29[Belanja]

1.1K 57 0
                                    

BAB 29

"Hey,girl!"

"Nama aku Anna." Dengan tangan yang diletakkan di atas dada,Anna mengenalkan dirinya dengan begitu ayu sekali.

Tidak!Kenapa BM saya semakin hancur?Sepatutnya ia tidak boleh 'begitu ayu sekali' dan sepatutnya 'begitu ayu' saja ataupun 'ayu sekali'.

Hesteg sila perbaiki BM kita.Huhu.

"Whatever.." Ucap lelaki itu.Anna baru perasan Hazil yang berada di sisinya sekarang.Anna sedang menanti ketibaan Yang Dipertuan Agong Pak Cik Driver.Fuh,lambat sekali mengalahkan tuan puteri bersiap.Ini yang membuat Anna teringin nak ada kereta sendiri.

Oh ya,mana Tiny?Lain part je lah berjumpa dengan dia.Yang penting dia masih hidup.

"Kau nak apa?" Soal Anna,biasalah bila bad boy tiba tiba sapa kau mesti ada sesuatu yang dia nak kan.

"Macam mana kau tau aku nak sesuatu?" Anna menggolekkan matanya,apa kata tu..Golek-Sampai-Molek-Hmm..Tak molek molek pun mata Anna ni.

"Cakap je lah apa kau nak?Jangan kacau hidup aku!Beri aku sedikit ruang untuk bernafas daripada segala kebusukan hati manusia." Hazil memandang tepat ke arah Anna beberapa saat.Anna mengangkat kening.Ada apa apa yang dia salah cakap ke?

"Aku cuma minta kau temankan aku minum kat cafe."

"Puih,tu je kau terhegeh hegeh nak jumpa aku.Kau dengar sini eh.Kat dunia ni ada bermilion manusia,aku tak pasti berapa sebab aku lupa atau aku masih kurang membaca.Jadi,yang kau pilih aku juga kenapa?" Soal Anna sambil mendongak tepat ke arah Hazil.

Kenapalah author perkenalkan Anna dengan satu lagi makhluk kacak ni?Kan dah tak sah kalau sekali je jumpa.Mesti ada lagi pertemuan dan pertemuan lepas tu.Huh.

"Urm,masalahnya kau patut bersyukur sebab masih ada yang sedar kewujudan kau kat muka bumi ni."

Auch,ok itu agak deep Hazil.Anna tau lah dia ni tak berapa nak famous.Orang kenal dia pun sikit je.Itupun sebab nama dia kena jual.Anna sedar diri,Hazil.

"Dahlah,cepatlah.Aku haus ni,kejap lagi nak mula training." Gesa Hazil.

"Ugh,buat apa aku nak ikut kau?" Anna masih berkeras tidak mahu mengalah.

"Sebabnya satu,hutang kau masih belum lunas.Dua,kau telah siram aku dengan air jamban.."

"Weh,weh,tu air paip ok."

"Tiga.."

"Huh,yelah dah jom." Anna berdecit geram apabila lelaki itu berjaya mencuit hatinya dan membuka pintu hatinya untuk memberi satu atau dua sepakan kepada Hazil.Lantaklah pemandu yang entah tengah kat mana sekarang,siapa suruh lambat sangat.Biarlah dia tercari cari Anna nanti.

Wuu,kejam kau Anna eh.

Hazil sudah tersenyum kemenangan dan mereka sama sama melangkah ke arah cafe yang sedang berdiri gagah di seberang jalan.Masuk ke dalam ruang cafe,macam biasa kau nampak banyak homosapiens bukan biawak ataupun duyung yang muncul dalam otak korang sekarang.Mereka memilih sebuah meja yang terletak di tepi dinding kaca.Tak,memang tu je lagi meja yang tinggal.Maka,mereka dengan tak membuang masanya terus duduk kat situ.

Mereka pesan minuman dan jujur saya tak tau apa apa nak tulis kat sini apa yang diorang order.Kalau tak tulis pun,tak apa juga kan.Yang penting diorang order minuman yang boleh diminum dan yang pastinya sedap mengalir di tekak.

"Anna ni,budak baru eh?" Masa tunggu minuman,Hazil mengisi masa itu untuk berbual kosong yang pastinya tetap berisi dan berinti.

"Haah," jawab Anna ringkas.Janggal pula dah.Anna ingat Hazil ni bad boy sangat yang dinginnya tahap boleh buat seseorang beku selama 3 tahun.

"Anna tahu atau belum,aku tetap nak cakap di sini yang.."

"Kau badboy,playboy dan ada pacar keliling pinggang,kaya,anak tengku,keturunan diraja,daripada puak anjing.."

"Watch your mouth,Anna." Ucap Hazil lembut tapi tegas.Wow,cam best je guna ayat ni.

"Satu je saya nak cakap sebenarnya," kata Hazil terhenti kejap kerana minuman mereka telah tiba dan siap dihidangkan.Kini,bersedia untuk dinikmati.

"Apa?" Kali ini Anna mengawal mulutnya agar tidak menjadi puaka.Sejak bila le mulut dia ni jadi beribu kat muka.Hiperbola je lebih,mulut Anna tetap satu je kut.

"Aku ni anak pengetua dan agak popular kat Highschool Linawa." Rasa rasa Hazil nak flip apa,oi tak payah gedik nak flip bagai.Hazil tidak jadi meng'flip meja.

"Jap jap,apahal pula ada dua dan kalau kau popular kenapa saya tak kenal kau?" Soal Anna tak puas hati,dia dapar rasakan dia sedang ditipu ketika itu.Kalau Hazil anak pengetua tu,tak hairanlah Hazil boleh buat suka hati kat sekolah tadi.Tapi,part popular tu yang agak sukar nak terima sebab Anna langsung tak kenal Hazil pun.

Isk,isk.Penipuan apakah ini?

"Relaks,makan dulu kek ni." Ajak Hazil apabila sebuah kek yang memang nampak sedap tiba tiba muncul di atas meja mereka.Bila masa Hazil pesan kek tu,entah.Maka,Anna yang pantang melihat kek terus menyambar seketul.Biasa je,badan dia tak kan naik punya.Ada jelous?Eh jap,Anna kau tak malu ke?

Buat apa nak malu kalau nak puaskan hidup?Hear me,my friend said "life is short and precious".Look,a simple word can touch your heart right?

"Biasalah tu,lagipun kau belum sampai sebulan kat sini."

"Bermakna,kepopularan kau tak setanding geng BBS dan geng Panthera Leo(apahal pula the gediks masuk ni?).Aku dah kenal diorang dulu baru kau.Nampaknya,kau kena lakukan sesuatu untuk naikkan populariti kau." Anna memberikan kata kata bijak.

"Oklah,thanks belanja minum dan makan kek.Aku nak gerak balik dulu,bye.." Anna terus bangkit berlalu dari situ.

Pelik juga,Anna yang berhutang tapi Hazil yang belanja.Itu Hazil punya pasal.

Hazil terfikir sesuatu.

Dia mula berfikir dalam dalam.

Dia mesti naikkan populariti dia.

Ya,betul kata Anna.

Wow,a stranger also can change a stranger.

Baru saya faham,hidup kena lari daripada normally.Sebab normal dia sangat membosankan dan patut lakukan sesuatu yang rare baru ada keseronokkan untuk hidup.

Setuju?Eh apa kaitan?

Hazil baru tersedar yang dia sudah terlewat nak latihan basketball.Cepat cepat dia bergerak.

THE VAMPIRE Where stories live. Discover now