Hoofdstuk 10
"Heey" glimlachte Elisa. Laura had zojuist de voordeur opengedaan.
"Kom binnen" glimlachte Laura. Ze drukte een kus op Elisa haar wang. "Er zijn wel wat vrienden van Dave, ik hoop niet dat dat erg is."
"Nee joh" Elisa deed haar jas uit en hing hem aan de kapstok. Met haar spulletjes liep ze de woonkamer in waar wat mannen aan een eettafel zaten.
"Heeeey Elies" glimlachte Davy vrolijk. Elisa zette haar spulletjes neer en keek glimlachend naar het groepje mannen.
"Heey, hoe is het met jullie?" Elisa drukte op de wang van Davy een kus waarna ze hetzelfde deed bij Joël die naast hem zat.
"Goed" antwoordde Viktor die tegenover Davy zat. "Met jou?"
"Wel prima" knikte ze. Ze liep om de tafel heen om ook Viktor en Nick een kus op hun wang te geven.
"Mooi" glimlachte Viktor oprecht. Ook op Elisa haar gezicht ontstond een glimlach.
"Jij bent Vik" grijnsde Davy.
"Eh ja" antwoordde hij snel en legde een kaart neer.
"Wat zijn jullie aan het doen?"
"Klaverjassen" antwoordde Nick.
"Ah oké, wie is er aan het winnen?"
"Viktor en ik natuurlijk. Als hij z'n aandacht er nog bij kan houden" lachte hij. Joël en Nick schudde lachend hun hoofd.
"Ik kan m'n aandacht er prima bijhouden" protesteerde Viktor.
Elisa knikte. Niet zo goed wetende waar Davy op doelde. "Zullen we maar beginnen Lau?"
"Ja, lijkt me een goed plan" Laura nam plaats op een stoel die ze zojuist had klaargezet. Elisa deed de kapmantel om en pakte haar spuitbus erbij.
"Wat wil je?"
"Gewoon de dode puntjes eraf."
"Dan doen we dat" knikte Elisa, ook al kon Laura dat niet zien.
"Wat vinden jullie van Davy zijn kapsel dan?" Vroeg Elisa gekscherend nadat het potje afgelopen was en Viktor en Davy gewonnen hadden.
"Daar moet je een keer iets aan doen hoor. Dat kan echt niet."
"Autsj" pijnlijk keek Davy Elisa aan.
"En bedankt" verontwaardigd keek ze Viktor aan.
"Heb jij z'n kapsel gedaan?"
Lachend knikte Elisa. "Niet goed dus?"
"Het ligt gewoon aan Davy. Hij geeft je waarschijnlijk een opdracht en ja dan is het niet jouw schuld" probeerde Viktor het goed te praten.
"Je hoeft het niet goed te praten Vik" lachte Elisa. "Het is al goed."
"We kunnen wel een ultieme test doen. Als ik tevreden ben wanneer jij me knipt is het prima."
"Durf je dat wel aan?" Een verrassende blik sierde Joël zijn gezicht.
"Ik heb vertrouwen in Elisa" knipoogde hij. "Dus, zie je het zitten? Als je het goed doet mag je vaker komen als je wilt."
"Ik vind het prima" gniffelde ze.
"Hoe kan ik een afspraak maken?"
"Nu? Of later via app. Dan geef ik m'n nummer wel even."
"Geef je nummer maar dan" glimlachte hij lief en haalde zijn telefoon al uit zijn zak.
"Hoe doet hij dat toch?" Niet begrijpend keek Joël Davy aan. "Hij scoort zo makkelijk nummers."
Grijnzend keek Viktor de mannen aan. "Het zijn gewoon de looks. Maar daar hebben jullie geen last van."
"Ohhh gaan we zo doen Fischer?" Lachte Davy.
"Hey, ik wil niet lullig zijn. Maar alle klanten waar ik aan huis kom hebben m'n nummer."
"Dus ik hoef me niet speciaal te voelen?"
"Nee, sorry."
De andere jongens begonnen te lachen. Nick gaf Viktor nog een schouderklopje. "Jammer joh. Volgende keer beter."
"Tenslotte heb ik ook nog een vriend."
"Dat zegt niks" antwoordde Davy.
"Alsof Elisa zou vreemdgaan" met opgetrokken wenkbrauwen keek Laura haar vriend aan.
"Dat zeg ik niet. Al zou ik het niet erg vinden als Jayden daardoor vertrekt."
Elisa zuchtte diep. "Waarom laten jullie elkaar niet met rust? Altijd maar weer dat gezeur."
"Ja Davy. Hou er nou eens over op" bemoeide ook Laura zich ermee. "Ze is oud en wijs genoeg."
Onschuldig hield Davy zijn handen in de lucht. "Ga je nog wat met je verjaardag doen?"
Elisa haalde even haar schouders op. "Ik kijk wel even. Ik heb er niet echt zin in eigenlijk. Maar zijn ouders en die van mij willen sowieso komen."
"Wij willen ook graag komen. Toch Lau?"
"Zeker" knikte Laura.
"Jullie zijn welkom hoor" glimlachte Elisa zwak. Ondertussen knipte ze Laura haar dode puntjes eraf.
"Gezellig" knipoogde Viktor. "Ik carpool met jullie."
Lachend schudde Elisa haar hoofd. Ze had geen zin om ertegen in te gaan. Viktor dolde waarschijnlijk weer eens. Hij had echt wel wat beters te doen dan naar haar verjaardag te komen.
JE LEEST
Over en uit (voltooid)
Fanfiction"Ik moet helaas mededelen dat je nooit meer op hoog niveau zou kunnen voetballen. Het spijt me." Deze woorden veranderden het leven van Jayden en Elisa compleet. Nu zijn ze een jaar verder en werkt Elisa zich rot om het hoofd financieel boven water...