"Cinta, Adli hantar mesej," kata Eleena sambil menunjukkan telefonnya pada Nizam.
Nizam sedang sedap mengunyah bebola ikan di nasi bentonya.
Tiba-tiba Kamelia berlari meluru ke arah mereka berdua.
"Apa cerita dorang weh?" tanya Kamelia, sampai terbatuk-batuk dia kepenatan berlari.
"Dorang kata dorang dah lepas," kata Eleena.
"Fuh, terrornya dorang ni," Kamelia duduk sebelah Nizam.
"Nak sikit? Seaweed ni," tanya Nizam. Kamelia geleng kepala.
"Rasanya habis sekolah ni kita semua kena berkumpul kat studio jamming awak, Kam."
"Set je," kata Kamelia.
--
Mereka semua berkumpul di warung cendol depan studio jamming Wak Ramlan. Edry buka laptop, dan tunjukkan hasil kerja cecacing CumiXnya.
"Sekarang ni, saya tahu PC yang ni, sedang chat Facebook dengan awek di Putrajaya," Edry tekan papan kekunci.
"Nampak, kita boleh baca chat dia," Edry tunjuk pada semua orang. Semua terlopong.
"Walaupun tak sekuat Stuxnet, tapi CumiX ni boleh tahan damage dia," Edry memberi penerangan pada semua.
"Kejap, nanti masa Zero Day nanti, dorang tahu tak yang dorang kena serangan CumiX?" tanya Adli.
Edry mengangguk.
"Cantik. Lepas ni aku nak lakukan cybermargera," kata Adli tersenyum.
"Kau nak margera, tapi bagitau identiti," kata Nizam, ejek.
"Itu lah kau tak faham, Zam. Hacker lain dengan cybermargera. Hacker dia berlindung. Cybermargera ni, dia memang tonjolkan diri dia."
"Bodoh, kantoi la," kata Nizam.
"Okay, semua orang tahu aku Adli Margera kan? Rekod aku seluruh Kajang tau, kan? Itu yang aku nak. Aku nak dikenali. Aku buat bukan nak sorok-sorok. Aku nak fame," kata Adli Margera.
"Kena tangkap?"
"Then I become a fucking legend la, Zam! Rebel!" Adli tumbuk dada.
"Mana boleh suka-suka je saya bagi worm saya pada awak," kata Edry.
"Weh, tadi aku dah selamatkan kau kot," kata Adli.
"Awak kena masukkan saya dalam skuad Margera awak," kata Edry.
"Kau dah memang dalam team la, tak perlu dipertikai. Kau adik Eleena, come on!" Adli bagi fistbump pada Edry.
"Macam mana nanti bila dorang sedar?" tanya Nizam.
"Ni saya tengah tulis skrip dia la ni," kata Edry sambil tekan-tekan keyboard menaip coding untuk worm.
"Rafi mana?" tanya Azlam pada Ail.
"Dia frust dengan aku sebab aku tak nak tong-tong dengan dia pergi Pulau Pinang," kata Ail.
"Tapi trip Pulau Pinang tu kan saya, Nizam, awak, Edry dan Encik Osman je? Saya takde bas nak bawa semua orang," kata Eleena.
Nizam yang diam, menjeling ke arah Eleena.
"Dia nak awak tak bawak Nizam," kata Ail.
Adli terbarai ketawa.
"Sedangkan aku yang dah kawan lama dengan Eleena pun tak ikut! Benda ni sebab nak raikan Ail yang jadi juara Geografi peringkat daerah!" kata Adli.
"Saya rasa saya kena cakap dengan Rafi la pasal hal ni. Somehow perlu selesai benda ni, demi band. Kalau tak, sampai bila-bila tak selesai. Nak jamming pun susah. Lain la kalau ada di kalangan kita yang boleh main dram," kata Nizam sambil tadah mulut bila Eleena suap rojak.
YOU ARE READING
Operasi Bocor
Teen FictionEleena, Nizam, Adli dan Kamelia bermain spirit of the coin. Muncul Hamid MD, dan mengembalikan mereka berempat ke Tingkatan Lima. Mereka cuma ada satu cara untuk kembali ke zaman dewasa; mereka semua wajib lulus straight A dalam SPM. "Macam cerita B...