Eleena tiba di rumah dengan perasaan yang girang. Dia duduk tersandar di sofa, kemudian mengelamun, tersenyum seorang diri. Di matanya ternampak-nampak Nizam yang dia tak boleh nak lupakan. Walaupun ada Azlam, Adli, Ail dan sekali-sekala Hafiz pun main gitar, walaupun Hafiz growl lagu hardcore sampai nak pecah mic, dan walaupun Rafi ketuk dram macam nak pecah, tapi dia hanya nampak Nizam.
"Jatuh cinta nampak?"
Eleena toleh ke belakang.
Siapa pulak tu? Bukan Encik Osman, bukan Edry. Lelaki mana pulak yang masuk rumah ni?
Hatinya berdebar-debar. Perlahan-lahan dia keluarkan pepper spray dari tas tangannya. Dia keluarkan pisau lipat dari poketnya. Mana tahu kalau perompak masuk.
Eleena toleh ke belakang dan ternampak ada kucing besar di depan matanya. Terus dia calarkan lengan Hamid MD.
"Kau lagi celaka, main pisau terus!"
"Maaf, maaf! Hamid MD! Awak boleh tak jangan sergah saya macam tu? Takut saya, awak tahu tak!"
"Sakit la, macam ni ke kau sambut tetamu?"
"Tetamu yang tak diundang, saya sambut macam tu."
"Kiranya aku tak diundang la?"
"Awak tahu tak, awak kurang ajar bila buat macam tu?"
"Ye la ye la, nak bergurau sikit pun tak boleh."
"Sebentar, saya ambil pembalut luka," Eleena buka peti kecemasan. Kemudian dia terus membalut pada luka di lengan kucing besar tu.
"Lain kali jangan buat macam ni lagi. Awak nak apa?" tanya Eleena.
"Sebenarnya kau ingat aku ke tak ni, Eleena?"
"Entahlah, saya rasa awak macam pernah muncul dalam mimpi yang saya kurang jelas. Awak ni kucing yang dari masa depan tu kan? Mungkin masa tu saya sedang tertidur sambil baca novel Kapsul Masa," kata Eleena sambil merujuk pada novel Nami Cob Nobbler itu.
"Kau tau tak, kau berempat semua sebenarnya terperangkap dalam zaman ini untuk satu tujuan?"
Eleena menggelengkan kepala.
"Sebentar, Hamid MD, awak nak makan apa-apa tak?" tanya Eleena.
"Wah, kau nak masak apa pulak ni?"
Eleena terus buka peti ais. Ada kuih dorayaki.
"Setan betul kau ni, kau ingat aku Doraemon? Warna aku bukan warna biru?"
"Ala, ini je ada di rumah."
"Ingatkan kau nak masakkan aku ikan salmon ke. Hmm, sekarang, kau ingat tak kenapa kau berada kat sini?"
"Saya tak pasti, tapi saya rasakan saya sedang mengalami deja-vu. Saya macam mengulangi peristiwa ini dua kali, tapi saya tak kisah, sebab inilah perkara yang saya rindukan," kata Eleena sambil masak air.
"Ya, korang berempat sebenarnya mengalami satu situasi dimana korang terperangkap ke zaman remaja korang, akibat bermain spirit of the coin pada usia dewasa."
"Sebentar, maknanya, apa yang saya lalui sekarang ini, mengikut skrip yang telah ditetapkan, sekadar mengulangi apa yang berlaku dulu? Dan awak asyik bercakap tentang kami berempat. Siapa lagi tiga?" tanya Eleena.
"Yang itu kau kena find out. Hmm, sedap pulak kuih dorayaki ni," kata Hamid MD sambil mengunyah.
"Nizam ada tak?" mata Eleena dah bersinar-sinar.
"Kau ni, angau teruk dengan dia ni. Lagi dua kau teka sendiri."
"Saya harap bukan Rafi. Atau Adli, sebab dia tu suka troll orang."
YOU ARE READING
Operasi Bocor
Fiksi RemajaEleena, Nizam, Adli dan Kamelia bermain spirit of the coin. Muncul Hamid MD, dan mengembalikan mereka berempat ke Tingkatan Lima. Mereka cuma ada satu cara untuk kembali ke zaman dewasa; mereka semua wajib lulus straight A dalam SPM. "Macam cerita B...