Nizam dan ahli bandnya berjamming lagu dari kumpulan Joy Division - Transmission. Sementara itu, Kamelia hanya memerhati dari cermin studio, melihat Nizam dari tepi.
Dia kemudian memandang Eleena yang sedang juga memandang Nizam.
"Rafi, aku tahu lagu ni susah, tapi cuba lah," Nizam dah cekak pinggang.
"Alamak kau ni, kecohlah! Kau kalau power, kau try la main!" jerit Rafi dari kerusi dram.
Nizam dah bengang.
"Aku bukan apa Fi, tadi masa pilih lagu, kau jugak kata nak lagu ni. Sekarang kau nak komplen susah. Nak lagu senang, main lagu Aiman Tino la, dram pun ketuk setengah jam sekali!" Nizam bakar Rafi.
"Tak, cerita dia sekarang apahal kau nak tunjuk power? Depan awek, kau nak berlagak, kan?" kata Rafi sambil pandang Eleena.
Eleena dah rasa serba salah.
"Pahal pulak kau ni," Ail letak bass.
"Aku bengang gila kau nak tunjuk terror kat semua orang, blah la!" Rafi campak stick dan terus blah dari studio.
"Awak?" Eleena nampak Nizam dengan muka berdengus keluar dari pintu studio.
Eleena mengikut sama.
"Kau dah kenapa, setan? Kau kan tau perangai aku, kalau nak jamming, main betul-betul. Aku tak nak silap. Apahal tiba-tiba kau nak marah aku pulak? Dah kau salah main tadi kan?" kata Nizam di tangga bila nampak Rafi dah nak start motor.
"Aku bengang dengan kau sebab asyik kitorang je nak dengar cakap kau! Dan perangai berlagak kau tu sejak awek tu ada, kau faham tak?"
"Aku tanya Adli, tanya Ail, takde pun dorang kata aku berlagak. Dah kenapa kau nak heret Eleena atas kelemahan kau?" tanya Nizam.
"Tau la makwe tu suka kau!"
"Kau kalau dah takde point, tak payahlah ajak gaduh. Point kau macam budak-budak, kau faham tak?" kata Nizam.
Rafi terus bawa motor, meninggalkan studio.
"Awak, saya ada buat salah apa-apa ke?" tanya Eleena.
"Ni kes cemburu."
"Tapi saya tak perlu pun nak suka kat dia. Nami Cob Nobbler pun minat kat saya, tapi dah saya buat garisan kawan tu, dia boleh je faham?"
"Hmm," Nizam tak cakap banyak. Dia terus naik ke atas.
"Wak, Wak boleh main dram?" tanya Nizam pada Wak Ramlan yang sedang melepak di sofa.
"Aku cuba lah. Lagu zaman aku, boleh lah," kata Wak Ramlan, terus bangun.
Eleena buka balang biskut dalam begnya.
"Woih, ini kalau kena ni berenang atas lantai," kata Adli.
Kamelia masuk dalam studio.
"Kam, nah sekeping."
Kamelia hanya geleng kepala, sebab dia dah makan sampai sebalang hari tu, dan effect dia gila babi.
"Pakcik nak sekeping? Nak sedap main ni!"
Sudahnya semua dah makan butterscotch cookies sorang sekeping.
Tiba-tiba Adli dah petik lagu Bob Marley - No Woman No Cry. Kali ni Adli yang menyanyi, dan Nizam hanya bermain gitar. Eleena main keyboard.
Tapi akhirnya semuanya pun nyanyi chorus sambil tenang.
--
"Kam, jom ikut saya dan Nizam? Kami nak makan ayam penyet. Maklumlah, baru makan butterscotch cookies. Jadi lapar saya dibuatnya," kata Eleena sambil senyum tak nampak mata.
YOU ARE READING
Operasi Bocor
Teen FictionEleena, Nizam, Adli dan Kamelia bermain spirit of the coin. Muncul Hamid MD, dan mengembalikan mereka berempat ke Tingkatan Lima. Mereka cuma ada satu cara untuk kembali ke zaman dewasa; mereka semua wajib lulus straight A dalam SPM. "Macam cerita B...