15[Rahsia]

2.5K 111 36
                                    

BAB 15

"Jangan sentuh Anna!" Kata lelaki yang baru bergelar suami kepada Anna dengan keras.

Anna memandang ke arah Izh,kemudian beralih kepada lelaki itu.Hesy,siapalah nama lelaki tu?!

Anna terkejut sebaik melihat mata lelaki itu yang sudah bertukar hijau pekat.Wow!Apakah ini?

"Ar,pinjamkan Anna kejap please.." Izh seperti merayu.

Anna menjadi bingung.Izh kenal lelaki yang dipanggilnya 'Ar' itu?Kenapa macam ada reaksi takut di wajah Izh?Dan kenapa mata lelaki itu jadi hijau?

Weird loh!Isk.

Kelihatan mata lelaki itu beransur ansur pulih seperti biasa.Cis,permainan apakah ini?

"Baiklah," lelaki itu bersuara dan Izh pantas menarik Anna jauh dari situ.

"Izh.." Panggil Anna,tidak tahu untuk bertanya apa dulu.

"Kau kenal lelaki tu ke?Macam mana kau boleh ada kat sini?" Hanya dua soalan yang keluar dari mulut Anna.

"Anna,perkhawinan Anna ini memang satu dunia yang tahu so pastilah saya akan pergi menonton perkhawinan satu satunya perempuan yang saya sayang.Walaupun ia agak menyakitkan hati.." Izh berhenti kata.

Anna terdiam,bermakna Hizham juga sudah pasti tahu tentang ini.

Hmm.

"Dan,saya memang kenal lelaki tu.Lebih daripada kenal kerana dia merupakan sepupu saya."

"Hah!" Anna terkejut mendengar ayat terakhir Izh itu.

"Macam mana..." Anna tidak tahu untuk menyoal apa.

"Ok Anna dengar sini baik baik.Nama lelaki yang sudah jadi suami Anna itu adalah Arga Barlyin Camien,ataupun ABC."

Itu bukan lawak ya.

Anna menelan kata kata Izh itu dalam kotak fikirannya.

"Dan yang paling penting,dia adalah seorang vampire."

Ok,Anna tahu Izh sedang merepek.

"Izh,boleh tak cakap betul betul.Apa semua ni.Jangan permainkan perasaan reader,eh saya!"

"Saya serius Anna.Ar pernah sesat ke alam bunian masa kecil dulu dan bila dia kena jumpa,dia sudah jadi vampire.Anna nampak kan mata dia tukar warna hijau tadi."

"Ok,kalau betul begitu.Saya kena bagitau papa pasal ni sekarang juga!" Baru Anna mahu melangkah pergi namun cepat ditahan oleh Izh.

"Mustahil kalau papa Anna belum tahu.."

Anna menghentikan langkah.Betul juga.

"Jadi apa saya kena buat sekarang.Suami saya seorang vampire?LOL.Tak masuk akal ok.Ni cerita biasa biasa,bukan cerita vampire ke fantasi ke.Merepek ah."

Izh tidak berkata apa.

"Takpe,terima semua ni pelan pelan.Anna kan dah janji nak terima apa saja apa yang akan terjadi bila balik Malaysia." Izh berkata sinis.

THE VAMPIRE Where stories live. Discover now