Lagu Superstylin dari Groove Armada sedang berbunyi di pusat snooker, Rafi sedang ketuk bola. Seorang diri. Main snooker sorang-sorang. Training lah kononnya.
"Bro, boleh main?" datang seorang lelaki berbaju logo A bulat, datang. Rambut mohawk, pakai contact lens hitam pekat. Muka ganas.
Rafi terdiam. Dia tahu, ini musuh Adli. Dulu, Nizam pun kena serang, Ail pun pernah. Dia aim orang yang paling dekat dengan Adli.
Tapi dalam masa sama, dia rasa, sejak ada Eleena, kesemua kawan-kawan sudah melarikan diri.
Perasaan kecewa kena reject itu bertukar jadi dendam.
Rafi sedang serba salah.
"Kalah bayar, deal?" kata Acha, senyum.
Rafi kata "set."
--
Sekumpulan budak meriot Rafi, sepak muka Rafi dengan boot, pijak tangan Rafi, sebab Rafi tak nak salam dengan Acha.
"Aku tak nak duit, aku nak tahu satu benda, mana Adli?" tanya Acha.
"Rumah Eleena," kata Rafi dalam nada tercekik.
"Eleena, makwe sedap ni. Ala, kau ingat tak, si Shah Skin, Man Sekamat, semua usha dia tu. Ha, Lani Pacai pun berebut dengan Toni Gemuk. Semua la usha awek ni," kata assistant Acha.
"Hmm, barang sedap ni," kata Acha.
Rafi beritahu alamat rumah Eleena.
--
"Celaka, ada guard pulak rumah dia ni. Susah gila," kata salah seorang macai Acha.
"Pundek, dah main lepak dengan anak orang kaya pulak Adli ni. Patut la dah tak minat lepak dengan kita lagi. Aku tak peduli, aku nak tikam si Adli ni. Dia punya pasal, Syahir mati!" kata Acha, genggam penumbuk.
Acha cuba mencari di mana lubang dia nak celah kalau dia nak pecah masuk kawasan ni.
"Sini, ikut aku!" kata Acha. Dua orang macai membontoti dari belakang.
--
Kamelia sedang membasuh pinggan, dan dia terdengar bunyi suara orang memanjat pagar.
Dia terintai-intai dari hujung tingkap. Tiga budak punk sedang cuba masuk ke rumah Eleena.
Dia terdengar suara orang bercakap.
"Aku dapat pantat si Eleena ni, sedap gak ni!" kata Acha, ketawa.
"Shit!" Kamelia berhenti dari membasuh pinggan. Dia kejut Adli.
"Weh, bangun!"
"Amende?" tanya Adli sambil lap air liur.
"Bangunlah. Ada tiga orang panjat rumah ni. Dia nak pecah masuk, nak rogol Eleena."
Adli bangun, dan mengikut Kamelia, mengintai dari tingkap.
"Pantat, macam mana Acha boleh tahu aku ada kat sini!" kata Adli.
Adli keluarkan pisau lipat dalam poketnya. Dan dia terus berdiri tepi pintu.
Kedengaran Acha cuba buka pintu depan.
"Kam, kau keluar ikut pintu dapur," kata Adli.
Kamelia mengangguk.
"Jap, jap."
Adli menghulurkan fistbump pada Kamelia.
Kamelia mengendap dari tepi. Dia buka pintu dan terus terajang dua orang tadi.
YOU ARE READING
Operasi Bocor
Teen FictionEleena, Nizam, Adli dan Kamelia bermain spirit of the coin. Muncul Hamid MD, dan mengembalikan mereka berempat ke Tingkatan Lima. Mereka cuma ada satu cara untuk kembali ke zaman dewasa; mereka semua wajib lulus straight A dalam SPM. "Macam cerita B...