Selmas perspektiv
Jag och Jessica sätter oss ner i klassrummet. Det är ungefär 10 minuter kvar innan vår mattelektion sätter igång men det var redan öppet till klassrummet så vi valde att gå in. Lova och Clara kommer även de in till klassrummet och sätter sig ner vid bordet bakom oss. "Jag hoppas verkligen större delen av matten idag kommer bestå av genomgång" säger Clara och suckar högt. "Jag har knappt sovit något inatt och har ingen energi för skola idag" fortsätter hon och jag vänder mig om mot henne. "Jag antar att det kommer vara någon genomgång iallfall eftersom vi nyss har börjat här" säger jag och ler medlidande mot henne. Stackarn ser helt död ut.
Några killröster hörs från klassrumsdörren och jag vrider på mig igen så jag kan se vilka de är. Arvid och William. Två killar som hittills iallafall verkar väldigt schyssta och de ser väldigt bra ut, båda två. De flyttar sina steg i vår riktning och sätter sig ner vid bordet som är framför mitt och Jessicas. "Tjena girls" säger Arvid och ler med sitt charmiga leende mot oss. "Hello" säger jag och ler tillbaka.
"Du Selma, hade jag bara kunnat få snacka med dig lite? Ensamma då?" frågar William och jag tittar förvånande på honom. Snacka? Med mig? Ensamma? "Öh ja okej" jag reser mig upp och följer efter William ut från klassrummet. Han ställer sig några meter bort vid ett av fönstren och jag följer efter honom. "Är det något speciellt du vill?" frågar jag lite smått nervöst.
"Jo asså" börjar han men tar sedan en paus och drar sin hand genom sitt hår. "Du verkar superschysst och är väldigt good looking" säger han och jag känner hur mina kinder hettas upp en aning. "Åh, tack, du med" säger jag och hans läppar formar ett brett leende. "Så jag undrar om du hade velat hitta på något någon dag?" frågar han och drar sin hand åter igen genom sitt hår. "Öhm ja absolut, det kan vi väl göra".
"Toppen! Kan jag få ditt nummer?" säger han och jag blir nästan lite ställd. Vi har knappt snackat och han vill redan ha mitt nummer. Well. Han räcker över sin mobil till mig och jag skriver in mitt nummer. "Great" säger han och precis då kommer vår lärare så vi går in till klassrummet igen.
När jag sätter mig ner bredvid Jessica ger hon mig en ivrig blick. Jag bara ler mot henne och vänder mig sedan framåt för att kunna vara med på genomgången. "Så du tänker alltså inte berätta?" frågar hon och låtsas vara sårad. Jag lutar mig mot henne och börjar viska lite diskret. "Asså han typ gav mig komplimanger först och sa typ att han ville hänga typ, sen bad han om mitt nummer".
"Men skojar du, så jävla gullig" säger hon och jag nickar. "Jo, men jag vet inte" säger jag så tyst jag kan, medveten om att William och Arvid sitter någon meter ifrån oss. "Vi får snacka mer efter lektionen!" säger hon och vi båda låter vårt fokus hamna på genomgången.
När den otroligt långa mattelektionen äntligen är avslutad drar Jessica ivrigt bort mig mot våra skåp. "Varför är du lite tveksam angående William? Han gillar ju obv dig!" säger hon och vickar på ögonbrynen. "Jag vet inte, jag vill typ vänta lite vi har ju nyss börjar här, sen vill jag ju lära känna Oscar mer, han i trean" säger jag och öppnar mitt skåp. "Så du har träffat honom mer?" frågar hon väldigt intresserat och jag småskrattar. "yes, han är tydligen bästavän med min nya brorsa" säger jag och vänder mig sedan mot henne. "Okej men det är ju nästan läskigt" säger hon med stora ögon. "Ja, men lite kul också" säger jag och plockar fram min juridikbok.
"Well, jag haffar gärna en i det gänget men inte Oscar för han är din" säger hon och jag skrattar. "Fine, men INTE min brorsa asså". Vi börjar gå bort mot salen vi ska ha juridik i och utanför möter vi upp de andra i vår klass.
--
"Jag är hemma" ropar jag när jag kliver in genom ytterdörren. "Köket" hör jag hur Felix ropar och när jag klätt av mig ytterkläderna tar jag mig till köket.
"För säkerhetens skull, har du någon kompis hemma som ja borde veta om?" frågar jag och sätter mig ner framför honom vid köksbordet. Han småskrattar men skakar på huvudet. "Nope, det är bara vi två hemma" svarar han och dricker en klunk vatten från hans glas.
"Hur var din dag idag då?" frågar han efter ett tag och jag tänker tillbaka på imorse när William ville snacka med mig. "Den var väl okej" svarar jag och ler mot honom.
"Några killar som börjat haffa dig än?" frågar han och vickar på ögonbrynen. "Njaeee asså" börjar jag och börjar småskratta. "Asså vad?" frågar han nyfiket. "Asså det var en kille idag som typ lowkey flirtade med mig eller så men det är absolut inget från min sida, han är superschysst men jag vet inte" säger jag och rycker på axlarna. "Bra" säger han och jag tittar frågandes på honom. "Bra?". Han bara småskrattar och reser sig sedan upp från bordet och går ut till hallen.
Vad menar han med bra????
//
Hej hej lovies!
jag har tänkt igenom lite saker och kommit fram till att jag kommer börja uppdatera denna boken 2 ggr/veckan (tisdagar och fredagar). Anledningen till detta är att jag har 3 andra böcker ongoing just nu, går 1an på gymnasiet och elitsatsar på min tennis :) Alltså har jag just nu iallafall inte tid till att uppdatera 3 ggr/veckan som tidigare. Hoppas ni förstår! Men tanken är att varje kapitel minst kommer vara 1000 ord ;) Aja, det blir säkert bra! Hoppas ni har/har haft en bra dag idag!
see youuuu xxx
YOU ARE READING
KILLEN I TREAN | OE
FanfictionNär Selma flyttar ner från Kiruna till Stockholm händer mycket i hennes liv på en och samma gång. Dock blir förändringen av hennes liv till något positivt. Helt ny livsstil, ny skola, nya vänner men framförallt, en ny crush - på killen i trean. Det...