BAB 41
Anna membuka kunci telefonnya lantas menekan aplikasi whatsapp.Dia mencari nombor yang bernama IzhGebuk.Kau nak tau tak apa maksud gebuk?Kalau kampung Tiny cakap gebuk bermaksud 'monyet'.
Jap nak bagi pickupline sat,apa persamaan kau dengan monyet?Kau kelakar macam monyet HA HA HA.
Back to the main topic.
Anna menekan nekan keyboard henfonnya lalu menaip sesuatu dan menghantarnya kepada Izh.Kelihatan Izh online gitu.
IzhGebuk
Hai Izh,wak po kabo?
Lek,dalam whatsapp je pun.Tak perlulah formal sangat.Anna memandang ke arah sisinya,dimana Arga sedang bergayut di tepi bahunya.Eh,pi lah bergayut sana pokok.
"Good sayang,then cuba pikat hati dia." Anna menjeling Arga tajam.Apa motif Arga nak sakitkan hati sepupu dia ni.Hesy.
Beberapa saat kemudian,kelihatan noti balasan chat daripada Izh.Laju je dia ni.
Hai Anna,khabar tak
baik.Tengah merindui
Anna ni :')Pffft Izh ni,tak move on lagi ke?Kau Anna mana faham hati lelaki.Kalau lelaki dah suka tambah cintah darab sayang seseorang wanita tu,memang menanggunglah dia mahu move on kemudian.Lelaki pun manusia juga.
Yelah,kau lelaki bolehlah.
Anna menekan nekan lagi keyboard untuk membalas chat Izh.
Saya pun rindu awak,
Izh :')Anna tak tipu,dia memang rindu dengan kawan segilanya itu dulu.Memanglah sedih ni.Sedih tau tak.
Anna,please jangan
goda saya lagi.Saya nak
move on haha.Bila part 'haha' tu,Anna dapat rasakan Izh ketawa hambar.Tiba tiba air matanya menitis.Tidak lama kemudian,Anna teresak.Anna melepaskan henfonnya dan membiarkan Izh mula spam hantar mesej kat dia.
"Eh sayang,napa ni?Shh.." Hah,tau pun Arga nak gelabah.Arga menarik Anna ke dalam pelukannya.Sakit hati dia melihat gadis pujaan dia mengeluarkan air mata.Tapi,dia terpaksa lakukan semua ini.Kerana inilah satu satunya cara dia mengambil hati isterinya kembali.Entah dari mana dia dapat idea tu?
"Eh,lepaslah." Anna melepaskan diri daripada pelukan Arga,dia mengesat air matanya kasar.Emo pula dia.Di kembali mencapai henfonnya.
Anna...
Anna
Anna mana ni?
Weh,gurau je lah.Saya
tau Anna dah ada suami.
Saya tak akan kacau
Anna lagi.Oklah,kalau Anna dah
tak sudi nak chat dengan
saya tak apa.Saya undur
diri dulu.Bye :))
Tak sanggup lagi rasanya mahu membalas chat Izh.Biarlah,biarlah itu kali terakhir dia sakitkan hati Izh.Dia sayangkan Izh.Sebagai boyfriend pertamanya.Weh,tak kan kau tak ingat cakap Izh masa mula mula dulu.
"Ok,arahan pertama dah selesaikan.So,next.." Ucap Anna tanpa memandang ke arah Arga.Sakit hati dia dengan Arga.Kalau macam ni lah cara Arga nak pikat hati Anna,memang tak jalanlah.
Makin benci ada lah.Arga terkedu sesaat.
📱📱📱
Gara gara Arga,Anna terpaksa mengambil cuti sekolah selama seminggu.Anna tak nak tapi kau nak lawan dengan Arga memang tiada guna sebab dia tetap akan buat apa yang dia mahu sampai dapat.
Nasib baik Linawa Highschool memang menawarkan pelajar pelajarnya untuk mengambil cuti selama yang diorang mahu bagi menenangkan fikiran.Tapi itupun mesti sebab yang kukuh.Best kan Linawa Highschool.Dalam kampung Tiny,Linawa bermaksud 'kecantikkan'.
Ok,arahan kedua,ketiga dan keempat tu memang mudah dan senang punya kerja mah.Tapi,macam mana dengan yang kelima tu ya Tuhan.Dugaan apakah ini?
Dan sekarang Arga bawa Anna melancong ke sebuah pulau yang diprivate kan daripada penduduk Malaysia kerana ada beberapa desas desus orang kata yang pulau itu telah disumpah.Sesiapa manusia yang berjaya sampai ke sana,dia tidak akan dapat menahan nafsunya yang akan membuak buak.
Shit!Arga memanglah hesyy!Tapi,boleh percaya ke pulau tu eleh.
Dan pulau itu memang betul betul bernafsu.Bukan pulau tu yang bernafsu,tapi masyarakatnya.Sana sini orang buat maksiat di tempat umum.Dan menurut kata pengurus pulau itu,hanya orang orang yang sudah berkhawin dibenarkan sampai ke pulau itu.
Hmm baguslah,taklah buat dosa ada pulau tu.Sana sini pun banyak papan tanda lucah.Ok maaf,kerana Anna membawa kau ke tempat ini.Salahkan Arga.
Apalah Arga ni,nak bawa Anna ke tempat romantik.Bawalah ke Paris ke,Venice ke.Nak juga pulau yang err entah apa apalah ni.
Apalagi dalam bilik penginapan,ei tak nak cakaplah.Ni bukan cerita 18++ kan?Tapi Anna buat dek je semua tu.Tak adalah nafsu dia tiba tiba naik dan ingin menerkam Arga.Beberapa hari di situ.Anna berkurung di dalam kamar mandi sebab hanya tempat itu yang kurang penglihatan terhadap kegiatan panas itu duh.
Ada juga Arga goda Anna tapi Anna tak layan,Arga pun tak paksa lagi macam dulu.
"Tinggal beberapa hari je lagi,kalau tak Hazil akan amnesia selamanya." Ceh itulah kata kata mengugut Arga.Anna risau jugalah,tapi nak buat macam mana.Dia tak nak 'bersama' dengan Arga lagi.
Anna tau hidupnya agak bosan sejak akhir akhir ini.Dia bukan Tuhan mahu tentukan hidup dia yang indah indah.Terpaksa lalui semua yang menyakitkan hati ini.
Enam hari telah berlalu dan tinggal sehari lagi Anna akan bersama dengan Arga.Anna tak pasti sama ada Arga betul betul tinggalkan dia,tapi yang dia harapkan hanyalah kebahagiaan di penghujung cerita hidupnya.Tak kiralah bersama dengan siapa pun.
Malam itu Anna ketuk pintu bilik Arga,sekejap saja pintu itu terbuka.Dilihatnya Arga kekal di atas katil,mesti dia guna kuasa dia tu.Eh,nak buka pintu pun malas ke?
"Sayang.." Keluar dah suara menggoda dia.Tak,bukan Anna ok.
"Abang,saya nak selesaikan arahan kelima dan tolong lepaskan hazil k."
Dengar tak?Anna dah serah diri.Dia dah terlalu penat untuk semua ini.Tak apalah,Anna sanggup berkorban demi orang lain dan dirinya sendiri.
Genap 7 hari bersama dia,adakah semua kembali seperti biasa?
YOU ARE READING
THE VAMPIRE
Vampire[Completed] PEMENANG WATTYS 2020 (PARANORMAL) Sebelum mula penulis mencadang agar semua tekan back dan tidak membaca cerita ni sebab tak best pun. Serius. Hidup ini penuh dengan siku- eh liku! Anna manusia biasa biasa, tak cantik sangat tak buruk sa...