12

161 48 34
                                    

Hoseok pov

Aku terjaga dari tidur. Kepala aku rasa berat. Pening pun still ada. Buntang mata aku saat aku lihat bilik yang aku duduki ni bukan bilik aku.

"Cepat sembuh Hoseok."

Aku ingat! Min Hee kiss aku semalam! Aku menyentuh pipi sendiri.

EOMMA SEOK RASA NAK TERBANG!! OMAGASHH!!

k jhope k.

Aku terdengar bunyi riuh rendah dekat luar bilik. Dah kenapa yitu? Aku gagahkan diri untuk bangun. Waduh-waduh dunia saya berputar. Aku berjalan kearah pintu. Pintu dibuka.

"Pakcik sambut!!!" bulu tangkis dituju pada pakcik Kim.

Hoseok terlompong. Uish main badminton tak ajak. Majuk ah gini.

"Haa okay okay!! Aduh payah aih tua-tua ni nak main." pakcik Kim pun menampar kembali bulu tangkis pada Jinyoung.

"Buat elok-elok oppa!" jerit makcik Kim.

Wahhh oppa duh. Tak sangka.

"Korang main tak ajㅡ"

Tingg!

"Hoseok!" Hoseok memegang dahinya.

"Awak ok?" Min Hee memegang bahu Hoseok. Kesian dia dengan si Hoseok yang baru di'smash' oleh dirinya.

"Ada nampak saya ok?" soal Hoseok sinis tak ubah caranya seperti mami mas idayu.

"Tak heeee." Min Hee tersengih.

"Jangan sengih. Pikir comel la?" kata Hoseok.

Min Hee memandang Hoseok dengan pandangan kau-dah-kenapa?

"Sihat dah Hoseok?" sapa pakcik Kim dengan peluh menitik di dahi.

Semangat betul orang tua ni main badminton. Demi mengorat aweks cun la katakan. Walaupun pakcik Kim ni memang spesies manusia lelaki yang gatal tahap ulat bulu, dia tetap setia pada makcik Kim. Memang awek kat luar sana berjuta kali lebih cun dari makcik Kim, tapi isterinya tetap dihati. Dia lah isteri pertama dan terakhir. Auchh ayat.

Hoseok mengangguk.

"Papa!" Kyung berlari kearah mereka dan diikuti oleh para member bangtan.

"Gwenchanha?" tanya Jin sambil meneliti badan Hoseok.

Dari atas kepala sampai hujung kaki. Risau betul dia dengan Hoseok ni. Sampaikan Namjoon pun turut jeles. Ok saya ship NamJin!

Bukan sokong gay.

"Apa Jin hyung ni! Main raba-raba anak orang!" Hoseok memeluk tubuhnya. Acah perempuan lak.

"Kau anak akㅡ eh adik aku. Eyy gedik la Hoseok!" bahu Hoseok ditampar.

"Gais jom gi makan? Jimin dah lapar sangat sangat sangat sangat sangat sangat." Jimin memegang perutnya yang dah rancak berdendang.

"Jom! Yoongi hyung belanja!" laung Taehyung.

Yoongi memandangnya tajam.

"The fish. Jangan harap." kata Yoongi lalu meninggalkan mereka.

"Savage dia bila nak hilang?" Jin merengus.

"Bila Jimin confess kat dia." balas Namjoon tersengih. Terserlah dua lesung pipit dia. Auch menggoda dey.

Mereka berjalan menuju ke gerai makan berdekatan. Jimin dengan Taehyung dah berlari ke hadapan. Kes kebulur ni. Siap cop tempat sendiri. Apa diaorang ingat itu gerai makan Bang Sihyuk yang punya?

[C] Mama || 정호석Where stories live. Discover now