Hoofdstuk 9
"Veel plezier" Jayden drukte een kus op de mond van zijn vriendin.
Elisa glimlachte. "Dankjewel, jij ook."
"Dat komt wel goed" voor de tweede keer bracht hij zijn lippen naar die van Elisa.
"Dan ga ik maar. Tot vanavond."
"Tot vanavond" Jayden opende de deur en liet zijn vriendin erlangs. Voor het huis stond Laura te wachten in haar auto.
"Hey Elies" glimlachte Laura toen ze de deur opendeed.
"Hey" glimlachte Elisa terug terwijl ze plaats nam op de bijrijdersstoel. Ze drukte een kus op Laura haar wang. "Hoe is het?"
"Prima, met jou?"
"Gaat wel" knikte ze. Ze zwaaide nog snel naar Jayden die in de deuropening was blijven staan.
"Ik heb gereserveerd bij Palladium als dat goed is?"
"Is prima" knikte Elisa. "Lang geleden dat ik daar geweest ben."
"Hoe gaat het tussen jou en Jayden?" De dames waren bij Palladium aangekomen. Hun drinken was zojuist geserveerd.
"Gaat wel de goede kant op volgens mij."
"Mooi" glimlachte Laura oprecht. "Als ik iets voor je kan betekenen weet je me te vinden eh?"
"Zeker" knikte ze. "Dankjewel Lau."
-
Met bloed, zweet en tranen
Klonk het door het stadion toen beide dames binnenkwamen. "We moeten hier naar beneden" Laura nam het voortouw en liep voor Elisa uit naar beneden. Bij twee stoelen aan de reling bleef ze stil staan. "Hier moeten we zitten."
Laura nam plaats op het zachte stoeltje en Elisa ging naast haar vriendin zitten. "Zo, net op tijd" glimlachte ze tevreden toen de opkomst muziek uit de speakers klonk. Elisa knikte en keek toe hoe de spelers één voor één het veld opgelopen kwamen met ieder een kind aan de hand.
Haar ogen vielen op Davy, achter hem liep de keeper, gevolgd door Joël en Viktor. De tegenstander van vandaag was FC Twente. Davy vertelde dat ze het daar altijd lastig tegen hadden, maar Elisa geloofde in een goede afloop voor Ajax.
Davy won de tost en koos een helft van het veld waardoor Twente de aftrap mocht verzorgen. Niet veel later nam Twente de aftrap en begon de wedstrijd.
-
De scheidsrechter blies op zijn fluitje voor het eindsignaal. Op het scorebord stond 2-1 voor de Amsterdammers. Het was een nipte overwinning, maar de drie punten bleven in Amsterdam en dat was uiteindelijk het belangrijkste. "Kom, we gaan naar het spelershome. Davy zou daar ook naartoe gaan."
"Oké" knikte Elisa. Ze stond op en volgde Laura richting het spelershome.
Bij de ingang lieten ze de kaartjes zien. Eenmaal binnen werden ze vrolijk begroet door de barman die bezig was wat te drinken in te schenken voor andere gasten die er al stonden.
JE LEEST
Over en uit (voltooid)
Fanfiction"Ik moet helaas mededelen dat je nooit meer op hoog niveau zou kunnen voetballen. Het spijt me." Deze woorden veranderden het leven van Jayden en Elisa compleet. Nu zijn ze een jaar verder en werkt Elisa zich rot om het hoofd financieel boven water...