37 - Misi Pecah Bilik Kebal

1.4K 57 21
                                    

Mereka berlima terus menghadap kucing gergasi itu dengan penuh minat.

"Adli, untuk kau..."

Dia korek-korek beg sandang di bahu kirinya.

"Apasal kau tak ada poket macam Doraemon?"

"Kau diam, boleh tak? Jap, aku tengah cari barang ni," Hamid MD terus mengais begnya.

Dia hulurkan test pen.

"Amende? Test pen?"

"Ni test pen ajaib. Maknanya, kau akan guna benda ni untuk bukak skru."

"Babi apa ajaibnya, setan!"

"Sebab kau panggil aku babi, aku malas nak ajar. Kau cari la sendiri apa yang ajaibnya test pen ni. Next!"

Adli geleng-geleng kepala.

"Takat test pen, aku pun ada. Mendelah," Adli simpan dalam poket.

"Edry, ni untuk kau," kata Hamid MD sambil menghulurkan goggle.

"Goggle apa ni?"

"Goggle ni dapat membaca pihak hacker yang kau akan lawan. Maknanya, kau dah boleh baca apa yang akan dilakukan oleh Emily9786 sebelum dia bertindak," Hamid MD menghulurkan goggle ke tangan Edry.

"Next! Kam, sini," Hamid MD melambai ke arah Kamelia. Dia menghulur Kamelia sarung tangan.

"Sarung tangan apa ni?" tanya Kamelia.

"Sarung tangan ni akan mengeluarkan api apabila kau menghayunkan tangan untuk menumbuk.

"Tak sangka aku boleh jadi Pendekar Tangan Berapi," Kamelia senyum.

"Next, Nizam."

Nizam berjalan ke depan.

"Untuk kau, aku bagi kau kasut Supra yang mampu kau berlari dengan lebih laju," Hamid MD menghulurkan sepasang kasut berwarna hijau flourocent. Di tepi tapak ada tertulis tulisan berwarna emas, "THE KING OF MENYELINAP NIZAM LAZIM".

"Fuh, walaupun kasut Supra, tapi ada nama aku ni. Lagi rare dari kasut Bata Kurt Cobain, atau kasut Vans Pa'din!" jerit Nizam dengan teruja.

"Untuk Eleena pulak..."

Hamid MD keluarkan kepak rama-rama yang boleh dipakai macam videoklip Paramore Brick by Boring Brick.

"Kepak ni boleh buatkan kau terbang."

"Wow, terima kasih, Hamid MD," Eleena tunduk sebagai menghormati pemberian Hamid MD.

--

Mereka berlima kembali ke Pejabat Pendidikan Daerah, untuk sekali lagi memecah masuk ke dalam bilik kebal itu.

"Adli, kau bukak la meter letrik tu, matikan," kata Kamelia sambil bukak toolbox.

"Kejap la, torchlight aku, mana?" tanya Adli.

"La, bukan pada kau ke?" Kamelia pandang tepat ke arah Adli.

"Aku ingat kat kau. Kau ni, selalu leka la, Kam! Ish! Ni camana aku nak bukak meter ni. Babi, dah la korang dapat benda best-best. Aku je dapat test pen ni. Takat test pen ni, aku pun boleh beli kat kedai hardware," Adli mengomel.

"Kejap, aku guna tangan berapi aku kejap," Kamelia menggenggam penumbuk dan terus sarung tangan itu terbakar.

Adli terus bukak skru dengan menggunakan test pen pemberian Hamid MD tadi.

"Ketat pulak skru ni, pundamauneh!"

Tiba-tiba dia terkena renjatan elektrik.

"Pundek punya test pen! Dah la tak power, pundamauneh!"

Operasi Bocor Where stories live. Discover now