Dari tadi aku pandang je pintu rumah ni. Erm bukan rumah aku tau, tapi rumah majikan. Eh dah cam bibik lak. Rumah dia memang bapak besar. Tapi pintu pagar dia tak tutup. Memang nak pelawa pencuri masuk gamaknya. Sebab tu aku leh masuk. Haha k.
Nak ketuk tak? Nak tak? Ermmm. Rasa segan lak tetiba ni. Ah ketuk jelah.
Tok tok tok
Maka muncul lah seorang budak perempuan dengan muka apa-makcik-nak.
"Hai, erm tumpang tanya Jung maksud saya papa kamu ada tak?" aku cuba sehabis mungkin memaniskan muka aku yang dah sememangnya manis ni. K perasan bak hang.
"Ada. Kenapa ahjumma nak jumpa dia? Dan ayat ahjumma terlalu baku." kata budak itu dengan muka sedingin ais kat kutub selatan. Pergh, mau aku tenyeh mulut dia dengan cili duh.
"Erm.."
"Kyung? Ada ap- Oh, awak dah sampai." muncul pula seorang jejaki tinggi depan aku. Erm tinggi sikit je dari aku.
"Haah hai." segan pulak aku tetiba.
"Jemput lah masuk." dia tersenyum.
Like seriously? Anak dia dengan bapaknya jauh beza bro. Bapak dia happy go lucky, anak mulut berapi.
K tak baik ngata orang ish!
Aku pun melangkah masuk. Orang dah pelawa tu. Design rumah dia memang cun. Cantik weyh.
"So, encik Jung Hoseok? Bila saya boleh start bekerja?" tanya aku tanpa berbasa-basi. Dengan anak dia tengok aku macam nak telan je. Aduh ahjumma tak ngorat aih papa kamu tu!
"Saat dan detik ni pun boleh HAHAHA k. Erm harini lah, saya kena pergi kerja japgi. Dan panggil saya Hoseok, segan lah ber'encik' bagai." dia tersengih.
Ok aku rasa awkward sekarang tetiba lak dia gelak aduh. Layankan jelah.
"Kalau macam tu baiklah. Dah makan ke belum? Kalau belum saya masakan. Jangan risau, tolong masak ikhlas." tawar aku. Yelah mana tahu kot-kot tak makan lagi ke kan?
"Kita makan kat tempat kerja saya lah. Saya dah kena pergi ni, so nak bersiap jap." dia lantas bangun.
"Eh! Saya kena ikut ke?" soal aku.
"Kenalah. Sebab saya dah janji nak bawak Kyung ke sana harini. Awak boleh tengokkan dia time saya kerja." balasnya.
"Saya drive sendiri." aku tersengih. Takkan nak kongsi satu kereta dengan dia? Apa pulak Kyung kata nanti.
"Ok, dah saya nak bersiap. Jangan intai!" dia berlari naik keatas.
Aku tergelak kecil. Tak hingin lah. Duh.
❈❈❈❈❈❈❈
Aku terlompong seketika. Ok aku baru tau yang Hoseok ni k-idol. So tempat yang kami tuju ialah showcase. Memang ramai artis aku jumpa kat sini. Rasa cam dah masuk dunia lain pulak. Cantik-cantik, hensem-hensem belaka. Boleh buat bakal suami. Hahaha gatalnya!
"Makcik! Tengok apa lagi? Jalan lah cepat." haa kau sekali dia jerit.
Makcik kau panggil aku? Mujur anak majikan je ni, kalau tak aku dah hawing dia sampai Atlantis.
"Yaya!" aku segera berlari mengejar Hoseok dan Kyung. Jauh nun didepan. Nampak sangat aku ni terlalu jakun tadi sampai diaorang jalan pun aku buat tak kisah.
Jalan punya jalan, sampai lah kat satu tempat ni. Ada stage, ada orang dan ada fans yang sedang mengila. Jerit sana jerit sini. Kalau pecah gegendang telinga aku, aku saman diaorang.
Hoseok pula sedang bersiap-siap. Kyung ada dengan aku. Tapi mata aku tertumpu pada stage. Ada satu kumpulan yang tengah perform. Orang dok jerit Got7? Tahlah aku pun tak tahu menahu sangat tentang ni. Tapi sedap pulak lagu dia. Aku pun perhati jelah. Erm boleh tahan.
YOU ARE READING
[C] Mama || 정호석
FanficKisah kita tersimpan rahsia dan terkandung segala serpihan duka. Kisah kita bagaikan suatu jampi, yang cukup memukau. Sayang, dapatkah kita bersatu? p/s: Untuk sayangku yang comel, Jung Hoseok❤