39[Menjauh]

999 56 1
                                    

BAB 39

Entah kenapa,Anna rasa betul betul seram pada hari itu bersama dengan Arga.Arga pun asyik pandang dia lain macam.Sejak bila pun Anna tidak tahu kenapa dia rasa kekok dengan Arga.Mungkin lepas balik dari perkhemahan hari tu dan Anna masuk hospital.

Hari ini adalah hari terakhir cuti buat Anna,dia agak terkilan jugalah Hazil tak pernah lawat masa dia masih di hospital.Kalau sibuk macam mana pun,tak kanlah langsung tiada masa untuk datang menjenguk dia kejap.Oh,apa hal pula dia fikirkan Hazil ni?

Prang!

Bunyi gelas kaca jatuh ke lantai membuatkan Anna tersentak daripada lamunan.Serta merta semua bayangan ilusinya tadi lari bertempiaran sampai ada yang bogel tak sempar pakai baju balik.

Ok,itu cuma lawak untuk menenangkan hati Anna yang tengah gundah.

Masalahnya sekarang yang dia patut fikir adalah hal dia dengan Arga.Kenapa Arga seperti berubah sikit?Maksud dia,Arga makin dingin dengan dia.Dia ada buat apa apa salah ke?

Eh,tadi ada bunyi benda pecah kan?Anna mengalihkan semula pandangannya ke dapur.Dia yan berada di ruang tamu tak nampak apa pun maka dia bergegas lari ke ruang dapur.

"Arga apa..." Kata kata Anna tersekat di situ.Terkejut dia apabila melihat Arga sedang menjilat percikkan cecair merah di lantai dapur.

"Weh,apa kau buat?" Soal Anna lagi cuba berlagak biasa,dia memberanikan diri untuk mendekati Arga.Ingat lagi kan,mata Arga boleh bertukar warna hijau.Ya,itulah yang berlaku sekarang.

Arga memandang Anna tajam,dengan matanya yang galak menghijau itu.Lidahnya menjilat sekeliling bibirnya yang bertompok darah.

Agak...Mengerikan dan...Meloyakan...Ok.

Arga bangkit berdiri,Anna dapat melihat tangan Arga yang mengeluarkan cecair merah itu.Banyak juga.

Arga mendekati Anna,Anna undur belakang.Ok takutlah beb.

"Arga,meh sini saya bersihkan luka kau." Untuk mengelakkan suasana janggal,Anna menguatkan dirinya menarik tangan Arga menuju ke ruang tamu.

Anna mendudukkan Arga di atas sofa dan dia mencari peti kecemasan di stor.Dia kembali kepada Arga dan membersihkan luka.Bla,bla,siap.Setelah siap membalut luka di tangan Arga,Anna mengemas peti kecemasan itu.

Baru Anna mahu berdiri tangannya terus disambar oleh Arga membuatkan Anna kembali terduduk di atas sofa.

Arga mengangkat dagu Anna agar mereka berpandangan antara satu sama lain.Anna terpesona kejap dengan mata hijau itu.

"Anna milik saya,right?So,tiada orang lain yang boleh ambil Anna daripada pemiliknya," Anna kurang faham dengan kata kata Arga itu atau dalam kata lain dia memang bengap kan.

"I love you,Anna.." Serentak dengan itu,Arga merebahkan badan Anna tidur di atas sofa.Arga menindih Anna.

Arga mengusap rambut Anna dan entah kena sampuk ke apa,Anna mengusap dada Arga pula.

Perlahan lahan,Arga membuka baju Anna dan Anna langsung tak melawan.

🌙🌙🌙

"Weh Hazil," Anna menyapa Hazil saat mereka bertembung pada hari itu di koridor kelas.Hazil pandang sekejap dan dia terus berlalu.

Zap!Anna sentap.

Tapi dia gagahkan juga diri dia untuk menyapa Hazil lagi.

"Weh,Hazil kau apahal?Napa kau cam marah saya je?" Soal Anna lagi sambil menepuk bahu Hazil.

"Jauhkan diri dari aku,i don't know you!" Zap!Ok,ni kes nak sentap sentap sampai berapa kali ni?Chill ok.Berdepan dengan manusia,kau memang patut guna hati batu.

"Kau...Kenapa?" Tapi Anna tetap tak dapat tahan rasa gagap dan sentapnya.

"Kau dengar sini eh,aku tak kenal kau,so better kau jangan nak kacau hidup aku lagi!" Saat itu,terbayang bayang saat Hazil meluahkan perasaannya pada Anna ketika di hospital.

Apakah ini manusia?Yang suka bagi fake hope?Kau tak tau lagi ke?Anna dah jatuh suka dengan Hazil?Alah,kau ni lambat pickup betul ah.

Air mata Anna terasa menitis,ceh nak berdrama pula kat sini.

"Ok,masalahnya sekarang saya nak tanya apa yang buat kau berubah macam ni?" Anna masih tidak mahu mengalah.Kalau kau macam mana?Mesti dah angkat kaki kan.Tapi,Anna kan kadang kadang berperwatakan protagonis dan kadang kadang antagonis.Mestilah dia punya muka tembok.

"Aku dah cakap,aku tak kenal kau,tak kenallah bod..."

"Shit,siapa ajar kau menghina orang!" Eh tetiba pula Anna nak marah dah.Baiklah.

"Kalau tak kenal pun cakaplah baik baik,tak payah nak bodohkan orang.Kau ingat kau bijak sangat macam Albert Einstein?" Ambik kau,kalau kau boleh berlakon.Anna pun bolehlah.

"Dahlah,malas aku nak layan perempuan gila macam kau." Dan Hazil blah macam tu je,setelah menghancurkan hati seorang gadis.

Anna menarik nafas dalam dalam,lepas tu hembus.Apa yang berlaku sekarang ni?Berserabut betul.

Masa pulang hari itu,Arga yang menjemput Anna.Anna tak layan Arga sangat.Dia masih ingat pada hari itu....Arghh!Kenapa dia bodoh sangat sampai berikan tubuhnya kepada Arga?Kenapa?Kenapa?

Betul kata Hazil,dia sebenarnya bodoh.

Sampai di rumah,Anna bergegas ke biliknya.Ya,dia sudah berpindah ke bilik lain kerana tidak mahu sebilik dengan Arga lagi.

"Sayang.."

"Shut up!" Marah Anna.Arga terus mengangkat kedua dua belah tangannya.Tidak sempat Anna masuk ke biliknya,tangannya sudah ditarik oleh Arga.

"Lepaslah,kau tau tak saya tak pernah membenci kau tapi kau sendiri yang buat aku benci dengan kau.Bodoh jijik,kau guna kuasa kau semata mata nak dapatkan nafsu babi kau.Ei,memang siel!" Anna menghambuskan amarahnya.

"Ok,ok,saya minta maaf pasal tu.Saya pun betul betul tak sedar ok." Anna mendegus tak percaya.Ya lah tu.

"Tapi,saya nak buat pertaruhan.." Anna memandang Arga sekilas.

"Kalau Anna menurut semua permintaan saya selama 7 hari ni,saya akan bebaskan Hazil daripada sumpahan amnesia dia itu." Arga tersenyum sinis.

Anna...Kelu lidah.

🌸🌸🌸🌸🌸
Takpe lah,saya tamatkan juga cite ni.Ada nampak dadi happy?K bai...








"Merry Christmas🎊🎊🎊"

THE VAMPIRE Where stories live. Discover now