Part 34

8.2K 482 12
                                    

"Sayang?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sayang?"

"Yes? Are you calling for me?"

"Another flower? Its been a week sayang."

"Why not? Bunga yang cantik untuk isteri saya yang lagi super duper cantik. " Adam mencuit hidung Nik Nufa yang masih melingkar di katil sebaik saja bangun dari tidurnya.

How sweet.

Setiap hari selama satu minggu ini Adam masih meneruskan rutinnya meletakkan sekuntum bunga mawar putih di atas meja bersama secawan susu dan juga beberapa keping roti air tangannya sendiri buat isteri tercinta. Ye, tak pernah Nik Nufa bayangkan lelaki itu akan menjadi sebegitu romantik. Kalaulah dulu aku menolak Adam, sudah pasti aku rugi besar. Semua gadis mahukan lelaki seperti ini, tetapi Adam hanya untuk aku.

"Adam, nak tanya sesuatu boleh tak?" Tanya Nik Nufa sudah mulai merubah posisinya kepada duduk. Tangan Adam dia pegang lalu diajak duduk di katil apabila memberi isyarat menepuk-nepuk katil.

"Jangankan sesuatu, dua tiga suatu pun boleh. Nak tanya apa?" Usik Adam.

"Apa jadi dengan Mila?"

Soalan Nik Nufa membuatkan Adam kurang senang, jelas air mukanya berubah saat nama itu disebut oleh isterinya.

"Kenapa sebut lagi nama dia? Tak penting tahu tak," getus Adam mulai merengus tidak suka.

"Saja tanya. Yela, the last time Nufa cuma dapat tengok polis pegang dia. Who knows dia lari ke, lepastu sampai sini dia culik Adam pulak." Fikiran Nik Nufa sudah jauh menerawang memikirkan tentang gadis yang sempat membalas dendam kepadanya. Dendam kesumat yang hampir meragut nyawa aku.

"Kalau dia culik Adam, Nufa kan ada. Nufa boleh belasah dia macam haritu. Takut Adam tengok Nufa cekik dia, siku dia." Usik Adam lagi.

"Eee tak malu, orang jantan nak mintak perlindungan dengan orang perempuan." Sindir Nik Nufa pedas. Kata Adam, Mila memang sudah ditahan oleh pihak polis.

Nik Nufa turun ke bawah membawa baju kotor suaminya untuk dibasuh meskipun telah dilarang berulangkali oleh Adam. Takut isterinya belum betul sihat. Bosan jugalah kalau terus dilayan bagaikan orang sakit. Nak berkemas tak bagi, nak buat kerja dapur tak bagi. Lama-lama kecergasan badan boleh hilang. Setelah menuang satu penutup pelembut baju, Nik Nufa menekan butang mula menandakan baju itu akan segera diproses sehingga bersih. Matahari dah naik ni eloklah jemur baju, mesti cepat kering.

"Nufa buat apa tu?" Tegur Datin Hawa perasan menantunya ada didapur. Alamak! Habislah kena bebel.

"Basuh baju."

SYARAT CINTA NIK NUFAWhere stories live. Discover now