Hoofdstuk 24

316 22 0
                                    

Hoofdstuk 24

"Hey lieverd."

Elisa draaide zich om en zag Davy in de deur opening staan.

"Hey" glimlachte ze zwak.

"Gaat het een beetje?"

"Jawel."

"Heb je beetje kunnen slapen?"

Ze knikte. "Lekker getraind?"

"Zeker. Wil je wat doen? Of wil je liever nog even alleen zijn?"

"Wat wil je doen? Ik heb wel genoeg alleen gezeten."

Elisa had de meiden van de kapperszaak verteld dat zij en Jayden uit elkaar waren en dat ze graag even een dagje thuis bleef. De meiden vonden het prima en zeiden dat ze mocht komen wanneer ze wilde. Laura en Davy waren al vroeg het huis uit om te gaan werken dus de hele ochtend en middag had Elisa alleen gezeten.

"Wat wil jij doen? Lau eet nie mee, wil je zelf koken, uiteten of eten bestellen?"

"Uiteten lijkt me nie zo'n goed idee" Elisa keek even naar de kleren die ze aanhad. Het was een joggingbroek met oud t-shirt en ze had niet echt zin om zich om te kleden en op te maken. Samen ploften ze op de bank.

"Dan gaan we of zelf koken of bestellen" concludeerde Davy. "Waar heb je zin in?"

Ze haalde haar schouders op. "Ik heb niet echt trek eigenlijk."

"Je moet wel eten Eli."

"Weet ik. Komt goed. Ik meld het alleen, het zou zonde zijn als we eten moeten weggooien."

"Dat is zeker waar" knikte hij. "Eten bestellen dan maar?"

"Prima" knikte Elisa. Ze keek hoe Davy weer opstond van de bank en de iPad uit de kast pakte. Druk typend liep hij terug naar de bank en nam weer plaats naast Elisa. Op de iPad stond thuisbezorgd open.

"Ik heb wel zin in Subway, sushi of iets van Chinees eten ofzo."

"Ahh Subway klinkt heel goed" een glimlach ontstond op haar gezicht.

Davy lachte "Subway it is."

Elisa keek mee op de iPad waar alle broodjes voorbij kwamen. "Ik wil graag die gegrilde kipfilet."

Davy klikte het broodje aan. Op het scherm kwam een menu wat je moest invullen over het broodje. "Vertel."

"Wel getoast, wit broodje, zonder kaas, met sla, tomaat, komkommer en augurk en dan honey mustard saus."

Davy voerde het in en deed hetzelfde bij zijn eigen broodje. "Over een halfuurtje zijn ze er ongeveer" deelde hij mee nadat hij klaar was. "Ga je nog wat doen deze week?"

"Morgen gewoon weer werken en morgenavond naar Viktor om zijn haar te doen. De rest van de dagen ook gewoon werken."

Davy knikte. "Zou je niet nog een dagje langer thuis blijven?"

"Nee, het valt wel mee hoe slecht ik me voel. Eigenlijk waren we al heel lang geen stel meer, we wilden het toen alleen nog niet toegeven en hij nu nog steeds niet."

"Jouw prins op het witte paard komt nog wel schat."

Een glimlach ontstond op Elisa haar gezicht. "Ja vast wel" knikte ze.

"Misschien is hij dichterbij dan je denkt."

Raar keek Elisa op. "Denk je?"

"Geen idee. Je weet maar nooit."

"Op wie doel je?"

"Niemand."

"Davy?"

"Niemand, echt waar."

Elisa rolde haar ogen. Ze wist bijna zeker dat hij iemand in zijn gedachten had, maar hij wilde het gewoon niet zeggen.

"Filmpje kijken?" Stelde hij voor.

Elisa knikte. "Is goed, weet je iets?"

"Nee, maar we gaan gewoon Netflix afzoeken. Wat is de status van die huisjes waar je op gereageerd had?"

Elisa had gereageerd op een paar huisjes die haar wel leuk leken om in te wonen, maar het was moeilijker dan ze had verwacht.

"Één huis is al weg, voor de rest sta ik ergens onderaan denk ik. Maar het liefst wil ik wel kopen denk ik, ik heb geen idee hoe lang ik er blijf wonen natuurlijk."

"Is het dan niet handig om te gaan huren?"

Elisa schudde haar hoofd. "Ik wil er wel echt mijn huis van maken, huren is altijd zo'n gedoe. Je moet overal rekening mee houden en het weer opleveren zoals het was."

Davy knikte. "Dat is waar." Een blik van medelijden ontstond op Davy zijn gezicht. "Wat wil Jayden dan? Daar blijven wonen?"

"Weet hij nog niet, ik stelde al voor dat als hij er wilt wonen ik mijn spullen eruit haal en we mij eruit laten schrijven. Betaald hij de huur in zijn eentje en ben ik er vanaf."

"Is wel handig denk ik, wat zei hij daarop?"

"Dat hij dat misschien wel zag zitten. Hij zou het me binnenkort laten weten, hij zei dat als het niet te lang zou duren mijn spullen daar ook nog wel even mochten staan."

"Dat is wel lief."

Elisa knikte. "Dus ik hoop dat ik snel een huis vind."

"Komt vast wel goed schat. Tot die tijd blijf je gewoon bij Lau en mij."

Elisa glimlachte dankbaar.

"Deze film kijken?" Davy liet Elisa de omschrijving lezen.

"Klinkt goed" knikte ze.

"Top" Davy zette de film aan en settelde zich op de bank.

Over en uit (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu