Büyük Gece

13 1 0
                                    

Leyla erkenden uyanmış bir o yana bir Bu yana koşturuyordu sabah sabah evin içerisinde . Kızları uyandırmaya çalışsada uyanmadılar. Haklılarda bir bakıma zaten yapacakları birşey yoktu . Herşey hazır onlar sadece gidip orda hazırlanacaklardı . Ama Leyla herşeyi kontrol altında tutmak istediği için onlar kadar rahat değildi. Biri sürü telefon görüşmesi yapmış herşeyi kontrol etmişti. Sevil hanım kahvaltıyı hazırlarken başında dönüp duruyordu.
" sevil teyze ya çok heyecanlıyım. Herşey güzel olacak değil mi bir aksilik çıkmaz ."
"Ah kızım benim sen bi raht olsan merak etme günlerdir hazırlanıyorsunuz . Hiçbir şeycik olmaz . Herkes seninle gurur duyacaksa bu akşam."
"Yani dimi herşey hazır . Ama ben Ya rahat olamıyorum işte dur ben annemi bir daha arayayım"
Sevil hanım Leyla'nın arkasından gülerek işine devam etti.
Leyla annesiyle uymadığından beri belki beş kez konuşmuştu. Onların da bu gece yanında olmasını isterdi ama annesinin rahatsızlığından dolayı gelemiyorlardı.
Telefonu kapattı odasında bir oraya bir burya dolaşmaya başladı. Gözü telefondaydı Ozan'ın aramasını bekliyordu. Ama bir türlü aramamıştı. Cesaret edip oda arayamadığı için sabırsızlanıyorum daha da.
Sakinleşmek için duşa girdi.
O sırda aşağıdan gelen güzel kokularında etkisiyle kızlar yavaş yavaş uyanmaya başladılar. Başında havluyla en son Leyla geldi masaya.
"Eh sonunda uyanabildiniz ya Ne kadar rahatsınız."
"Sakin ol arkadaşım herşey hazır zaten süper kahrmanın Ozan halletti. Bu arada Ozan aradı mi"
"Hayır İremcim aramadı sayende"
"Hıh haspam dün öyle demiyordun ama teşekkür ederim irem diyodun."
"Hmmm senşn yüzünden çocuk aramayacak bir daha."
"Bence bu iyiye işaret . Seni deli gibi kıskanmış olmalı."
"Hı hı Evet kesin öyledir . Neyse hemen kahvaltımızı yapalım da gidelim . Yada ben önden giderim"
"Git git belki Ozan oradadır"
"Üf tamam ya bugün hiçbirşey moralimi bozamaz bozmamalı"
Kahvaltıdan sonra kıyafetlerini de aldıktan sonra İrem'in arabasıyla mekana gittiler . Hazırlıklar çoktan başlamış büyük bir hızla devam etmekteydi.
Görevli onları hazırlanacakları odaya aldı. Tıpki gelin odası gibi hazırlanmıştı atıştırmalılara kadar bütün ayrıntılar vardı. Kuaför Ekibide gelmek üzereydi.
İrem hemen kendine göre bir yer bulmuş anın tadını çıkarıyordu.
"Ya kızlar birşey söyleyeceğim . Sanki içimizden biri evleniyorda onun hazırlıkları gibi hissettim birden sizcede öyle değil mi ?"
Seda da etkilenmişti ortamdan "Haklısın ya heyecanlandım birden. Acaba önce hangimiz evlenecek"
"Bu da soru mu şimdi Seda tabiki nazlı"
Nazlı ile Sinan aile arasında yüzük takmışlardı
"Yaa İremcim oradı hiç belli olmaz senden abi kararlar bekliyorum ben"
"Yani isterim ama kerem beni bira düşündürüyor"
"Haklı olabilirsin o konuda"
İrem'in gözü pencereden bakan Leyla'ya takıldı.
"Leyla ne oldu Ozan'ı bulabildin mi. Yoksa masaları mı taşıyor"
Kızların gülüşmesiyle Leyla kendine geldi
"Dalga geçemeyin be sadece bakıyordum öyle"
O sırada kuaför ekibi geldi ve hazırlıklar başladı.
İrem düşük omuzlu, önden ferimin yırtmacı olan saks mavisi bir elbise seçmişti. Seda ince askılı siyaha yakın koyu yeşil çok hafif kuyruklu bir elbise nazlı ise diğerlerine göre biraz daha mütevazi sayılacak boynuna kadar tülü olan kolsuz uçuş uçuş bir elbise tercıh etmişti.
Leyla diğerlerinden hatta gecedeki herkesten daha farklı bir elbisesi vardı. Bu gece için çocuklarla ufak bir gösteri hazırlamışlar su perileri olan konsepte uygun bir elbise seçmişti. Çocuklar beyaz ve pudra pembe renklerinde Peri kostümü giyeceklerdi.
Leyla da içindeki rengi tine pudra renklerinde üstünde çok ince dantel işlemeli bir tülle kaplı , ve yakalı ve yine tülden çok az kolları olan, belinde çok ince kemerimsi bir ip olana, a kesinim uçuşan bir elbise giyecekti. Her ne kadar o kanat takmayacaksada adete Peri gibi gözükecekti elbisenin içinde.
Saatler geçip yavaş yavaş akşam olurken neredeyse hepsi hazır durumdaydı. Sadece kıyafetlerini giymeleri kalmıştı.
İçeriye, Leyla'ya yapılan hazırlıkları bildirmek ve gece buyunca yapılacakları hatırlatmak içim görevlilerden biri geldi.
"Leyla hanım hemen hemen bütün hazırlıklar bitti . İsterseniz size hemen kısaca bir özet geçeyim söyle bu akşamın sıralaması Ne olacak."
"Çok iyi olur"
Görevli bütün listeyi Leyla'ya tekrar hatırlattı "ve son olarak Leyla hanım Can Bey sahneye çıkacak o şarkıları seslendirdikten sonra da plaket takdimleri ve ne kadar bağış toplandığı açıklanıp gecenin sonuna gelinecek. Sonrada okul grubunuz aileler gittikten sonra sizleri belirlenen saatin sonuna kadar eğlendirecek"
"Bir dakika bir dakika" Leyla can beyi merak etmişti
"Can Bey şarki söyleyecek derken"
"Can Oflaz"
"Ama nasıl olur Bundan benim haberim yoktu ve ne de böyle bir bütçemiz vardı."
"Bana verilen liste bu şekilde Leyla hanım. Ozan Bey böyle bildirmiş."
Tabi Ya Ozan Can başka kim ayarlayabilirdiki bunu.
Görevli gittikten sonra irem dayanamadı.
"Geçen yıl büyük bir çıkış yapan çocuk değil mi o . Vay be Ozan bak sen yaaa helal olsun çocuğa hiç haberimiz yoktu. Leyla hemen arayıp teşekkür etmelisin"
"Haklısın gerçekten çok şaşırdım"
Diğerlerinde aramasını isteyince telefonu eline aldı.
"Çalıyor ama açmıyor"
"Biraz daha bekle kesin senşn aradığını görünce hemen açmayayım demiştir"
"Ay irem Ya  ..."
Leyla İrem'e laf yetiştirmeye çalışırken telefonun diğer ucundan ses geldi
"Alo"
"Alo Ozan . Nasılsın?" Leyla heyecanla konuşmuştu.
"İyim Leyla sen"
"Bende iyiyim teşekkürler. Akşam geliyorsun değil mi?"
"Gelmeyeyim mi?"
"Tabi ki de geleceksin bu gecenin mimari sensin ve burda olman lazım"
"Çok ısrar ettiğin için düşünebilirim belki"
"Düşünmüyorsun kesinlikle geliyorsun"
"Tamam tamam" dedi gülümseyerek. Keyfi yerinde olmalıydı ki bu sesinde yansimiştı.
"Ozan'ın ben aslında şey için aramıştım."
"Evet"
"Bu gece sahne alacak Can Oflaz için. Bana hiç böyle birşey söylmedin şimdi haberim oldu."
"Evet bilerek söylemedi çünkü kabul etmeyecektin. Sürpriz olsun istedim."
"Ama böyle bir şeye hiç gerek yoktu zaten yeterince uğraştın ve bunun için büt..."
"Leyla yine başlama lütfen rahat ol ve gecenin tadını çıkart Tamam mı?"
"Peki Tamam uzatmıyorum zaten ne kadar istememde sana karşı koyamıyorum."
Aslında son cümleyi söylediğine pişman olmuştu ama ağzından çıkıvermişti. Kızlarda çıktan gülüşmeye başlamıştı.
"Karşı konulmaz biri olduğumu biliyordum ama senden duymak hoşuma gitti"
Leyla Ozan'ın yüzündeki o hınzır gülümsemeyi tahmin edebiliyordu. DHA fazla konuşmayı uzatmadı.
"Neyse akşam görüşüz o zaman" deyip telefonu kapattı.
Kızarmıştı sanki sucak olmuştu. İrem'de çoktan dalga geçmeye başlamıştı.
"Sana dayanmıyorum Ozan gör beni"
"İreeeemmmm"
Nazlı onları yatıştırarak giyinmeleri gerektiğini söyledi.
Günün son ışıkları da kaybolurken davetliler gelmeye başlamış onlar da aşağıya inmişti. Çocuklar da gelmiş onlar masalarına geçerken Leyla Ahmet'le etrafı kontrol ediyordu. Ahmet Leyla gittikten sonra kulüpte onun yerini alacak kişiydi ve aynı zamanda yine kulüpten birisi olan Gamze'yle gecenin sunuculuğunu yapacaktı.
Boğaz'ın eşşiz manzarası eşliğinde atmosfer çok güzeldi . Misafirler mumlar,çiçekler ve minik kanatlı peri dekorlarıyla düzenlenmiş, kırmızı halı serilen yoldan içeriye giriş yapıyordu.Etrafta yanan mumların alevleri , Boğaz'dan gelen hafif  rüzgarın etkisiyle titrerken sanki minik periler gibi kanat çırpıyordu bahçede.
Masalar beyaz örtü ve çiçeklerle özenle hazırlanmış. Masaların üstündeki çiçeklern arasında periler mum tutuyordu. Tam karşıda ki sahnenin tülleri de hafif esen rüzgarla uçuşurken misafirleri sanki başka bir dünya açılan kapı gibi bekliyordu orada.
Çocuklar  da gelmiş kanatlarıyla etrafta koştururken sanki gerçekten peri masalı gibi bir ortam yaratıyorlardı. Onlar içim de herşey düşünülmüştü . Balonlar , palyaço , oyuncaklar , pamuk şekeri arabası bile vardı  bir köşede.
Herşey en ince detayına kadar  ayarlanmıştı. Leyla bütün buları görünce içinden Ozan'a bitmez daha teşekkür etti.
Koray'ın yanına gelmesiyle kendine geldi
"Leyla hadi gel dilarıda haberciler bizi bekliyor SMS konuşması için"
Haber bültenlerinde çıkacaklardı. Program başlamadan.
Hemen girişte hazırlanmış olan yere gittiler. Haberciler gelip geçen tanınmış kişilerle koşa röportajlar yapıyordu. Sıra onlar geldiğinde Leyla Koraydan destek alarak sakinleşti  konuşmaya başladı.
O sırada içeriye girmeye hazırlanan Ozan'ı gördü.  Heyacanlamıştı onu görünce. Yanında ki Sinem e aldırmadan sadece ona baktı konuşmaya devam ederken.Koray konuşurken o hala Ozan bakıyordu sonunda o da fark etti ve gözleri birbiriyle buluştu. Gülümsediler birbirlerine .
Her zaman ki gibi içini ısıtıyordu gülümsemesi.  Cesaret verdi Leyla'ya. Önlerinden geçerlerken hafifçe selam verdiler.
Arkasından bakarken bu sefer burukluk hissetmiyordu bu sefer mutluk vardı sadece.
Röportaj bittikten sonra içeriye geçtiler. Beredeyse bütün misafirler oradaydı.
Son kontrollerini yaptıktan sonra Koray ve Gamze sahnedeki yerlerini aldı.
Ve ilk olarak açılış konuşması içim alkışlar içinde Leyla'yı sahneye davet ettiler.
Derin beri nefes alarak konuşmasına başladı Leyla.
Lisedeyken en yakın arkadaşını Su'yu bu hastalık yüzünden kaybedince günlerce ağlamıştı.
Hastalığını ilk ortaokuldayken öğrenmişler yıllarca onunla beraber o da savaşmıştı bu hastalıkla. Selim'de yine her zaman yanlarında olmuştu.
Tam geçtiğini düşündükleri sırada tekrar nüksetmesiyle Su için bu sefer işler yolunda gitmemiş ve ölüm onları ayırmıştı.
Bu zamansız ölüm Leyla'yı derinden etkilemiş uzun süre kendine gelememişti.
O günlerde kendine söz vermiş bu uğurda mücadele eden insanlara destek olmaya başlamıştı. Bu Sayede en yakın arkadaşını her zaman yanındaymış gibi hissediyor ve başka insanlara umut ışığı olmaya çalışıyordu.
İlk önce okuduğu okulda gergin bir lira kampanyası başlatmış, sonra bunu yaşadığı kasaba genelinde yaymayı başarmıştı. Bi kaç kez yerel gazetede çıkmıştı.
Üniversitesi ye gelince de faliyetlerine devam etmiş bu günlere gelmişti.
"Son olarak diyebileceğim şu ki eminim Su şu anda gökyüzünden mutlulukla bizi izliyorr. Seni çok seviyorum arkadaşım huzur içinde uyu seninle başlığım bu yomda elimden geldiğince yürümeye devam edeceğim" Büyük bir alkış koptu bir anda herkes ayaktaydı.
Leyla'nın göZleri dolmuş ağlamamak için kendini zor tutuyordu. Davetlilerin ve arkadaşlarının da ondan farkı yoktu . Su perileri projesinin altında böyle bir hikaye yattığını çok yakın arkadaşları dışında hiç kimse bilmiyordu .
Alkışlar durduğunda tekrar söz aldı
"Son olarak arkadaşlarım bu gecenin mimari olarak beni buraya davet ettiler ama onlar olmadan bunu ve bu kadar büyük bir kitleye ulaşmayı başaramazdım o yüzden onlara çok teşekkür ediyoru ve özellikle çocuklar için günlerce çalışan, maddi ve manevi olarak bize destek olup böyle bir yerde bu geceyi yapmamızı sağlayan ,bu gecenin asıl mimarı olan Ozan Seyhan'a kulübümüz , LÖSEV vakfı ve çocuklar adına çok çok teşekkür ediyorum ve onu sahneye davet etmek istiyorum."
Ozan şaşırmıştı böyle birşeyi beklemeği için. Ayağa kalktı alkışlar içnde Leyla'nın gözlerine bakarak sahneye geldi. Mikrofonu eline aldığında hala şaşkındı.
"Bunu gerçekten beklemiyordum. Çok şaşkınım. Beni tanırsınız normalde böyle şeylere alışkınımdır . Her ne kadar sevgili ailem bundan pek memnun olmasada Hergün bir şekilde sizlere malzeme veriyorum çünkü."
Etraftan gülüşmeler gelmeye başlamıştı. Sonuçta onun gibi bir playboyu tanımayan yoktu.
"Ama bu gece çok başka Leyla her ne kadar mütevazi davransada yaptığı gerçekten çok büyük birşey. Aslında o bu okula geldiğinden beri bu proje için uğraşıyor ama biz farkına varmıyorduk yada varmak istemiyorduk. Çok uğraştı ve bu yıl gerçekleştirdiği etkinliklerle bizimse gözümüzü açtı . Birilerine biraz olsun yardımımız dokunduysa bunlar hep onu ve ekibinin sayesinde. Bize bazı şeyleri hatırlattığınız için biz size teşekkür ederiz"
Ozan konuşmasını alkışlar içinde bitirirken gözlerini gecenin iyilik perisi Leyla'dan alamıyordu.
İkisi beraber sahneden inip masalarındaki yerlerini aldılar.

GünbatımıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin