8 - Studio Wak Ramlan

1.2K 69 4
                                    

Band Aboo Hendrix, Dinajpur Rockers sedang bermain lagu Immigrant Song sambil Kamelia layan terhangguk-hangguk mendengar suara Aboo yang menjerit macam Robert Plant tu.

Punyalah dia khusyuk melayan muzik classic rock yang merupakan genre kegemarannya, sampai dia panjat kerusi sambil banging.

"Valhallaaaaaaa I am coming... aaaaaaaaaaaaaaaa...."

Nizam masuk-masuk je dia nampak Kamelia dan menari atas meja.

"Kam...Kamelia?"

Kamelia terpandang Nizam, dia terus tergolek dog jatuh atas meja.

"Woo, woo! Okay ke tak tu?" tanya Nizam.

Adli dah garu-garu kepala. Dah kenapa pulak anak Wak Ramlan ni tiba-tiba macam dirasuk setan?

"Aboo main eh? Dia memang power. Lagu Led Zeppelin," kata Nizam.

Kamelia hanya tersengih kerang sambil gosok-gosok kepala yang terhantuk tadi.

"Aboo lama lagi ke, Kam?" tanya Nizam.

"Lagi 15 minit."

Azlam pulak masuk dengan Hafiz.

"Fuyoo, lagu Led Zeppelin doh! Ini mesti ma bradah, Aboooo ma friendddddd!" kata Azlam sambil terus masuk studio.

Ail dan Rafi masuk sambil borak pasal selipar Ail hilang kat surau.

"Selipar Fipper tu. Geram betul aku. Kalau Tat Seng aku rilek lagi," kata Ail.

Azlam dah masuk studio, dia boleh bantai pulak lagu Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath. Azlam kalau dah main goreng gitar join dengan Aboo dia datang la angin gila dia.

Nizam turun ke bawah, sementara Rafi ketuk-ketuk kuisyen dengan drumstick, Ail practise bass dan Adli pulak baca komik Deadpool.

Kamelia masih gosok-gosok kepala sambil terkejut bila nampak macam orang gila masa crush terhebatnya Nizam masuk ke kedainya.

Kejap lagi Nizam pun naik bersama Eleena. Hafiz ternganga, sementara Ail dan Rafi dah singgung-singgung lengan.

Kamelia dari tepi dah mula panas berdesing.

Eleena terus ke meja dan mengeluarkan not seratus ringgit.

"Jamming untuk dua jam ya, cik Kamelia?"

Kamelia memberi pandangan penuh slack pada Eleena.

"Terima kasih ya, cik Kamelia," kata Eleena apabila terima baki.

Bila nampak Eleena je, semua macam nak main penuh bersemangat. Azlam tiba-tiba main tunjuk power. Ail pulak saja main bass gaya macam bassist Korn pulak, Rafi pulak main ketuk dram dah macam Dave Grohl. Hafiz pulak bila dia growl suara hardcore jerit bukan main lagi.

Dua orang je yang main rilek-rilek. Adli dengan Nizam. Tapi mata Eleena hanya pandang Nizam.

Kamelia pula dari cermin studio pandang Eleena dan Nizam.

Dia tengok mata Eleena hanya pandang Nizam dan tiada orang lain. Azlam bila dah nampak pandangan Eleena tu, dia terus main biasa-biasa je.

"Sugarcube, Yo La Tengo!" kata Nizam sambil mula memetik gitar. Nizam main biasa-biasa je, tapi di mata Eleena, Nizam yang main power gila.

"Okay korang, kita main dari chord G, Ail, ikut tune aku, Adli, ikut ni. Rafi, ketuk kuat tak penting, Fi. Kuat tak penting. Yang penting bunyi kena sync. Ni ada yang bersepah. Hi-hat kau mana? Lam, ada apa pandangan?" kata Nizam.

"Aku ok je beb," Azlam angkat topi ke arah Nizam, walaupun Azlam sifu Nizam dalam main gitar, tapi dalam band ni, Nizam ketua, Azlam ikut kata Nizam sebagai kata putus.

Operasi Bocor Where stories live. Discover now