18

153 41 22
                                    

"Jemput la makan Min Hee." kata Miran lalu meletakkan sepotong kek red velvet buatannya. Miran tersenyum manis.

"Susah susah je kak...."

"Miran. Yoon Miran."

"Ahh mian. Hehe." Min Hee menggosok lehernya. Kekok saat ini. Mana taknya dah la tak kenal. Tuptup ni dah ada kat rumah dia.

"Kamu masih cantik macam dulu. Akak cemburu." puji Miran.

Ah Miran ni akak senior time Hoseok, Min Hee dan Ae Min kat U. Merangkap dormmate Min Hee dan Ae Min.

"Mian sebab tak kenal akak." Min Hee memohon maaf. Gara-gara koma, ingatannya telah hilang. Entah bila nak pulih, dia belum pasti.

"Takpe akak faham. Makanla ni. Feberet kamu dulu, suka sangat bila akak buatkan red velvet." pelawa Miran tatkala hidangan itu belum disentuh.

"Iya?" Min Hee menyuapkan kek itu kedalam mulut. Matanya membulat.

"Sedap! Wah akak memang terbaik!" ibu jari ditayangkan.

"Kalau sedap makan la banyak-banyak. Akak buatkan lagi." Miran tersenyum.

"Eung!" sahut Min Hee.

Amboi kau, tadi bukan main kekok la, shycat la. Shyton benar.

"Akak dah kawin?" soal Min Hee saat matanya tertancap cincin dijari manis Miran.

"Belum. Alah orang kawin je ke yang boleh pakai cincin?" seloroh Miran.

"Akak baik. Nanti saya suruh Hoseok masuk meminang. Akak boleh jadi mak yang baik untuk Kyung." Min Hee tersengih.

"Kamu ni. Tak pasal muka akak ni viral. Habis fans Hoseok serang akak. Hahaha." Miran tertawa kecil. Ada-ada saja Min Hee.

"Takpe kak. Muka kuda tu bukannya hensem sangat pun." kutuk Min Hee. Time Hoseok takde la, masa dia mengutuk anak pakcik Jung itu habis-habisan.

"Memang pun. Muka pecah rumah." Miran pun join mengutuk Hoseok.

Meja makan penuh dengan gelak tawa mereka. Gelak la, Hoseok tahu ni, siap diaorang.

✘✘✘✘✘✘✘

Hospital.

Pintu bilik wad 2518 diketuk perlahan lalu Min Hee memasuki wad itu.

"Hi beb." sapa Min Hee pada Doyeon.

"Hey, duduk la." pelawa Doyeon.

"Aigoo baby!" bayi yang berada disebelah Doyeon dicapai. Min Hee mengambilnya dengan penuh berhati-hati.

Bayi kecil itu dicium berkali-kali.

"Comel. Kau nak letak nama apa?" soal Min Hee seraya memangku bayi itu.

"Kau cadangkan la. Aku tak pilih lagi." kata Doyeon.

"Kalau aku, aku suka nama Jung untuk lelaki. Cam comel je nak panggil. Jung~" bayi dipangkuannya diusap lembut.

"Ok jugak tu. Takpe la nanti aku bincang dengan Kwang In." ujar Doyeon.

Mata Min Hee hanya tertumpu pada bayi lelaki comel itu.

Mata Min Hee hanya tertumpu pada bayi lelaki comel itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Mama || 정호석Where stories live. Discover now