6[Hukuman]

3K 179 11
                                    

BAB 6

"Mulai detik ini...!"

Suspen,Anna sudah gelabah gila.Apalah hukuman yang bakal menimpa bahunya sekejap lagi?Uwaaa!

Benci!!

"Tiada lagi main henfon!"

Zap!

"Tiada lagi duit masuk akaun Anna!"

Zapp!

"Anna tidak boleh keluar rumah seminggu!"

Zappp!

"Anna kena pindah sekolah!"

Zapppp!

What?!!Dia tidak salah dengarkan?Tak mungkin!Tak mungkin!

Nampak tak sudah berapa banyak tanda seru di sini?Ini kejam!Kejam!Kejam,tau tak!

Papa kejam!

"Apa pa?"

"Papa yakin papa bercakap lebih daripada Anna dapat dengar tadi.So yeah,let enjoy it." Bakuki tersenyum sinis.

Anna sudah mahu pitam tambah gila tahap babun ketika itu.

Tak-Mungkin...

Tak-Mungkin...

Anna terduduk di atas katilnya.Air matanya tinggal menunggu masa untuk mengalir.Sadis gila!

Ini semua salah dua budak saiton itu!Kalau mereka tak datang rumah mereka tadi,pasti dia tidak mendapat hukuman yang langsung tidak berperikemanusiaan ini.

Anna nak cakap...

Dia...Benci...Papa!

"Satu lagi..." Anna tidak mengangkat wajahnya memandang ke arah papanya,dia hanya menunduk.Merelakan hukuman yang terakhir meniti di telinganya.

"Esok Anna akan khawin!"

"What the?!!!Apa pa?!!!!" Serius,hukuman yang terakhir itu betul betul menghilangkan kesabaran Anna.

"Anna kan dah gatal sangat sampai dua orang lelaki datang pinang Anna sekaligus.So what?Anna pasti suka kalau esok Anna dah nak khawin.Khawin muda,seronok apa." Ucap Bakuki,tidak habis habis dengan senyuman sinisnya.

Lantas Bakuki melangkah pergi dari situ,tanpa memandang sedikit belas kepada Anna.

Anna memandang tajam kelibat papanya sehingga hilang daripada pandangan matanya.

Hilang saja bayangan Bakuki,Anna terus meluahkan rasa geramnya yang teramat sangat.

"Arghhhhh!Shit!" Semua barang yang ada di dalam biliknya menjadi mangsa balingan Anna.

Anna betul betul geram.Marah!Takguna punya bapak!Eii...

"Anna sabar,tiada guna kau meroyan macam ni.Kau bukan tak kenal papa,dia bukan kesah kalau kau robohkan rumah ni sekalipun.Buang tenaga kau je." Ary cuba menenangkan Anna yang menggila.

Anna menarik nafasnya dan menghembuskan nafasnya kuat.Ok,relaks Anna.Bertenang.Jangan buat perangai orang bodoh!

"Dah,baik kau tidur.Tenangkan dulu fikiran kau.Tak payah fikir sangat apa yang papa cakapkan tadi tu." Ary mengusap usap kepala Anna lembut.

Anna mula tenang,memang hatinya mudah sejuk bila abangnya yang ada bersamanya.Ary memang pandai mahu memujuk hatinya.

Anna baring perlahan di atas katilnya yang sudah kosong.

"Ok,good night." Ary mencium dahi Anna perlahan sebelum dia melangkah pergi dari situ.Anna termenung jauh.

Dia mencapai henfonnya,dia mahu lunaskan sesuatu.

THE VAMPIRE Where stories live. Discover now