Min Hee pov
"Mak cik bawak lah slow sikit! Tak lari la hospital tu!" jerit Kyung yang berada disebelah Min Hee.
"Diamlah kau! Memekak je!" lantas sebatang lolilpop disumbat kedalam mulut Kyung tanpa rasa bersalah.
"Humphaajsjakzj!" gumam Kyung. Min Hee tergelak shyton.
"Rileks, perisa seteroberi." ujar Min Hee.
Beberapa ketika mereka sampai ke destinasi. Tak lain tak bukan hospital sultan abdul halim. Eh seoul.
Min Hee membuka sit belt.
"Nak ikut?" soalnya pada Kyung.
Kyung mengangguk.
"Tapi kena masuk bilik mayat. Ada kes." terang Min Hee.
Automatik Kyung menggeleng laju. Min Hee terbahak-bahak ketawa. Lahai memang anak Hoseok. Penakut!
"Tipu je. Jom." Min Hee tersengih lalu keluar dari kereta. Kyung sekadar mengekorinya.
"Ramainya orang." Kyung melihat sekeliling. Penuh dengan manusia yang bermacam ragam.
Ada yang kaki patah, yang naik kerusi roda, yang berbalut cam mumia pun ada!
"Bakal-bakal mayat pun ramai." seloroh Min Hee lalu memulas tombol pintu bilik.
"Min Hee sunbae!" Park Somi menunduk hormat tatkala melihat Min Hee.
"Nae?" Min Hee tersenyum kekok.
"Ah mian. Lupa yang sunbae hilang ingatan." Somi tersenyum sambil menggarukan kepalanya yang tidak gatal.
"Erm fail yang nak bagi kat saya tu ada?" tanya Min Hee.
"Oh ya! Sekejap!" Somi terlupa akan perkara itu.
"Ah sunbae! Boleh tunggu kejap? Saya gi ambik! Terlupa tadi. Kejap je 5 minit!" disarungkan kot putih ditubuhnya lalu berlari ke luar.
Min Hee terpinga-pinga.
"Kang jadi 5 jam." kata Kyung selamba.
"Itulah. Haih." keluh Min Hee.
"Makcik! Hospital ni takde kuih pau ke? Mochi ke?" soal Kyung tiba-tiba.
"Rasanya ada. Kot. Kenapa?" Min Hee menyoal kembali.
"Craving. Nak makan pau!" Kyung mencebik. Tangan kecilnya diletakkan diperut.
"Tch cam ngandung. Tapi bagus jugak tu. Jom arh gi cari!" Min Hee mengangkat tangan keatas.
"Belanja?"
"Makcik belanja. Kau bayar. AHAHAHAHAHAH!" dahi Kyung dijentik.
❈❈❈❈❈❈❈
"Pakcik pau kaya 3, pau ayam 3." Min Hee membuat pesanan.
"Banyaknya. Kang tak habis membazir." bebel Kyung.
Aih ni ikut perangai sapa suka bebel ni? Cam makcik-makcik je.
"Habis. Makcik 5 kau 1." ujar Min Hee.
"Makcik, cikgu Kyung kata orang tamak selalu rugi." perli Kyung.
"Yelah-yelah. Kau 2. Pandai ek nak deepkan orang. Dasar anak Hoseok!" balas Min Hee.
"Nah nak paunya." hulur pakcik itu.
YOU ARE READING
[C] Mama || 정호석
FanfictionKisah kita tersimpan rahsia dan terkandung segala serpihan duka. Kisah kita bagaikan suatu jampi, yang cukup memukau. Sayang, dapatkah kita bersatu? p/s: Untuk sayangku yang comel, Jung Hoseok❤