28[Bad boy]

1.1K 60 1
                                    

BAB 28

Buat baik dibalas baik,buat jahat dibalas jahat.

Masalahnya di sini,Anna tidak membuat apa apa kejahatan tapi kenapa dia dibalas jahat dengan begitu teruk?Dengarkan,dia difitnah,lepas tu dia kena denda,lepas tu dia tersiram lelaki tampan ini.

Adakah,dia akan dibalas baik ataupun jahat?

Semuanya di tangan Tuhan.Tak,semuanya di tangan author.

Anna terima segalanya.Terngiang ngiang lagu...kuterima segalanya namun tak aku mengalah kupasti ada jalannya...di telinga Anna.

"Er..." Anna gugup apabila lelaki itu masih lagi merenung Anna tajam.Tak berkelip.Sudah berapa minit berlalu.Anna patut merekod berapa lama lelaki itu bertahan daripada tidak mengelip mata.

"You have debt with me.." Ucap lelaki itu,perlahan tapi cukup keras pada pendengaran Anna.

"Saya tak pernah diajar untuk berhutang dengan orang yang tidak dikenali.Sudah berapa ramai orang yang menabur fitnah dengan saya,tolonglah jangan menambah fitnah lagi.." Ucap Anna dengan nada kesal yang dibuat buat.

Yes,ini hanya lakonan.Kita patut mencari jalan melintasi kolam buaya.Tapi,ini bukan kolam buaya Anna.Itu hanya peribahasa erm..

"I'm serious,girl." Anna menelan air liur pahit apabila menangkap pandangan lelaki itu yang cukup tepat sampai ke hatinya.Eh,jantungnya.Yang mampu membuat jantung Anna berdebar lebih laju daripada biasa.Berdebar ketakutan!

"Alright,what the payment?" Akhirnya,Anna terpaksa mengalah.Memang susah mahu berbalah dengan bad boy macam ni.

"Aku nak baju salinlah.Tak kan aku nak jalan jalan kat sekolah dengan baju basah macam ni." Ujar lelaki itu keras.

"Tapi,saya tak ada baju salin." Anna berusaha mengawal suaranya agar tidak menjadi gagap ataupun terketar ketar.

"Kalau macam tu,ikut aku balik rumah."

"What?!Hell no!!Kau ingat aku ni perempuan murahan ke?"

"Hear this carefully,silly girl.Aku bukan nak buat apa kat kau.Aku cuma nak kau temankan aku balik rumah dan tukar baju.Huh,ingat saya nak buat sangatlah tu." Wajah Anna menjadi merah padam.

Alah,dia dah jadi isteri orang.Mestilah dia overthinking sikit.Tapi,kurang ajar juga lelaki ni panggil dia 'silly girl'.Dialah yang silly,cis.

"Cepatlah." Gesa lelaki tu,Anna berjalan mendekati lelaki itu.Dendanya ditinggalkan begitu saja.Lantaklah Cikgu Poni tu.Biar dia je yang bersihkan tandas ni.Ingat dia ni pekerja Cikgu Poni ke.Tak pasal pasal bertambah masalah Anna.

Dekat dengan lelaki itu,Anna dapat melihat singlet dalam lelaki itu akibat baju dia yang basah melekat ke badan.Anna mengusir perasaan itu jauh jauh.Perasaan apa lagi?

Perasaan pervert.

"Kau tengok apa?" Tersentak Anna dengan soalan itu.Alamak,lelaki tu perasan ke dia asyik tengok badan dia tadi.

"Eh,mana ada tengok apa apa."

"Kalau nak tengok badan aku,cakap.Aku boleh buat wayang free depan kau."

"Aku bukan..." Kata kata Anna pantas dipintas.

"Aku tau kau bukan perempuan murahan.Tapi fakta mengatakan perempuan yang balik balik cakap macam tu lah selalunya,ada udang di sebalik batu." Anna tersedak air liur dengan kata kata lelaki itu.

Cis,nak kenakan Anna.Kau ingat aku ingin sangat badan kau?Anna berbisik geram dalam hati.Malas dia mahu melayan lelaki setengah tiang itu.

Setengah tiang?

Anna tiba tiba teringat dengan Izh dan Hizham.Argh,sudah!

Anna mengekori langkah lelaki itu menuju ke tempat letak kereta.Tak pasal pasal,ponteng kelas hari ni.Tapi,kenapa lelaki tu relaks je masa melintas pondok pengawal tadi.Pengawal tadi pun bagi thumb up je.Siapa lelaki ni?

Masuk ke dalam kereta lelaki tu dan kereta itu mula bergerak meninggalkan kawasan sekolah.Anna tidak tahu kenapa dia terlalu mudah untuk diajak balik ke rumah lelaki itu.Kalau lelaki itu jahat,macam mana?Mampuslah dia kena ro...Tan!

Fikir positif Anna.Anna mengerling jam di dashboard.Baru jam 12 setengah.Hmm..Janggal juga berdua dalam kereta ni.Lelaki tu pun tak banyak cakap.

"Kalau tak ingatkan latihan petang ni dan kau ikut aku balik,tak nak dah aku balik ke sekolah." Anna terpempan.Tadi,bukan lelaki tu yang bawa dia balik ke rumah dia ke?Sekarang,kenapa dia disalahkan pula?

Inilah manusia!

"Dah tu,kenapa bawa saya?" Soal Anna geram.

"Kau tak dengar ke?Petang ni aku ada latihan.Sebab tu aku kena datang sekolah juga dan untuk mengelakkan aku keseorangan maka aku bawa kau lah."

Bijak sungguh Anda.Puji Anna terharu dalam hati.Anna mula mendiamkan diri,terlalu penat memikirkan apa lagi yang akan berlaku.

Beberapa minit kemudian,lelaki itu membelokkan keretanya di sebuah laman rumah banglo yang besar.Lelaki itu mematikan enjin dan terus turun dari kereta tanpa mengajak Anna.

"Kau tunggu kat sini kejap." Arah lelaki itu.

"Tak nak ajak aku minum dulu ke?" Soal Anna perlahan dengan penuh sayu.

"Apa?"

"Eh,takde apalah.Pergilah cepat,jangan lama lama macam puteri pula." Lelaki itu menjeling Anna dan susah Anna mahu menidakkan yang lelaki itu cukup comel.

Beberapa minit lebih kurang lima minit,lelaki itu kembali dengan baju biasa yang lebih santai.Wow,cool.Anna terpesona jap.Sekejap ok.

"Nah," lelaki itu menyerahkan Anna sekotak air milo.Kalau nak cari kekuatan,minumlah MILO!

"Terima kasih," ucap Anna.Lelaki ni taklah teruk sangat.Ok je,cuma tadi dia bad mood sebab kena siram air kut.Lelaki tu mula memandu semula.

"Apa nama kau?" Baru saat itu Anna rasa nak tanya nama lelaki itu.

"Hazil." Jawab lelaki itu ringkas,ok dah ada nama untuk ganti tempat 'lelaki itu'.

Tak nak tanya nama saya ke?Soal Anna dalam hati.Euw,napa ko gedik ni?Haha.

"Ouh,saya Anna."

"Tak tanya pun.."

Sudah atuk pesan,jangan cakap kalau orang tak tanya.Kan dah malu.Konklusinya,bercakaplah mengikut keperluan.Jangan suka jadi anjing yang menyalak tak tentu pasal.

Apahal pula ko bagi ayat deep ni?

Kuangajo.

Watch you word,don't make my word jadi gediks!Take it,simpan dan gam kemas kemas dalam hati.

THE VAMPIRE Where stories live. Discover now