"Haih Min Hee. Sudah-sudahla tenung muka saya yang kacak lagikan comel ni. Awak nak apa sebenarnya?" omel Baekhyun sambil memandang Min Hee.
Mereka berada dalam bilik Baekhyun. Well time rehat kan? Takde patient."Saja. Tak sangka ex saya boleh tahan kacak rupanya." selamba Min Hee berkata. Baekhyun tergelak mengekek.
"Awak baru sedar? Saya memang kacak sejak azali." Baekhyun membangga diri.
"Hah riak riak!"
"Awak pun makin cantik Min Hee." rambut Min Hee yang menutup matanya disisir ke belakang dengan jarinya.
Jujur Park Min Hee memang cantik. Kulit putih bak kacukan dan mata coklat gelap ditambah pula raut wajahnya yang manis. Dengan bibir merah delimanya. Cukup menawan. Beberapa tahun tidak bersua ternyata pencuri hatinya masih cantik. Tak! Bertambah cantik.
"Haipp!!" tangan Baekhyun dipukul. Baekhyun mengaduh kesakitan.
"Suka hati je sentuh anak orang. Lempang pakai heels ni kang!" Min Hee mengugut sambil menayangkan kasut tumit tingginya pada Baekhyun.
"Ok ok! Halah garangnya. Eh jap cam kenal heels ni." kasut tumit tinggi yang dipegang Min Hee dirampas oleh Baekhyun dalam sekelip mata.
Baekhyun tersenyum sendiri.
"Dah kenapa senyum sorang-sorang? Wayar otak putus?" tanya Min Hee apabila melihat Baekhyun yang tersenyum saat melihat kasutnya.
"Awak nak tahu tak? Kasut ni birthday present awak. Saya yang hadiahkan." kata Baekhyun. Min Hee seolah tidak percaya. Kasut yang dia suka pakai selama ni, kasut ex yang bagi! Ahh patutla sedap benor memakainya.
"Ada lukisan mini love dalam ni. Sebelah dalam kat belah kanan. Nah tengok." Baekhyun menunjukkan lukisan berbentuk hati kecil yang terdapat pada tepi belah kanan dalam kasut itu.
Min Hee tergamam. Dia pun tak perasan selama ni. Main pakai je. Mana ada nak belek-belek dah. Uwuu.
Baekhyun bangun dari duduknya lalu melutut kemudiannya menyarungkan kasut itu kembali pada kaki Min Hee.
"Awak tahu tak sebab saya bagi kasut ni dulu?" soal Baekhyun memandang tepat muka Min Hee.
Min Hee sekadar mengangkat bahu.
"Sebab dulukan kesayangan saya tu selalu gedik-gedik acah princess. Sebabkan awak suka benda yang simple but still beautiful, jadi saya belikan kasut ni. Puas cari satu Korea dengan Malaysia tau. Semata demi awak. Untuk memenuhi cita rasa awak." Baekhyun memberitahu Min Hee tentang kisah kasut itu.
"Kenapa bersusah payah demi saya, Baekhyun?" Min Hee memegang wajah Baekhyun lantas menyoal. Bila pandang Baekhyun, rasa macam ada sesuatu yang buat Min Hee tak keruan.
"Awak rasa sebab apa lagi? Sebab saya cintakan awak Min Hee." kini wajah Min Hee pula disentuh lembut. Baekhyun melihatnya dengan penuh kasih bercampur rasa rindu.
"Sampai sekarang.. saya masih cintakan awak." luah Baekhyun.
❁❁❁❁❁❁❁
Aku duduk termenung sendirian. Tadi aku dah pergi jenguk Yuki. Dia dah sedar. Syukurla. Tapi sekarang dia sedang tidur. Baekhyun suruh dia banyakkan rehat. Hoseok dan Kyung aku tak dapat kesan dimana manusia berdua itu berada. Yang pasti masih dibumi.
"Noona!" satu suara kedengaran dari jauh. Aku menoleh. Dia melambai kearah aku.
Eh jap aku ke? Mana tau dia lambai orang lain. Malu je syok sendiri. Tapi aku macam kenal budak tu. Ahh! Yang satu group dengan Hoseok. Apa nama dia tu Park Jinmin? Jinhan? Apa Jin tah. Aku lihat dia berlari kearah ku.
"Noona!! Noona!" dia lantas duduk disebelahku. Hypernya budak ni. Baru lepas minum ketum ka?
"Iya?" aku tersenyum kekok. Mana Hoseok ni? Aku dahla tak biasa dengan geng jemah dia.
"Jimin rindu noona." bilangnya manja.
Oh Jimin. Haa ingat dah. Si mochi pendek kesukaan aku.
"Lama noona tak jumpa Jimin. Mana yang lain?" aku menanya.
"Ermm diorang– haa tu pun!" Jimin menunding jari kearah kiri. Aku melihat sedikit. Eh Hoseok dengan diorang.
"Hyung! Cepatla!" Jimin melambai-lambai tangannya. Salah seorang dari mereka terus berlari sebaik saja terlihat kami dibangku ni.
"Noona!" sebabkan dia lari laju, maka tergelincirla budak comel itu. Aku mulanya nak gelak, tapi segera aku bangun dan menapak kearahnya.
"Jungkook! Kenapa lari-lari? Kan dah jatuh." marah aku. Eheh? Ingat pulak nama dia.
"Noona sakit..hiks." adunya dengan sendu yang dibuat-buat.
"Sini noona tengok." aku menghulurkan tangan membantu dia bangun.
"Gedik arh! Sengaja nak curi perhatian noona!" perli salah seorang dari mereka.
"Jeles cakap jeles." Jungkook menjelirkan lidah. Ya Tuhan budak-budak ni. Aku karate sorang-sorang baru tau. Asal dengan aku je gaduh. Jumpa aku je gaduh. Biasa ni!
"Jangan lari-lari. Sini hospital. Bukan dorm kita." ujar lelaki berkulit pucat dengan berkaca mata hitam itu.
Aku lupa nama dia weyy.
"Baik Yoongi hyung." Jungkook mencebik. Haa Yoongi! Itula nama dia. Ok dah ingat!
"Min Hee kenapa duduk sini sorang-sorang? Tak temankan Yuki ke?" Jin menyoal prihatin. Yang ni aku ingat namanya sebab dia selalu jugak chat dengan aku.
Ni mesti Hoseok dah cerita pada mereka tentang Yuki. Kecohla anak pakcik Jung ni.
"Dah pergi tadi. Tapi sekarang dia tengah tidur. Biarla dia rehat." bilang aku. Mereka mengangguk faham.
"Nak pergi makan tak?" pelawa aku. Tiba-tiba ada mood nak belanja orang. Ok sebenarnya aku taknak diorang bising kat sini. Bangtan ni walaupun tujuh orang je tapi tahap bising dia... hanya Bang Sihyuk yang tahu.
"Nak! Noona belanja?" Jimin memandang aku.
"Ya Jimin." pipi tembamnya aku cubit geram. Mengekek dia tertawa. Alahai comel la mochi kesayangan aku ni. Makin pandang makin comel. Lain dengan Hoseok.
Sekilas pandang cam Yoongi. Dua kali pandang nampak cam Jungkook. Ketahuila Bangtan ni makan member sendiri.
YOU ARE READING
[C] Mama || 정호석
FanficKisah kita tersimpan rahsia dan terkandung segala serpihan duka. Kisah kita bagaikan suatu jampi, yang cukup memukau. Sayang, dapatkah kita bersatu? p/s: Untuk sayangku yang comel, Jung Hoseok❤