sepuluh

180 54 28
                                    

Min Hee pov

"Ya eomma. Ye nanti Min Hee balik, takyah la nangis. Lupa aritu nak gitau. Sorry." Min Hee menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Aduh eomma ni, bukannya aku sengaja tak bagitau dia yang aku datang Jeju ni. Aku lupa. Hehehe. Kalau ya pun jangan lah nangis. Halah halah.

"Hoseok cari? Ah lantak dia." kata Min Hee.

"Kamu bergaduh ke dengan majikan kamu tu?" soal eomma ditalian.

"Ermm ouh eomma! Min Hee nak pergi makan! Kbai i lap chu muah setempek!"

"Yahㅡ"

Talian diputuskan. Eomma ni bekas wartawan dulu, kalau dia tanya soalan tu sehari jugak tak habis. Nafas dihela berat. Langkah diatur keluar dari homesatay yang didiami..

"Chak! Hai akak cantik." sapa Jinyoung sambil tersengih.

"Hai. Cam tahu-tahu saya nak keluar. AWAK STALKER EK?!" kata Min Hee separuh jerit.

"Eh tak tak! Saya datang memang nak ajak awak keluar jalan-jalan tapi saya nampak awak dah keluar, saya tegur lah." balas Jinyoung bersungguh-sungguh.

"Yoojung mana? Awak tak bawak dia ke?" soal Min Hee.

Jinyoung menggosok lehernya.

"Erm tak."

"Jom pergi rumah dia. Apa lah kawan sendiri pun lupa." Min Hee menampar perlahan bahu Jinyoung.

"Ok jom!"

Jinyoung membawa Min Hee ke rumah Yoojung. Dalam perjalanan, seorang lelaki yang sedang berlari merempuh mereka dengan kuat.

"Woi!ㅡ"

"Jinyoung dia tu peragut!!" jerit Yoojung dari jauh sambil berlari mengejar peragut itu.

"KEJAR LAH DIA DEYY!!" marah Min Hee lalu mengejar si peragut itu.

Jinyoung masih blur namun dia segera dia kejar peragut itu.

"BERANI KAU RAGUT ANAK DARA ORANG?! SINI KAUU!!" Min Hee memecut laju.

Terkejut jugak Jinyoung dengan Yoojung dibuatnya. Wow fantastic!

Jarak diantara mereka semakin dekat. Min Hee merenung tajam si peragut yang cuba melarikan diri itu. Tangannya mencengkam si peragut.

"LEPAS LAH BODO!" marah si peragut.

"APA BUDU BERUDU! AKU DOC K PANDAI TAU! EXAM STRAIGHT A+ KAU ADO? ERM RIAK JAP." tumbukan dilayangkan pada mukanya. Tersungkur si peragut sekali dengan Min Hee.

Peragut itu bangun dan mencengkam leher Min Hee. Sesak nafas Min Hee. Peragut itu tersenyum sinis kemenangan. Namun Min Hee juga tersenyum sini.

Ddushh!

Tersungkur mengerang kesakitan yang amat peragut tu.

"HAA RASAKAN KAU! SEMUA LAKI SAMA JA! TENDANG TEMPAT SPECIAL TERUS TUMBANG!!" Min Hee mencengkam leher lelaki tersebut.

"AKU ADA TALI PINGGANG RAINBOW KAU TAU. JANGAN MAIN-MAIN DENGAN KAK LONG KAWASAN." bertubi-tubi tumbukan dihadiahkan pada lelaki itu.

"Maaf kalau lepas ni kau mandul."

"Min Hee!!" jerit Jinyoung dan Yoojung. Min Hee berpaling dan tersengih. Handbag milik Yoojung diambil.

"Caya lah!!" Jinyoung membuat thumbs up.

"Harap je laki. Lari pun slow." kutuk Min Hee pada Jinyoung. Handbag diserahkan pada tuannya.

"Gomawo Min Hee. Kaki dengan tangan awak berdarah!" ujar Yoojung.

[C] Mama || 정호석Where stories live. Discover now