde hoe Jayden zuchtte. Zelf trok ze een badjas over haar pyjama aan. "Zie ik je zo beneden?"

"Ja" mompelde hij.

Elisa keek nog een keer om en zag dat Jayden zijn telefoon erbij had gepakt. Ze bleef even naar hem kijken voordat ze zich omdraaide en naar beneden liep.

In de keuken trok Elisa de koelkast open. Ze haalde allemaal verschillende ingrediënten eruit en ging aan de slag.

-

Elisa was net klaar met omkleden toen beneden de deurbel ging. Snel liep ze de trap af. Via het raam zag ze haar ouders staan.

"Hey" glimlachte Elisa toen ze de deur opende. Haar moeder glimlachte en sloeg haar armen om haar dochter heen.

"Hoe is het?"

"Goed" loog ze. Elisa liet haar moeder los en sloeg haar armen om haar vader heen.

"Kom binnen" Elisa liet haar vader los en ging aan de kant zodat ze konden doorlopen. Achter haar ouders aan liep ze de woonkamer binnen. "Hoe is het met jullie?"

"Goed" knikte haar moeder. Ze liep richting haar schoonzoon en gaf hem een hand en drie kussen. "Gefeliciteerd met je vriendin."

"Dankjewel" glimlachte Jayden die opstond van de bank. "Jullie met jullie dochter."

"Willen jullie wat drinken?"

"Koffie alsjeblieft" antwoordde haar vader. Haar moeder knikte instemmend.

Elisa liep alweer naar de keuken om het koffie apparaat aan te zetten. "Willen jullie ook taart?" Riep ze richting de woonkamer.

"Lekker, wat heb je?" Riep haar vader terug.

"Appel- en slagroom taart."

"Doe mij maar appel en je moeder hoeft niet."

"Oké" terwijl het koffieapparaat bezig was sneed Elisa ondertussen de taart. "Wil je ook Jay?"

"Nee dankje."

Terwijl Elisa met de taart richting de tafel liep klonk de bel alweer. "Wil je even opendoen?" Ze richtte zich tot Jayden. Hij zuchtte even voordat hij opstond. Elisa zette de taart neer voor haar vader en ging weer terug naar de keuken om de koffie op te halen.

Over en uit (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu