بعد يومان عاد اسر ومعه ادم وكاميليا لقرب ولادتها..
الي المنزل واستقبلته فريده بحب..وبعد عدة ايام ..اتت سارة الي المنزل
لتفجر المفاجأة في وجه فريده.ام علي :اسر يابني فيه واحدة اسمها سارة
قاعدة مستنياك تحت في المكتب..اسر باستغراب: سارة ....وديه عايزة ايه..
فريدة:سارة.....سارة مين يا اسر....اوعي تكون
سارة اياها...وبحدة وعايزة منك ايه ان شاء الله..اسر:استني بس يا فريده لما نشوف عايزة ايه...
استنيني انتي هنا وانا هشوفها واجي..فريدة:لا والله استناك هنا ...لا ده انا رجلي علي رجلك...
هبط كل من اسر و فريدة الي المكتب لملاقاه سارة..
اسر بوجه غاضب: ايه....خير عايزة ايه..
سارة:بمياعة :ايه يا بيبي مالك متعصب ليه ...انت زعلان اني جيت.
.اصل لقيتك طولت غيبتك ومش بتسال قولت اجي انا انت وحشتني موت..اسر:انتي اتجننتي ....ازاي تيجي هنا وعايزة ايه ..
سارة بزعل مصطنع:كده برضو يا اسر ...ده بدل ما تقولي
وانتي كمان وحشتيني.....ديه مقابلة تقابل
بيها مراتك..انت نسيت اليومين بتوع القريه..فريده بعصبيه:مراتك....مراتك ازاي ....وقريه ايه...
ماتنطق ياسي اسر ....ايه اللي بسمعه ده..اسر بغضب:انتي اكيد اتهبلتي ....مرات مين انا اتجوزك انتي ...
سارة:كده برضو يا اسر ...بتنكر ...طب ليه ماهي مسيرها هتعرف..
فريده بغضب وحده:اعرف... اعرف ايه .....ايه التخريف ده...
ماترد عليا يا اسر مالك متنح ليه ....الكلام اللي بتقوله
الزفته ده صح ....ماتنطق والا اطربق البيت علي اللي فيه..سارة وهي تخرج ورقة من حقيبتها:ايوة يا حبيبتي
متجوزين ...و الورقة ديه تثبت كده خدي اقري وانتي تتاكدي..اخذت فريده الورقة من سارة وهي تقرئها..
وما كانت الا ورقة زواج عرفي بين اسر وساره..فريدة بصدمه:ايه ده مش ممكن ...معقوله ...
الورقة ديه اكيد مزورة مش كده ..انتي بتلعبي
لعبة قذرة من الاعيبك انتي مبتحرميش..سارة:لا المرادي مش لعبة ديه حقيقة ...
انا واسر متجوزين وبصي علي التوقيع كويس..فريده:ده ...ده خطك يا اسر....وبعصبيه شديده ...
ماتنطق ساكت ليه رد عليا ده خطك..سارة:ايوة خطه وميقدرش ينكر ...مش كده يا اسر..
اسر:فريده اسمعيني..انا...انا هفهمك..
فريدة ببكاء والقت الورقة في وجه اسر:اه يا خاين يا غشاش ....
انا مش قعدالك في البيت ده ثانيه واحدة.. وركضت الي الغرفة..