Bunyi dari alarm yang diset pada iphone X milik Hoseok memecahkan suasana sunyi. Hoseok menguap. Tangannya meraba-raba ditepi katil mencari fon miliknya.
"Ugh huaa." Hoseok menenyeh mata yang masih memberat.
Terasa ada sesuatu melingkari pinggangnya. Terlihat Kyung yang masih dibuai mimpi disebelahnya. Ah semalam dia tertidur dekat bilik Kyung.
Hoseok memandang setiap inci wajah anaknya.
Ting!
Bunyi notification membuat dia memandang skrin fon.
Babysitter paling gedik:
Saya tak datang kerja harini. Ada hal. Jaga Kyung. Dia rindu awak hari-hari. Luangkan masa dengan dia. Kalau tak saya tampo awak guna selipar jamban. Bye (づ ̄ ³ ̄)づ.
"Ceh."
Tubuh Kyung menggeliat kecil. Aigoo banyak tidur betul. Ni mesti ikut ajaran Min Yoongi.
"Pa." panggil Kyung manja. Jari kecilnya memegang baju Hoseok.
"Ya sayang. Good morning." Hoseok mendukung tubuh Kyung lalu diletakkan dirabanya.
"Papa tak keja ke harini?" Kyung memandang papanya.
"Tak. Cuti-cuti Korea." sengih Hoseok lalu mencium pipi gebu Kyung.
"Papa, Kyung lapar. Papa masakkan nasi goreng boleh?" pinta Kyung. Lama dia tidak merasa masakan papanya. Sibuk kerja.
"Boleh tapi Kyung kena tolong la baru cepat siap. Ok?" jari telunjuk dinaikkan.
"Okay!" Kyung bersorak riang. Jari telunjuknya juga ditayangkan pada Hoseok.
"Pergi cuci muka gosok gigi dulu." arah Hoseok.
"Dukung!" Kyung memaut leher Hoseok.
"Aigoo kenapa manja sangat ni? Bukan jauh pun toilet tu. Kurang dari 15 langkah je." Hoseok mengigit tangan Kyung yang memaut lehernya.
"Bila lagi nak manja dengan papa? Dukung la pa!" rengek Kyung.
Hoseok tertawa. Ada-ada ja anak dia ni. Dituruti permintaan Kyung itu.
"Makin berat la anak papa ni. Makcik tu bagi makan banyak eh?" soal Hoseok lalu menurunkan Kyung.
"Haah." Kyung mengangguk.
"Dahla papa turun dulu. Nanti dah siap turun." pesan Hoseok pada puterinya itu.
Langkah diatur ke tingkat bawah. Dibuka peti ais bagi mengambil barang. Hoseok kaget. Penuh peti ais tu dengan makanan. Sayur semua ada. Rajinnya Min Hee beli. Bagusla dia pun bukan ada masa nak beli barang dapur. Sibuk memanjang.
Hoseok meletakkan semua barang yang hendak digunakan diatas dapur. Api dinyalakan.
"FIREEE EOEOEO!" sempat lagi dia berdendang.
Handphone Hoseok berdering. Segera Hoseok mengangkatnya.
Jin hyung bts
YOU ARE READING
[C] Mama || 정호석
FanficKisah kita tersimpan rahsia dan terkandung segala serpihan duka. Kisah kita bagaikan suatu jampi, yang cukup memukau. Sayang, dapatkah kita bersatu? p/s: Untuk sayangku yang comel, Jung Hoseok❤