32 - Hampir Kali Pertama

1.2K 75 3
                                    

"Ciiiiintaaaaaa...."

"Ermmmm..."

"Aaa...aaa..aaww!"

"Ahhhh!"

Nizam terbangun dari tidur. Mimpi rupanya.

"Mana pulak perginya boxer aku ni," kata Nizam terkebil-kebil tergapai-gapai tangannya.

"Wooo! Bodoh sial kau ni, kucing! Pervert doh!" jerit Nizam.

"Aku yang kucing ni pun pakai seluar," kata Hamid MD sambil tayang seluar budak shuffle.

"Kau dah kenapa pakai seluar shuffle ni sial? Dah la warna hijau fluorocent, tak silau ke?" Nizam geleng kepala.

"Diam lah, budak. Amende la kau," kata Hamid MD duduk atas kerusi terbalik, macam tipikal gangster 90an.

"Amende apa?" tanya Nizam terpinga-pinga.

"Takkan ni je keberanian kau? Dah la makwe yang ngorat, makwe yang start semua benda. Woi, awek kau tu, satu Cheras ni nak, kau tau tak? Kau ni, akal letak kat mana?" bebel Hamid MD.

"Mukaaaaa..."

"Aku tampar kau karang," Hamid MD hangin.

"Kau kena buat move. Macam tadi tu, dalam Whatsapp je. Apa benda yang feelnya baca gambar terung percik air buah pic je beb? Kau dah sampai masa, try la score," kata Hamid MD.

"Pundek la kucing ni. Bukannya nak ajak aku ke arah ketakwaan dan keimanan. Ajak aku solat Dhuha ke, ajak aku tadarus ke, kan bagus?" kata Nizam.

"Tu, lekit tu. Aku bukan apa Zam, kau tu ada misi 8A. Agama salah satu. Hari tu masa PAFA pun kau salah sebut niat mandi wajib," Hamid MD membahan.

"Aku nervous sebab yang soal aku budak UPSI. Ustazah Mardihah ke apa nama dia, masa tu. Cara pandang aku macam nak makan aku je."

"Bukan kau dah biasa jadi tumpuan para gadis ke? Takkan kau cuak kot."

"Tapi ustazah kot. Aku ingatkan apa, dah habis soal tu, terus dia tanya, 'kenal Adli tak'? Aku dah pelik, sebab setan tu suka dajal Ustaz, sampai hilang pedoman dia menjerit meroyan," kata Nizam.

"Dah tu?" tanya Hamid MD.

"Cara dia sebut nama Adli tu macam orang jatuh cinta je. Senyum senyum, sipu sipu."

"Hmm, kau kena la tanya Adli," kata Hamid MD, terus chow.

--

"Aduhmak, salah step pulak, bah! Kena dah Adli, kena dah!" Adli dah takup kepalanya.

"Haaa, makan hang. Tu la, abah dah habaq kat hang, hang jangan cabaq abah main dam haji, kan dah padan muka, kena makan. Ha, ambik lagi. Hahaha!" kata Pakcik Yasin sedang tenang makan buah dam Adli.

"Okay la bah, Adli surrender."

"Hang kena ingat nama ni, Yasip-man."

"Ha, Yasipman? Jawa mana pulak tu? Budak Banting ke?" Adli terkeruk kepala.

"Bukan, nama abah. Yasin, campur Ip-Man," kata Pak Yasin, mendabik dada.

Menyampah je Adli dengar orang main gabung-gabung nama ni. At least dia letak nama Adli Margera, takde la gabung nama. Adlargera ke. Selalu dia guna gabung nama ni sebab nak menganjing couple. Nizaleena, Alifafah, sebab makwe Alif Zakwan nama dia Afifah. Rafilin Jerawat, sebab dia selalu kenenkan Rafi dengan Alin Jerawat. Alin Jerawat tu punyalah syok kat dia dari kecik. Setia pulak tu. Rafi susah-susah nak cari makwe jauh pulak.

"Adelia..." kata syiachia, pembaca Wattpad yang setia mengikuti siri Cheras Perdana dari awal lagi.

"Sabar la, masa ni belum lagi jadi Adelia," kata Nami Cob Nobbler yang sedang menaip.

Operasi Bocor Where stories live. Discover now